اگر از طرفداران مقالات پرشین‌تولز هستید، حتما در مقاله مربوط به صفحات Creator Account را خوانده‌اید؛ در مقاله قبلی به بررسی برخی بخش‌های آن پرداختیم و در این مقاله قصد داریم به ادامه این بحث بپردازیم.

حساب Creator Account برای چه کسانی مناسب است؟

در این نوع حساب، اینستاگرام توضیحاتی برای حساب Creator Account ارائه کرده است که در آن می‌گوید این نوع حساب کاربری برای افراد مشهور، تولیدکنندگان محتوا، هنرمندان و اینفلوئنسرها مناسب است؛ در واقع اینستاگرام با این کار می‌خواهد به اینفلوئنسرها این قابلیت را بدهد نظارت بیشتری بر کاربران و فعالیت‌های صفحه خود داشته باشند و تا حد زیادی هم در این مسئله موفق بوده است. اینفلوئنسر اینستاگرامی همونطور که از اسمش پیدا است، کسی‌ است که توانایی تأثیرگذاری بر گستره وسیعی از مردم جامعه به وسیله تولید محتوایی جذاب و تماشایی را دارد. به همین دلیل حتی برند‌های تجاری بزرگ هم جذبش می‌شوند و از این راه درآمدهای بالایی با انتشار تنها یک پست یا استوری در اینستاگرام کسب می‌کنند. عوامل دیگری هم در تبدیل شدن هر شخص به یک اینفلوئنسر موثر است.

اینفلوئنسرها روابط مفید و هدف‌مندی رو با دیگر اینفلوئنسرها و همچنین دنبال‌کننده هایشان پرورش می دهند و پیوسته به بهبود خود و کار خود ادامه می‌دهند. تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر یک روند مداوم است. میزان تاثیرگذاری یک اینفلوئنسر به راحتی قابل تشخیص و تخمین‌ است. تعداد دنبال کننده ها، سطح مشارکت آن‌ها در پیج، و رتبه در میان اینفلوئنسرهای دیگر، چیزهایی است که مردم می‌توانند به وسیله آن ارزیابی را انجام دهند. برای همه این موارد، گام‌های معین و مشخصی وجود داره که میشه برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر مطرح از آن‌ها استفاده کرد.

اما چه چیزی باعث می‌شود که یک اینفلوئنسر موفق باشید؟

چه چیزی باعث می‌شود شما نسبت به هر کس دیگری در این دنیا متفاوت باشید؟ این چیزی است که باید روی آن تمرکز کنید و مایل باشید به همه نشانش دهید! چیزی که شما را ویژه و خاص می‌کند، بخشی از شما را نشان می‌دهد و تاثیر می‌گذارد. شاید شما یک کمدین باشید، یا بتوانید زبان‌تان را به آرنج‌تان برسانید. در دنیا بیش از یک میلیارد کاربران اینستاگرام وجود دارد، مهم این است که شما بتوانید صدای خودتان را به گوش آن‌ها برسانید. پیدا کردن این ویژگی منحصر به فرد و تمرکز بر روی آن ممکن است در ابتدا سخت باشد، اما قطعاً ارزشش را دارد.

می‌خواهید یک اینفلوئنسر اینستاگرامی باشید؟ بسیار عالی، پس از هر گونه عدم اعتماد به نفس و خجالتی که در وجودتان است، عبور کنید و آماده باشید تا تمامش کنید. امروزه تاثیر گذارترین اینفلوئنسرها کسانی هستن که بالا و پایین ها و اتفاقات خوب و بد روزمره‌شان را با مخاطبان به اشتراک بگذارند. با باز بودن، صادق بودن و در واقع خودتان بودن، فضایی ایجاد می‌کنید که مردم راحت، صمیمی و با اعتماد بیشتری با شما ارتباط برقرار کنند.  تمام چیزی که یک اینفلوئنسر اینستاگرامی نیاز دارد برقراری بالاترین سطح ارتباط با مخاطبانش است! شما باید بتوانید روی آنها تأثیر بگذارید! بنابراین با نشان دادن عمیق‌ترین جنبه‌های درونی‌تان و عدم شرمندگی در مورد آن، شما یک فضای امن برای دنبال کننده هاتان ایجاد می‌کنید، فضایی که مربوط به شما است و با ایجاد این روابط تاثیرگذار به موفقیت در این حرفه نزدیک می‌شوید.

دردسر برنامه‌ریزی و تدارکات یک اتفاق ویژه برای عکس یا فیلم گرفتن از آن و انتشارش را به خودتان تحمیل نکنید. چون هر کاری که در طول روز انجام می‌دهید می‌تواند محتوای پیج اینستاگرامی شما باشد. خوردن صبحانه در یک جای عجیب و غریب را تجربه کرده‌اید؟ آن را استوری کنید و در اینستاگرامتون بگذارید! قرار است یه عکاس حرفه ‌ای از شما عکسی بگیرد؟ حین کار یک ویدیو بگیرید و منتشرش کنید. ما به عنوان یک دنبال کننده می‌خواهیم همه کارهایی که یک اینفلوئنسر اینستاگرامی انجام می‌دهد را ببینیم. مستند‌سازی روزانه به سادگی و به اندازه کافی برای درگیر شدن یک دنبال کننده مؤثر است.  انتخاب یک طرح زیبا و دنبال کردن آن می تواند دشوار باشد، اما کلید اصلی موفقیت شما به عنوان یک اینفلوئنسر اینستاگرامی خواهد بود. داشتن یک نمای پیج یکپارچه که مخاطبان شما را از یک عکس به سمت بعدی هدایت می‌کند، راهی است که افراد رو برای مدت زمان بیشتری در پیج نگه میدارد تا بتونند با هرکدوم از پست‌هاتون ارتباط برقرار کنند. اطمینان حاصل کنید که ایمیل خود را در قسمت بیوگرافی پیج‌تون بذارید و آماده پاسخگویی و ارائه آمار پیجتون به اشخاص یا شرکت‌هایی که مایل به همکاری باهاتون هستند باشید. چیزهایی مانند نرخ دنبال کننده‌ها، میزان مشارکت، کلیک روی لینک‌ها و ترافیک ماهانه، همه چیزهایی است که ممکنه برندها و شرکت‌‌ها کنجکاو باشند که بدونند. یک عکس با کیفیت میتونه برگ برنده یک اینفلوئنسر باشه. برند‌ها به دنبال بهترین هستند تا با دقت و مهارت بتونه تبلیغ خدمات و محصولاتشون رو بکنه. به همین دلیل اونها احتمالا اینفلوئنسری که برای گرفتن عکس با کیفیت تلاش و سرمایه‌گذاری میکنه رو در اولویت انتخابشون قرار میدهند. هزینه برای داشتن عکس‌های بهتر نه تنها اتلاف سرمایه نیست، بلکه در جذب فالوور و تمایل اسپانسر ها برای پیشنهاد تاثیر قابل توجهی برای یک اینفلوئنسر خواهد داشت.

این حساب چه مزایایی نسبت به حساب معمولی یا تجاری اینستاگرام دارد؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از کاربران پیش می‌آید، این است که آیا واقعا حساب Creator Account ارزش آن را دارد که از حالت تجاری یا معمولی صفحه به آن تغییر دهیم؟ قطعاً بله! مهم‌‍ترین چیزی که در مدیریت یک صفحه اینستاگرامی اهمیت دارد، این است که بتوانید رفتار فالوورهای خود را آنالیز کنید و حساب Creator Account قابلیت‌های بسیار خوبی برای آنالیز صفحه اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد. برخی از ویژگی‌هایی که باعث برتری این نوع حساب را نسبت به سایر حساب‌های اینستاگرام می‌شوند را بررسی می‌کنیم.

  •  ارائه آمار دقیق از میزان رشد صفحه

حساب Creator Account اینستاگرام به شما آمار دقیقی از میزان رشد صفحه شما می‌دهد؛ در حساب‌های تجاری اینستاگرام شما تنها می‌توانید تعداد فالو یا آنفالو کردن کاربران را ببینید! اما در حساب اینفلوئنسرها شما می‌توانید میزان تاثیر هر پست را بر روی فالو یا آنفالو کردن کاربران را ببینید. به عنوان مثال اگر ۱۰ کاربر پس از دیدن یک ویدئو شما را دنبال کنند، آن پست و میزان کمک به رشد صفحه به شما نمایش داده می‌شود.

  • ارائه آمار دقیق از کاربران صفحه

در حساب تجاری اینستاگرام شما تنها می‌توانید محدوده سنی کاربران خود را ببینید! با ارتقاء حساب کاربری خود به حساب Creator Account شما می‌توانید اطلاعات کاربران مربوط به هر پست را ببینید و بدانید که کدام پست‌ها توسط کدام دسته از کاربران دیده می‌شوند. این موارد به شما کمک می‌کند تا بتوانید محتوای ارزشمند و پرطرفداری برای صفحه خود ایجاد کنید!

پس از ایجاد حساب Creator Account توسط اینستاگرام، در فیسبوک هم قابلیت استفاده از قابلیت‌های مختلفی برای اینستاگرام ایجاد شد. این بخش از فیسبوک که Creator Studio نام دارد، به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند به صورت کاملاً رایگان پست‌ها و IGtv صفحه خود را زمان‌بندی کنند!

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *