حتی مدل‌های قیمت پایین آیپد نیز از بسیاری از لپتاپ‌های موجود در بازار قوی‌تر هستند، به همین دلیل است که کاربران زیادی در حال حاضر از موس و کیبورد بلوتوث استفاده کرده و آیپد خود را به یک لپتاپ عالی بدل می‌کنند. اما بهتر است برای تجربه بهتر استفاده از موس روی آیپد، چند تغییر را در تنظیمات اعمال نمایید. تغییراتی که در پست امروز به آن‌ها خواهیم پرداخت.

آموزش وصل کردن موس به آیپد (Pair)

قبل از این که به 5 تغییری که باید در تنظیمات انجام دهید، بپردازیم، ابتدا برای آن‌ها که اولین بار است، موس خود را به آیپد وصل می‌کنند، آموزش اتصال آن‌ را بدهیم. ابتدا موسی که مناسب اتصال به آیپد است را تهیه کرده  و آن را روشن کنید و کلید اتصال روی موس را نگه دارید. (برای بعضی موس‌ها تنها روشن کردن آن کفایت می‌کند)

حالا در آیپد به مسیر Settings > Accessibility > Touch > AssistiveTouch بروید. به سمت پایین اسکرول کنید و Devices‌ را انتخاب کنید. حالا Bluetooth Devices را انتخاب کرده و موس را در لیست پیدا کرده و آن را انتخاب نمایید. حالا باید بتوانید نشانگر موس را روی صفحه ببینید اما اگر انتظار آن چیزی که روی PC دیده‌اید را دارید، احتمالا ناامید می‌شوید، به همین دلیل است که باید این 5 تغییری که در ادامه لیست می‌کنیم را در تنظیمات بدهید.

  1. غیر فعال کردن Natural Scrolling

استفاده از اسکرول روی موس در آیپد واقعا کلافه کننده است، چون برعکس عمل می‌کند و وقتی شما به سمت پایین اسکرول می‌کنید، صفحه به سمت بالا خواهد رفت. برای این که مشکل مورد نظر را حت کنید، باید از مسیر  Settings > General > Trackpad & Mouse، گزینه‌ی Natural Scrolling را خاموش کنید.

  1. تغییر سایت و رنگ پوینتر موس

به صورت پیش فرض، نشانگر موس به رنگ طوسی در نظر گرفته شده که مخصوصا در حالت تاریک، دیدنش خیلی سخت است. همچنین همه عادت داریم تا نشانگر موس را به رنگ سفید ببینیم، پس برای تغییر آن به مسیر Settings > Accessibility > Pointer Control بروید. برای این که رنگ آن را تغییر دهید، روی آن لمس کرده و از لیست مورد نظر، رنگی که می‌خواهید را انتخاب کنید.

حالا به عقب برگردید و این بار گزینه‌ی Increase Contrast را روشن کنید تا در تصویر بهتر دیده شود. در نهایت به Pointer Size رفته و اندازه آن را نیز به اندازه دلخواه تغییر دهید تا به بهترین حالت ممکن برسید.

  1. تغییر سرعت اسکرول کردن

یکی دیگر از چیزهایی که همان ابتدای کار باید تغییر دهید، این مورد است. سرعت پیش فرضی که برای اسکرول موس در آیپد در نظر گرفته شده تقریبا با سرعت یوسین بولت برابر می‌کنید! خوشبختانه این مورد نیز به راحتی قابل حل است. به مسیر Settings > Accessibility > Pointer Control رفته و اسلایدر  Scrolling Speed را پایین بیاورید تا به سرعت مورد نظر برسید.

من سرعت آنرا به پایین‌ترین حد رساندم که در آن حالت سرعت موس تازه به حد قابل قبول رسید، پس پیشنهاد می‌کنیم شما نیز سرعت آن را تا جای ممکن پایین بیاورید.

  1. اتکا به صفحه لمسی و دکمه‌های آیپد را کم کنید

وقتی موس و کیبورد را به آیپد وصل می‌کنید، در آن لحظه دیگر کم‌تر دوست دارید از صفحه لمسی یا دکمه‌های آیپد استفاده کنید، اما با این حال برای بعضی بخش‌ها همچون رفتن به کنترل سنتر، حتما باید این کار را انجام دهید. AssistiveTouch به شما این امکان را می‌دهد تا یک دکمه قابل کلیک روی صفحه بسازید که می‌تواند کارهایی که باید به صورت فیزیکی انجام شود را به انجام رسانید. برای فعال کردنش نیز به مسیر Settings > Accessibility > Touch > AssistiveTouch رفته و سوییچ AssistiveTouch را روشن کنید.

سپس به Customize Top Level Menu‌ بروید و هر آیکونی که مد نظر دارید را انتخاب کنید تا در دکمه AssistiveTouch‌ نمایش داده شود. برای مثال برای تکان دادن، برگشتن عقب یا … می‌‌توانید کلیدی در نظر بگیرید تا در نهایت نیازی به برداشتن دستتان از روی موس نداشته باشید.

  1. تنظیم کلیدهای اضافی موس

اگر موس شما تعداد کلیدهای بیشتری از حالت معمول دارد، می‌توانید از آن‌ها برای بعضی عملکردهایی که در AssistiveTouch تنظیم کرده‌اید، استفاده نمایید. برای این کار به Settings > Accessibility > Touch > AssistiveTouch بروید و روی Devices و سپس Bluetooth Devices بزنید. زیر Connected Devices‌ روی موس خود بزنید و سپس هر کلیدی که مد نظر دارید را روی موس فشار دهید.

سپس می‌بینید که عملکرد مورد نظر با عنوان  Button X شکل می‌گیرد که X کلید مورد نظر موس شما است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *