بسیاری از کاربران موبایلی به پیش‌بینی متن یا همان پیشنهاد کلمه در هنگام تایپ کردن، عادت دارند. نحوه کار این ابزار به این شکل است که با آنالیز نوشته‌ی شما، کلمه‌ها را جلوتر از تایپ شما پیشنهاد می‌کند تا به سرعت تایپ شما اضافه کند.

ویندوز 10 نیز چنین امکانی دارد که البته شاید خیلی به درد کسانی که با کیبورد تایپ می‌کنند نخورد، اما برای آن‌ها که کاربر محصولات لمسی هستند خیلی کارآمد خواهد بود. در هر حال اگر شما هم دوست دارید این قابلیت را در ویندوز 10 فعال کنید، با ما در این پست همراه باشید.

قابلیت پیش بینی متن در ویندوز 10

این قابلیت در ویندوز به شکلی است که شما آن را در تمامی بخش‌ها مشاهده خواهید کرد و در واقع بخشی از کیبورد شما می‌شود. به این شکل نیست که شما در ورد آن را در دسترس داشته باشید و در مرورگرها خیر، بلکه همه‌ جا می‌توانید از قابلیت پیش‌بینی متن استفاده کنید. روش کار هم به این ترتیب است که با شروع تایپ، سه کلمه به شما پیشنهاد می‌شود و شما می‌توانید آن‌ها را انتخاب کرده یا به تایپ کردن ادامه دهید.

این قابلیت خیلی جدید نیست و چند وقتی است که در ویندوز 10 در حال خاک خوردن است و خیلی‌ها نه تنها از آن استفاده نمی‌کنند، بلکه از وجودش هم بی‌خبر هستند. یکی از دلایل این موضوع نیز غیر فعال بودن آن به صورت پیش فرض است.

فعال سازی قابلیت پیش‌بینی متن در ویندوز

برای این کار استارت منو را باز کرده و Settings را تایپ کنید و برنامه‌ی آن را اجرا نمایید. سپس از مسیر Devices به بخش Typing بروید. صفحه را اسکرول کنید تا به Hardware Keyboard برسید. در این جا باید گزینه‌ی Show text suggestions as I type را فعال کنید. همچنین شما در همین جا می‌توانید Autocorrect misspelled words I type را برای فعال سازی غلط گیری خودکار نیز روشن کنید.

در نظر داشته باشید که این گزینه در فایل اکسپلورر و همچنین  Command Prompt یا PowerShell فعال نخواهد شد.

نکته آخر

با توجه تفاوت کیبورد فیزیکی و کیبوردهای روی صفحه، در بسیاری از موارد ادامه دادن تایپ بسیار سریع‌تر از این خواهد بود که بخواهید متن را از پیشنهادات ویندوز انتخاب کنید. اما برای کسانی که مجبور به استفاده از کیبورد مجازی ویندوز هستند یا از دستگاه‌های لمسی استفاده می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم این گزینه را فعال کنند. در غیر این صورت منابع دستگاه خود را هدر نداده و پیش‌بینی کلمات را فعال نکنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *