اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد روش‌های جذب فالوور واقعی را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید با استفاده از این سیستم، مشتریان کسب‌وکار خود را بیشتر کنید و درآمد بالاتری داشته باشید.

راه‌اندازی کسب‌وکار در اینستاگرام معایبی دارد که بخشی از این موارد را در مقاله قبلی بررسی کردیم و در ادامه به دو مورد دیگر از این معایب اشاره  می کنیم.

  • کاربران می‌توانند محصولات مورد نظرشان را جستجو کنند

اگر فروشگاه شما بزرگ باشد و محصولات زیادی را برای فروش در آن قرار داده باشید، پیدا کردن یک کالای خاص از بین آن همه محصول ممکن است کار سختی باشد. در این مواقع اگر وب‌سایت‌تان قابلیت جستجو داشته باشد کاربر به راحتی می‌تواند آن چیزی را که می‌خواهد، پیدا کند؛ در حالیکه در اینستاگرام مشتری برای پیدا کردن یک محصول خاص مجبور است همۀ پست‌ها را بررسی کند.

  • خطر فیلتر شدن رسانه شما را تهدید نمی‌کند (یا حداقل کمتر تهدید می‌کند)

خطر فیلترینگ بیشتر متوجه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی است و کمتر دیده شده است که فروشگاه اینترنتی دچار فیلترینگ شود. پس نیازی نیست شب که می‌خوابید نگران بسته شدن فروشگاه‌تان باشید.

محتوای مفید و جذاب منتشر کنید!

محتوای جذاب و مفید معمولا از دو جهت باعث افزایش فالوورهای‌تان می‌شود:

  • از طرف فالوورها، به اشتراک گذاشته می‌شود.
  • از طرف خود اینستاگرام، به اشتراک گذاشته می‌شود؛ یعنی همان صفحه اکسپلور.

اگر پست شما به صفحه اکسپلور راه پیدا کند، قطعا افراد زیادی شما را دیده و دنبال می‌کنند. خب حالا چگونه باید به صفحه اکسپلور بیایید؟ برای رفتن به صفحه اینستاگرام، حدود ۱۰۰ فاکتور بررسی می‌شود، که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، تعامل کاربران شما با آن پست است (یا همان اینگیجمنت). یعنی باید بتوانید پستی منتشر کنید، که برای فالووهای فعلی‌تان چالش و تعامل (لایک، کامنت، اشتراک گذاری) ایجاد کند.

اما چگونه محتوای باکیفیت و جذاب برای اینستاگرام تولید کنیم؟

برای تولید محتوای جذاب و باکیفیت قطعاً باید برخی نکات را رعایت کنید! در این بخش به بررسی چند نکته بسیار مهم که در تولید محتوای جذاب اینستاگرام تاثیرگذار است، می‌پردازیم: کسب‌وکارهای اینترنتی موجب شده است تا بسیاری از افراد از طریق فضای مجازی مانند اینستاگرام به تولید محصولات پرداخته و آن را به فروش برسانند. اینستاگرام به عنوان یکی از اصلی‌ترین وسایل ارتباطات جمعی کشور مورد توجه بسیاری از افراد قرارگرفته است. استقبال بی نظیر از این برنامه موجب شده است که علاوه بر ابعاد سرگرمی و رسانه‌ای، دارای ابعاد اقتصادی و شغلی نیز باشد. رونق گرفتن کسب‌وکار درمحیط اینستاگرامی نیازمند توجه به برخی از موارد است. یکی از مهم‌ترین این موارد تولید محتوا اینستاگرام است. با داشتن محتوایی مناسب، علاوه بر جذب افراد می‌توانید آنان را ترغیب به خرید محصولات و یا خدمات ارائه شده کنید.

توجه داشته باشید که اینستاگرام به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ارتباط جمعی در ایران شناخته می‌شود. بسیاری از افراد با استفاده از این برنامه به خرید محصولات مورد نظر خود می‌پردازند. ظرفیت‌های بالایی که در این برنامه وجود دارد موجب شده است تا اهمیت تولید محتوایی که مناسب با حیطه کاری شما باشد، بیش از پیش نمایان شود. محتوا سازی در اینستاگرام اهمیتی فوق‌العاده دارد زیرا محتوای با کیفیت و مناسب، به نوعی نشان دهنده ارزش مخاطبین برای شماست.

به هر میزان که می‌توانید تعداد فالوور های خود را بالا ببرید. با افزایش فالوور می‌توانید این توقع را داشته باشید که کسب‌وکارتان رونق گرفته و به دنبال آن با سود بیشتری مواجه خواهید شد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن محتوایی ناب، جذاب و مناسب از متخصصین این امر مشاوره لازم را دریافت دارید. یکی از نکات جالب توجه این است که مدیریت شبکه‌های اجتماعی به هیچ عنوان کاربرد اقتصادی و بیزینس ندارند و تنها برای ارتباط میان افراد ساخته شده است. اما اینستاگرام از این مقوله مستثنا است. بسیاری از افراد برای پیدا کردن پیج مناسبی جهت خرید اینترنتی به این برنامه رجوع می‌کنند. دلیل این امر را تنها می‌توان در محتوای مناسب جستجو کرد. دادن اطلاعات مناسب، محتوای ناب و عکس‌های جذاب می‌تواند پیج شما را به صفحه‌ای پر بیننده و جذاب تبدیل کند.

مخاطبین مشخص، هدف اصلی تولید محتوا اینستاگرام

قبل از تولید هر گونه محتوا باید مخاطبین خود را مشخص کنید. قصد شما از تولید محتوا در مشهد برای اینستاگرام، جلب نظر چه کسانی است؟ اگر شما پیج عمومی را مدیریت می‌کنید، محتوای تولید شده توسط شما کاملاً متفاوت از پیج پزشکی خواهد بود. در صورتی که مخاطبین هدف شما بانوان هستند، باید محتوایی متفاوت از زمانی که مخاطبین شما مردان هستند، تولید کنید. توجه به تمامی این مسائل می‌تواند شما را در تولید محتوایی مناسب و مخاطب پسند یاری کند. قبل از تولید هر محتوایی باید از خود بپرسید:

  • جنسیت مخاطبین من چیست؟
  • میانگین سنی مخاطبین من چند سال است؟
  • مخاطبین مدنظر من در کدام منطقه زندگی می‌کنند؟
  • مخاطبین من به چه چیزهایی علاقمندند؟
  • هدف مخاطبین از فالوو کردن پیج من چیست؟

شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که در یک پیج پزشکی، افراد به قرار دادن مطالب طنز، عکس‌العمل مثبتی نشان دهند. آنان شما را به این دلیل دنبال می‌کنند که از مطالب علمی به روز استفاده کنند. در صورتی که شما مدیر پیج فروش لباس مردانه هستید، مخاطبین شما از فروش لوازم آشپزخانه خوشحال نخواهند شد. به همین دلیل بهتر است حوزه تخصصی خود را مشخص کرده و در همان راستا به فعالیت بپردازید. تولید محتوا اینستاگرام مرتبط می‌تواند پیج شما را به یکی از بهترین صفحات در حوزه‌ای خاص تبدیل کند. اگر بتوانید به بهترین صفحه اینستاگرام در حوزه کاری خود تبدیل شوید، فروش شما تا چند برابر افزایش پیدا می‌کند! زیرا کاربران شما را بهترین می‌دانند.

کیفیت، راز مهم تولید محتوا اینستاگرام

بسیاری از افراد با داشتن محصولات باکیفیت و قیمت مناسب، نمی‌توانند به خوبی پیج خود را معرفی کنند و از این طریق بر میزان فروش خود بیفزایند. دلیل این امر را تنها می‌توان در کیفیت مطالب ارسالی و محتواهای تولید شده دانست. توجه کنید که وقت و زمان برای تمامی افراد با ارزش است. در نتیجه اگر محتوای شما از کیفیت قابل قبولی برخوردار نباشد، افراد رغبتی به دنبال کردن شما نخواهند داشت.

عکس‌ها، خلاقیتی انکار ناشدنی در تولید محتوا اینستاگرام

بهتر است برای نشان دادن کیفیت کار خود حتماً از عکس استفاده کنید. عکس‌ها بهتر از صدها صفحه مطلب می‌تواند نشان دهنده مفهوم کلام شما باشد. از عکس‌های با کیفیت برای تولید محتوای اینستاگرام خود استفاده کنید. اینستاگرام بر پایه تصویر بنا شده است به همین دلیل نیز قرار دادن عکس و ویدیو مناسب و با کیفیت می‌تواند نظر بسیاری از افراد را به سمت شما جلب نماید. بهتر است تمامی محتواهای شما جنبه بصری داشته باشد. برای تولید محتوا اینستاگرام از قرار دادن عکس‌ها غافل نشوید. مطمئن باشید که با وجود عکس‌ها، محتوای بهتر و موفق‌تری خواهید داشت.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که خود مدیریت پیج اینستاگرام را به عهده دارید، حتماً از دوربین حرفه‌ای و یا یک عکاس تبلیغاتی استفاده نمایید. وجود عکس‌های خلاقانه و زیبا با کیفیت عالی می‌تواند مدت زمان بیشتری، مخاطبین را در صفحه شما نگاه دارد. به هر روش ممکن سعی کنید مدت زمان بیشتری را از افراد بگیرید بدین روش شما می‌توانید امید داشته باشید که در ذهن آن‌ها باقی بمانید.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *