اگر یکی از کنسول‌های بازی نسل حاضر را دارید و به عنوان موبایل یا تبلت از آیفون و آیپد استفاده می‌کنید، می‌توانید از این دسته‌های با کیفیت، برای بازی کردن روی دستگاه همراه خود نیز استفاده کنید. خوشبختانه بدون نیاز به هیچ ابزار اضافی، امکان اتصال این دسته‌ها به آیفون و تبلت وجود دارد تا بتوانید به خوبی از بازی‌های موبایلی نیز لذت ببرید.

در نظر داشته باشید که برای اتصال دسته‌ها از طریق روشی که به شما آموزش خواهیم داد، حتما باید دستگاه شما iOS نسخه 14.5 به بالا را نصب داشته باشد.

اتصال دسته PS5 به آیفون و آیپد

برای شروع باید دسته شما در حالت اتصال (pairing) قرار بگیرد. برای این کار باید کلید‌های PlayStation و Create را همانطور که در عکس زیر نشان داده‌ایم، همزمان برای چند لحظه نگه دارید. دقت کنید که نباید کلید D-Pad را نگه دارید و باید کلیدی که به شکل لوگو پلی استیشن هست را بزنید.

وقتی دسته در حالت اتصال قرار گرفت، نور آبی تور تاچ پد آن شکل می‌گیرد که خاموش و روشن می‌شود. حالا باید به سراغ آیفون یا آیپد بروید تا اتصال را در آن‌جا نیز برقرار کنید. Settings را باز کرده و به بخش Bluetooth بروید. ابتدا اگر خاموش بود، باید آن را روشن کنید.

در بخش Other Devices باید دسته شما با اسم DualSense Wireless Controller نمایش داده شود. روی آن بزنید و سپس در پیغامی که برای شما نمایش داده می‌شود، Pair را انتخاب کنید.

بعد از مدت کوتاهی، دسته شما به گوشی یا تبلت متصل خواهد شد و می‌بینید که رنگ LED دسته نیز تغییر خواهد کرد و رنگ نارنجی روی آن‌ها نقش می‌بندد.

اتصال دسته Xbox One  یا Series X|S به آیفون و آیپد

حالا به سراغ آن‌هایی برویم که کنسول مایکروسافت را برای خود تهیه کرده‌اند. در ابتدای امر شما باید از روشن بودن بلوتوث گوشی یا تبلت مطمئن شوید. برای این کار به مسیر Settings و سپس Bluetooth رفته و این گزینه را روشن کنید.

حالا روی دسته Xbox دکمه مربوط به اتصال که در عکس زیر به شما نمایش داده‌ایم را یک بار فشار دهید.

بعد از این کار دسته در حالت اتصال قرار خواهد گرفت و شما می‌توانید درست مثل دسته‌ی پلی استیشن، از طریق بلوتوث آن را وصل کنید. به صفحه بلوتوث برگردید می‌بینید که در بخش Other Devices گزینه‌ای با نام Xbox Wireless Controller به نمایش در آمده. ابتدا روی آن زده و سپس در پیغامی که نمایش داده می‌شود، pair را انتخاب کنید.

حالا دسته شما به آیفون یا آیپدتان وصل شده و می‌توانید بازی‌ها را به وسیله‌ی آن‌ها تجربه کنید.

چطور بفهمیم کدام بازی‌ها از دسته پشتیبانی می‌کنند

بازی‌های بسیاری هستند که شما می‌توانید از طریق دسته با آن‌ها روی آیفون یا آیپد بازی کنید، اما همه‌ی بازی‌ها این امکان را ندارند. برای مثال اگر اکانت Apple Arcade را تهیه کنید، تقریبا همگی آن لیست قابل بازی با دسته هستند، جز چند مورد. لیست کامل بازی‌هایی که امکان انجامشان با دسته وجود دارد را می‌توانید در این صفحه ببینید.

وقتی صفحه را باز کردید به قسمت Supports رفته و روی Game Controllers بزنید.

تنظیمات دسته

همچنین شما بعد از اتصال دسته می‌توانید آن را شخصی‌سازی نیز کنید. برای این کار به Settings رفته و مسیر General و سپس Game Controller را طی کنید.

در این بخش می‌توانید کلیدها را به دلخواه تغییر دهید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *