گروه‌های واتساپی کاربردهای بسیار زیادی دارند و می‌توانند جایی عالی برای محفل‌های خانوادگی و دوستانه و یا حتی جمع‌های کاری باشند. اما بعضی کاربران شما را بی وقفه در گروه‌های مختلف اضافه خواهند کرد و به این ترتیب موجبات مزاحمت شما را فراهم می‌کنند. خوشبختانه گزینه‌ای هم در نسخه اندروید و هم در نسخه آیفون وجود دارد، که شما می‌توانید جلوی این کار را بگیرید و ما در این نوشته، مسیر آن را به شما آموزش خواهیم داد.

 تنظیمات اضافه شدن به گروه‌ها در اندروید

با توجه به تنظیمات حریم شخصی که در نسخه‌های جدید واتساپ اضافه شده است، می‌توانید جلوی هر کسی که می‌خواهد شما را در گروه‌های مختلف اضافه کند یا کسانی که در فهرست مخاطبین شما نیستند را بگیرید. به طور کلی تنظیمات خوبی در این بخش وجود دارد تا جزییات این امر کاملا در دست شما باشد.

برای انجام کار آخرین نسخه از واتساپ را نصب کرده و سپس برنامه را اجرا کنید. بالای صفحه روی سه نقطه لمس کنید.

و گزینه‌ی Settings را انتخاب نمایید.

روی Account لمس کنید.

و حالا برای رفتن به تنظیمات حریم شخصی از زیر مجموعه Account، Privacy را انتخاب کنید.

در میان گزینه‌های مختلفی که برای حریم شخصی در واتساپ در نظر گرفته شده، به Groups بروید تا تنظیمات گروه‌ها را تغییر دهید.

در بخش Who Can Add Me to Groups، شما سه گزینه در اختیار خواهید داشت: Everyone (همه)، My Contacts (مخاطبین) و My Contacts Except (مخاطبین شما به جز …).

اگر تنها به دنبال این هستید که از دست اسپم‌ها در امان بمانید، انتخاب گزینه‌ی My Contacts برایتان کفایت خواهد کرد چون به این ترتیب تنها مخاطبین شما می‌توانند شما در گروهی اضافه کنند. اما اگر می‌خواهید کنترل بیشتری روی این موضوع داشته باشید، My Contacts Except را انتخاب کرده و سپس کسانی که در مخاطبین شما هستند اما نمی‌خواهید این دسترسی را داشته باشند را انتخاب نمایید تا همه‌ی مخاطبین شما جز گزینه‌هایی که انتخاب کرده‌اید، بتوانند شما را در گروه‌ها اضافه کنند.

کسانی که می‌خواهند شما را به گروه‌ها اضافه کنند اما دسترسی این کار را ندارند، موقع اضافه این کار پیغامی مبنی بر نداشتن دسترسی برای اضافه کردن مستقیم شما به گروه بهشان نمایش داده می‌شود. به جای این کار می‌توانند به شما دعوتنامه بفرستند و شما با تایید خود، به گروه اضافه می‌شوید.

تنظیمات اضافه شدن به گروه‌ها در آیفون

پروسه‌ی انجام این کار روی آیفون کمی متفاوت است و شما آن جزییاتی که در اندروید داشتید را روی iOS ندارید. قبل از این که گزینه‌های مختلف تنظیمات حریم شخصی در مورد گروه‌ها را به شما بگوییم، ابتدا مسیری که به آن می‌رسید را برایتان شرح دهیم.

واتساپ را به آخرین نسخه به روزرسانی کنید و سپس برنامه را اجرا کرده و به برگه Settings بروید. در این جا شما باید Account را انتخاب نمایید.

حالا Privacy را لمس کنید.

سپس Groups را انتخاب نمایید.

این جا هم با سه گزینه مواجه هستید، اما یکی از آن‌ها کاملا متفاوت است. اگر Everyone را انتخاب نمایید، یعنی همه می‌توانند شما را در گروه‌ها اضافه کنند، اگر My Contacts را انتخاب نمایید، یعنی تمامی لیست مخاطبین این کار را دارند و اگر Nobody را برگزینید، یعنی هیچ کس نمی‌تواند مستقیما شما را به گروه‌ها اضافه کنند. پس در این جا شما نمی‌توانید یک لیست شخصی داشته باشید و با “همه یا هیچ” مواجه هستید.

پیغامی نیز که به کاربران آیفون نمایش داده می‌شود نیز شبیه اندروید است و به کاربر می‌گوید که باید مخاطب مورد نظر خود را دعوت کند.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *