استیم محبوب‌ترین فروشگاه آنلاین در دنیای بازی‌های کامپیوتری محسوب می‌شود و برای انجام بسیاری از بازی‌های محبوب و همراهی با دوستانتان در بازی‌ها، باید این فروشگاه را نصب کنید و از آن برای ورود به بازی‌های استفاده کنید.

جدا از محبوبیت و امکانات متنوعی که استیم در اختیار شما قرار می‌دهد، شما می‌توانید دوستان واقعی و مجازی‌تان را در این برنامه دنبال کنید و همراه آن‌ها به بازی مشغول شوید. هر کدام از کاربران لیستی از بازی‌های مورد علاقه خود که می‌خواهند در آینده خریداری کنند را در پروفایل خود دارند و شما می‌توانید این لیست‌ها را تماشا کنید تا شاید شما نیز از آن‌ها یک بازی را برای خرید یا دانلود انتخاب نمایید.

تماشای لیست علاقه‌مندی‌های دوستان در استیم

برای این کار باید برنامه استیم را روی کامپیوتر خود را اجرا کنید. البته این کار از طریق نسخه وب نیز ممکن است، اما در نسخه کامپیوتر عملکرد بهتری دارد. سپس با یوزر خود به استیم وارد شوید و از روی لیست دوستان، آن کسی که مد نظر دارید را انتخاب کرده و سپس View Profile را انتخاب نمایید.

حالا بر روی Games کلیک کنید. در عکس زیر محل قرار گیری این گزینه را خواهید دید.

در این جا شما چند برگه مشاهده خواهید کرد که یکی از آن‌ها Wishlist خواهد بود.

با زدن روی این گزینه شما می‌توانید به راحتی لیست بازی‌های مورد علاقه کاربر مورد نظر را مشاهده کنید. البته این را مد نظر قرار دهید که اگر کاربر مورد نظر تنظیمات حریم شخصی خود را به نوعی تعیین کرده باشد که شما نتوانید این لیست را ببینید، به طبع این گزینه در پروفایل آن کاربر برایتان غیر فعال خواهد بود.

هدیه دادن بازی مورد علاقه دستتان به او

یکی از کارهایی که می‌توانید به وسیله استیم انجام دهید، هدیه دادن بازی‌ها به دوستانتان است. با توجه به لیست علاقه‌مندی‌هایی که روی استیم دوستتان می‌بینید، می‌توانید بازی مورد علاقه او را به وی هدیه کنید. بعد از این که لیست بازی‌های مورد علاقه دوستتان را دیدید، بازی مورد نظر را با زدن روی  Add to Cart به لیست خرید خود اضافه کنید.

در این جا به جای رویه عادی خرید، روی Purchase as a Gift بزنید تا هزینه‌ی بازی را حساب کرده و آن را برای دوست خود هدیه بگیرید.

الا باید از بین دوستان خود، کاربر مورد نظر را پیدا کرده و تیک آن را بزنید. سپس برای ادامه‌ی مسیر روی Continue کلیک کنید.

در مرحله بعدی شما می‌توانید با اضافه کردن یک پیام، کار خرید و هدیه دادن بازی را به اتمام برسانید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *