امروزه استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس بسیار گسترش یافته‌است و جالب است بدانید بیش از ۵۰درصد سایت‌های دنیا با وردپرس طراحی و توسعه یافته‌اند و وجود سایت‌های برتر دنیا که با این CMS طراحی شده‌اند نشان از محبوبیت این سیستم مدیریت محتوا می‌باشد.

اما همان‌طور که پیش از این به خطاهای وردپرس اشاره کردیم و در آخرین مطلب راه‌های ساده رفع خطاهای ۵۰۰، ۴۰۴ و ۴۰۳ را توضیح دادیم، این‌بار می‌خواهیم خطاهای جدید را بررسی کنیم و برای آنها راه‌حل ساده ارائه بدهیم.

 خطای سایدبار در وردپرس

یکی دیگر از خطاهای موجود و رایج در وردپرس، خطای نوار ابزار کناری یا همان ساید بار می‌باشد که گاهی در هنگام فعال‌سازی قالب جدید یا تغییر در قالب خود مشاهده می‌شود که ایراد در کدهای HTML یا CSS است که پیشنهاد ما استفاده از اعتبار سنج W3C است تا به راحتی بتوانید مشکل خود را بیابید و رفع کنید.

خطای سفید شدن رنگ متن و از بین رفتن آیکن‌های ویرایشگر در وردپرس

ساده‌ترین راه‌حل آن تخلیه کش مرورگر یا استفاده از کلیدهای ترکیبی CTRL+F5 است که احتمالا مشکل شما با آن حل می‌شود. اگر مشکل حل نشد احتمالا مشکل از نصب افزونه‌های مخرب و متداخل است که باید تک‌به‌تک آنها را غیرفعال و فعال‌سازی نمایید تا مشکل را بیابید. اگر باز هم مشکل شما حل نشد کافی است قطعه کد زیر را در فایل wp-confing.php وردپرس خود قرار دهید.

define('CONCATENATE_SCRIPTS', false);

 

با قرار دادن کد بالا یا انجام مراحل بالا مشکل شما نیز حل خواهد شد.

قفل شدن مدیریت و عدم دسترسی به مدیریت وردپرس

دلیل آن می تواند استفاده از افزونه مخرب و تداخل در کارکرد وردپرس باشد که باید افزونه‌ها را غیرفعال کنید و مجددا تست کنید. همچنین ممکن است سایت شما هک شده باشد که در این‌صورت باید اقدام به تغییر رمز عبور اکانت مدیریت از طریق PHPmyadmin نمایید.

خطای اطمینان در وردپرس

در این خطا وردپرس از شما می خواهد تا اطمینان خود را اعلام کنید! به عبارت دیگر با عبارت «آیا مطمئن هستید؟» مواجه می‌شوید که دردسر ساز است. دلیل این مشکل استفاده از افزونه یا قالب مخرب است که باید به عیب‌یابی سایت خود اقدام کنید که ساده‌ترین راه‌حل بررسی افزونه‌ها از طریق غیرفعال‌سازی آنها و فعال‌سازی تک‌به‌تک است تا مشکل را بیابید و نسخه جایگزین آن را آپلود کنید. همچنین اگر برطرف نشد قالب خود را تغییر دهید و دوباره بررسی کنید! اگر دیگر با آن پیغام مواجه نشدید ایراد از قالب است که باید عیب‌یابی را از طریق قالب خود انجام دهید.

خطای در دست تعمیر و عدم دسترسی وردپرس و رفع آن

اگر در هنگام به‌ روزرسانی سایت و وردپرس خود دقت کرده باشید، سایت و صفحه اصلی غیرفعال شده و تا بروز رسانی کامل این ارور مشاهده می‌شود. گاهی در میانه‌ی به‌روزرسانی سایت غیرفعال می‌شود و ارور مربوط به آن باقی می‌ماند که برای کاربران مشکل‌ساز می‌شود که برای رفع آن کافی است از طریق هاست یا FTP اقدام به حذف فایل maintenance نمایید. همچنین برای استفاده از متن دلخواه خود و همچنین اگر می‌خواهید صفحه تعمیرات با متن دلخواه خود را داشته باشید می‌توانید یک فایل با نام maintenance.php ایجاد کنید و کد زیر را به درون این فایل اضافه کنید:

<?php $protocol = $_SERVER[“SERVER_PROTOCOL”]; if ( ‘HTTP/1.1’ != $protocol && ‘HTTP/1.0’ != $protocol ) $protocol = ‘HTTP/1.0’; header( “$protocol 503 Service Unavailable”, true, 503 ); header( ‘Content-Type: text/html; charset=utf-8’ ); ?> <html xmlns=”http://www.w3.org/1999/xhtml”> <body> <h1>سایت در دست تعمیر میباشد لطفا ۳۰ دقیقه دیگر مراجعه کنید.</h1> </body> </html> <?php die(); ?>

 

 خطای عدم ارسال ایمیل در وردپرس یا اسپم شدن آن

یکی از موارد مهمی که برای اطلاع رسانی به کاربران و مدیران سایت‌ها استفاده می‌شود، استفاده از ارسال ایمیل‌های اطلاع‌رسانی است که گاهی در وردپرس ارسال آن با مشکل مواجه و از آنها درخواست کنید تا مشکل عدم ارسال ایمیل در وردپرس یا اسپم شدن آن را برای شما برطرف نمایند.

خطای تازه‌سازی صفحه ورود و عدم ورود به پیشخوان

یکی از مشکلاتی که باعث آزار برخی از کاربران در وردپرس می شود، تازه‌سازی بخش ورود به وردپرس با وجود وارد کردن صحیح اطلاعات ورود است که در این بخش قصد آموزش رفع این مشکل را داریم. این اتفاق زمانی می افتد که شما مقادیر اشتباهی را در جدول گزینه های وردپرس وارد کرده باشید. همچنین پیشنهاد می کنیم یکبار بر روی گزینه ذخیره در بخش پیوند های یکتا کلیک کنید و یا ساختار آن را تغییر دهید تا در صورت وجود مشکل در این بخش بر طرف شود.

خطای خوراک RSS در وردپرس

یکی دیگر از مشکلات رایج در نمایش feed یا RSS است که این مشکل دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد که برای رفع آن نیز راه حل هایی وجود دارد. اولین و ساده‌ترین راه حل آن استفاده از افزونه Fix My Feed RSS Repair است که می‌توانید با استفاده از آن خطاهای موجود در خوراک RSS خود را برطرف نمایید.

توصیه ما به شما در زمینه RSS :

توصیه اول: با استفاده از RSS مخاطبان زیادی جذب سایت شما می‌شوند و پیشنهاد ما این است که هیچگاه از ارورهای RSS خود چشم پوشی نکنید!

توصیه دوم: سعی کنید از نصب افزونه‌هایی که اطمینان کافی ندارید و یا ممکن است نیازی به آنها نداشته باشید، خودداری نمایید!

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *