قالب صحیفه یکی از برترین قالب‌های وردپرس است که سالیان سال توانسته رتبه اول قالب‌های وردپرسی را به خود اختصاص دهد. این قالب با تعداد بسیار بالای فروش خود توانسته به یکی از برترین قالب‌‌های وردپرس در سراسر دنیا تبدیل شود و البته استاندارد بودن این قالب مهم‌ترین دلیل محبوبیت آن است.در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی از قالب‌های تجاری وردپرس بپردازیم که با استفاده از آن قادر به راه‌اندازی انواع مجله آنلاین و سایت‌های خبری خواهید بود.

تنظیمات بایگانی

این بخش تنظیمات مربوط به صفحه بایگانی‌ را شامل می‌شود که می‌توانید آن را متناسب با نیاز خود شخصی‌سازی کنید.

تنظیمات عمومی

در این بخش تنظیمات عمومی و پایه صفحه بایگانی در دسترس است که برای فعال‌سازی آن در سایت باید این تنظیمات را شخصی‌سازی کنید.

  • نمایش شبکه های اجتماعی: با فعال‌سازی این گزینه آیکن‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی در صفحه بایگانی نمایش داده می‌شود.
  • طول متن چکیده: در این بخش باید تعداد کلماتی که در بخش خلاصه مطالب بایگانی نمایش داده می‌شود را وارد کنید تا برای خلاصه مطالب محدودیت ایجاد کرده باشید.
  • امتیاز نقد و بررسی: با فعال‌سازی این گزینه امتیاز نقد و بررسی هر مطلب در صفحه بایگانی مطالب نمایش داده می‌شود.
  • متای نویسنده: با فعال‌سازی این گزینه توضیحات نویسنده هر مطلب در صفحه بایگانی مطالب نمایش داده می‌شود.
  • متای تاریخ: با فعال‌سازی این گزینه امتیاز تاریخ انتشار و درج هر مطلب در سایت در صفحه بایگانی مطالب نمایش داده می‌شود.
  • متای دسته بندی ها: با فعال‌سازی این گزینه دسته‌ای که هر مطلب در آن قرار دارد، در صفحه بایگانی مطالب نمایش داده می‌شود.
  • متای دیدگاه ها: با فعال‌سازی این گزینه تعداد نظرات درج شده در هر مطلب در صفحه بایگانی مطالب نمایش داده می‌شود.
  • متای بازدید ها: با فعال‌سازی این گزینه تعداد بازدید صورت گرفته از هر مطلب در صفحه بایگانی مطالب نمایش داده می‌شود.

تنظیمات طرح پیشفرض

در این بخش تنظیمات مربوط به استایل نمایش مطالب در صفحه اصلی سایت در دسترس است که می‌توانید یک استایل پیش‌فرض برای مطالب خود در نظر بگیرید.

تنظیمات برگه دسته بندی

در این بخش می‌توانید تنظیمات مربوط به برگه دسته‌های سایت خود را شخصی‌سازی کنید تا مطالب موجود در هر دسته با این مشخصات نمایش داده شوند.

  • توضیحات دسته بندی: با استفاده از این گزینه می‌توانید توضیحات مربوط به هر دسته را در صفحه مربوط به آن دسته‌بندی نمایش دهید.
  • آیکون RSS: با فعال‌سازی این گزینه می‌توانید آیکن مربوط به خوراک RSS را در بخش صفحه مربوط به هر دسته‌بندی نمایش دهید.
  • طرح برگه پیشفرض دسته بندی را انتخاب کنید: با استفاده از این بخش می‌توانید استایل مربوط به صفحه دسته‌بندی‌ها ایجاد شده در سایت وردپرسی خود را شخصی‌سازی کنید.

تنظیمات برگه برچسب

در این بخش می‌توانید تنظیمات مربوط به برگه برچسب‌های سایت خود را شخصی‌سازی کنید تا مطالب موجود در هر دسته با این مشخصات نمایش داده شوند.

  • توضیحات برچسب: با استفاده از این گزینه می‌توانید توضیحات مربوط به هر برچسب را در صفحه مربوط به آن برچسب نمایش دهید.
  • آیکون RSS: با فعال‌سازی این گزینه می‌توانید آیکن مربوط به خوراک برچسب‌های خود در RSS را در بخش صفحه مربوط به هر برچسب نمایش دهید.
  • انتخاب طرح برگه برچسب: با استفاده از این بخش می‌توانید استایل مربوط به صفحه برچسب ایجاد شده در سایت وردپرسی خود را شخصی‌سازی کنید.

تنظمیات برگه نویسنده

این بخش تنظیمات مربوط به برگه نویسندگان سایت وردپرس شما جهت نمایش اطلاعات و مطالب ارسالی آنها را نمایش می‌دهد که باید شخصی‌سازی کنید.

  • درباره‌ی نویسنده: با استفاده از این گزینه می‌توانید تنظیمات مربوط به نمایش اطلاعات درج شده توسط نویسندگان سایت در بخش درباره نویسنده یا بیوگرافی را در صفحه نویسنده نمایش دهید.
  • آیکون RSS: با فعال‌سازی این گزینه می‌توانید آیکن مربوط به خوراک نویسندگان خود در RSS را در بخش صفحه مربوط به هر نویسنده نمایش دهید.
  • انتخاب طرح برگه نویسنده: با استفاده از این بخش می‌توانید استایل مربوط به صفحه نویسنده ایجاد شده در سایت وردپرسی خود را شخصی‌سازی کنید.

تنظیمات برگه ی جست و جو

یکی از قابلیت‌های بسیار مهم وردپرس که در قالب صحیفه نیز به چشم می‌خورد، بخش جستجوی وردپرس است که در این بخش می‌توانید تنظیمات مربوط به این ابزار را شخصی‌سازی کنید.

  • جست و جو در شناسه های دسته: با استفاده از این بخش می‌توانید جستجو را تنها در برخی از بخش‌ها انجام دهید یا بخشی از بخش‌ها را از نتایج جستجو پنهان کنید؛ اگر می‌خواهید جستجو تنها در برخی از دسته‌ها صورت بگیرد کافی است ID مربوط به آن دسته را وارد کنید و بین آی‌دی دسته‌ها با استفاده از کاما (,) آنها را جدا کنید. همچنین اگر می‌خواهید برخی از دسته‌ها را از نتایج جستجو محو کنید، کافی است در کنار آی‌دی هر دسته خود یک علامت منفی ( مانند -۵) قرار دهید تا مطالب این دسته در نتایج جستجو نمایش داده نشوند.
  • نادیده گرفتن برگه ها در نتایج: با فعال‌سازی این گزینه دیگر محتوای موجود در بخش برگه‌های وردپرس در نتایج جستجو نمایش داده نمی‌شوند و این مورد می‌توانید بسیار موثر باشد.
  • انتخاب طرح برگه نتایج جستجو: با استفاده از این بخش می‌توانید حالت و استایل نمایش محتوای برگه نتایج جستجو را شخصی‌سازی کنید.

تنظیمات نوشته

این بخش تنظیمات مربوط به بخش مطالب و نوشته‌های سایت را شامل می‌شود که باید ابزارها و نوع نمایش آن را شخصی‌سازی کنید.

  • نمایش دادن تصویر شاخص در حالت پیشفرض: با فعال‌سازی این گزینه می‌توانید تصاویر شاخص سایت خود را در حالت پیش‌فرض نمایش دهید؛ یعنی با استفاده از این گزینه می‌توانید یک سایت یکسان برای تمامی تصاویر پیش‌فرض سایت خود با قالب صحیفه ایجاد کنید.
  • جعبه ارسال های نویسنده: با استفاده از این گزینه بخش مطالب یک نویسنده خاص در هنگام بازدید از مطالب آن نویسنده در پایین محتوای آن مطلب نمایش داده می‌شود؛ یعنی اگر یک کاربر بخواهد سایر مطالب یک نویسنده را مطالعه کند، در این باکس چندین مطلب قرار گرفته است که کافی است کاربر بر روی آن کلیک کند.
  • مطلب بعد/قبل: با فعال‌سازی این گزینه دو دکمه بعدی و قبلی در هر مطلب سایت نمایش داده می‌شود که با استفاده از این دو دکمه به راحتی می‌توانید به مطلب بعدی یا قبلی بروید.
  • متای تاریخ: با فعال‌سازی این گزینه می‌توانید تاریخ انتشار مطلب خود را به درستی و در بخش مناسبی به کاربران سایت خود نمایش دهید.
  • دکمه‌های اشتراک گذاری در برگه ها: با استفاده از این گزینه می‌توانید دکمه‌های اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی توسط کاربران را در ایین یا بالای هر مطلب نمایش دهید؛ اشتراک‌گذاری مطالب توسط کاربران یکی از اصول بسیار مهم است که می‌توانید به افزایش ترافیک و همچنین بهبود رتبه سئو در موتورهای جستجو کمک زیادی کند.

قالب صحیفه باتوجه به حرفه‌ای بودن خود تنظیمات متعددی را شامل می‌شود که در این مقاله به بررسی بخش‌های مختلفی از آن پرداختیم و در مقالات بعدی به تکمیل این آموزش‌ها می‌پردازیم. اگر قصد راه‌اندازی یک مجله خبری آنلاین با وردپرس و همچنین قالب صحیفه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم چند مقاله‌ای که در این زمینه منتشر می‌شود را از دست ندهید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *