اگر می‌خواهید در نبردهای هیجان‌انگیز و ماجراجویی‌های یک دنیای فانتزی و اسرارآمیز با میلیون‌ها گیمر دیگر همراه شوید، باید پیش از هر کار دیگری گیم تایم ورلد آف وارکرفت را بخرید. با خرید گیم تایم ورلد آف وارکرفت می‌توانید در دنیایی از جادو و قلمروهای ماجراجویی‌های بی‌پایان غرق شوید.

این عنوان یک بازی نقش‌آفرینی و چندنفره آنلاین است که در سال ۲۰۰۴ و در دهمین سالگرد فرانچایز وارکرفت، توسط کمپانی بلیزرد (Blizzard) منتشر شد. داستان این بازی چهار سال پس از رویدادهای وارکرفت ۳ اتفاق می‌افتد. برای دسترسی کامل به داستان و امکانات بازی به گیم تایم ورلد آف وارکرفت نیاز دارید که در ادامه کاربردهای آن را برای شما شرح خواهیم داد.

درباره بازی ورلد آف وارکرفت

بازی ورلد آف وارکرفت از زمان انتشار تاکنون، به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌ها به‌شمار می‌رود. میلیون‌ها گیمر از سراسر دنیا زمان زیادی را به ماجراجویی‌های این دنیای اسرارآمیز اختصاص می‌دهند. ژانر نقش‌آفرینی و کوئست‌های جذاب در کنار کاراکترها و دنیای جادویی از علل محبوبیت ورلد آف وارکرفت در میان گیمرها هستند.

عنوان ورلد آف وارکرفت (World of Warcraft) که با علامت اختصاری (WoW) نیز شناخته می‌شود، بر اساس ساخت کاراکتر و انجام دادن کوئست‌های مختلف دریک دنیای جادویی طراحی شده است. شما دراین بازی یک کاراکتر ساخته و در قلمرو فانتزی به نام آزروث (Azeroth) به سراغ ماجراجویی می‌روید؛ از نبرد با هیولاها و دیگر بازیکنان گرفته تا جست‌وجو در مناطق مختلف و کرفت کردن آیتم‌های گوناگون. بازیکنان در دنیای وارکرفت با میشن‌ها یا ماموریت‌های مختلفی روبه‌رو هستند و باید چالش‌های متنوعی را انجام دهند.

بازی دنیای وارکرفت امکان برقراری ارتباط با دیگر پلیرها را نیز برای شما فراهم می‌کند. بازیکنان می‌توانند با یکدیگر جوین شده و گیلد و گروه بسازند. پس از ساخت گیلد، بازیکنان می‌توانند از طریق چت نوشتاری و صوتی با هم ارتباط برقرار کرده و در یورش‌ها و نبردها با هوردها و بازیکنان دیگر با هم همکاری کنند.

بازی ورلد آف وارکرفت با الهام از داستان‌های فانتزی سی.‌اس.لوئیس و تالکین ساخته شده است. اولین اکسپنشن یا افزونه بازی به نام (The Burning Crusade) در سال ۲۰۰۷ و دومین اکسپنشن آن با عنوان (Wrath of the Lich King) در سال ۲۰۰۸ منتشر شد.

شما در ابتدای بازی باید نژاد (Race) و کلاس (Class) خود را انتخاب کنید. در بازی ورلد آف وارکرفت دو فکشن اصلی وجود دارند؛ الاینس (Alliance) و هورد (Horde). نژاد الاینس‌ها شامل انسان‌ها، نوم‌ها (Gnomes)، کوتوله‌ها (Dwarves)، الف‌ها (Night Elves) و درنای‌‌ها (Draenei) می‌شوند. نژادهای هورد نیز شامل ارک‌ها (Orcs)، رهاشدگان (Foresaken)، (Tauren)، ترول‌ها (Trolls) و الف‌های خونی (Blood Elves) هستند.

خرید گیم تایم ورلد آف وارکرفت چه کاربردی دارد؟

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید درباره بازی ورلد آف وار کرفت بدانید این است که این بازی جزو بازی‌های رایگان به‌شمار نمی‌رود. بازی WoW علاوه‌بر دارا بودن شاپ داخل بازی، از سیستم تهیه اشتراک (Subscription) نیز بهره می‌برد. همچنین خرید هر اکسپنشن جدید برای پلیرها هزینه دارد که از ۵ تا ۱۰۰ یورو خواهد بود.

بنابراین نمی‌توان گفت ورلد آف وارکرفت یک بازی رایگان است. البته برای افرادی که می‌خواهند این بازی را به صورت رایگان تجربه کنند، سیستم استارتر ادیشن و فری ترایل (Free Trial) در نظر گرفته شده است. به این ترتیب شما می‌توانید این بازی را تا مراحل محدودی تجربه کرده و سپس برای خرید آن اقدام کنید.

در ورژن فری ترایل بازیکنان می‌توانند تمام کلاس‌ها را امتحان کنند و با حال و هوای بازی آشنا شوند. همچنین می‌توانند از برخی از لوکیشن‌های اصلی بازی نیز دیدن کنند. اما تمام این کارها تنها تا لول ۲۰ امکان‌پذیر است و اکانت شما با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو است. در نتیجه، به بسیاری از فیچرهای اجتماعی دسترسی نداشته خیلی زود احساس انزوا می‌کنید. همچنین دسترسی به اکسپنشن‌ها و امکانات دیگر بازی به دلیل لول پایین شما امکان‌پذیر نخواهد بود. البته حتی اگر هم امکان دسترسی به اکسپنشن‌ها را داشتید، خیلی زود توسط بازیکنان دارای لول بالاتر از بازی حذف می‌شدید.

در حقیقت تنها از طریق خرید گیم تایم ورلد آف وارکرفت است که می‌توانید به هر هفت اکسپنشن‌، از (Burning Crusade) گرفته تا نبرد برای آزروث (Battle for Azeroth) دسترسی داشته باشید. همچنین با خرید گیم تایم می‌توانید به لول‌های بالاتر دست پیدا کرده و به تمام فیچرهای اجتماعی مانند چت صوتی و نوشتاری و ساخت گیلد نیز دسترسی داشته باشید. خرید گیم تایم ورلد آف وارکرفت در ایران از طریق فروشگاه‌های معتبر داخلی نظیر ونوم استور صورت می‌گیرد که در بخش‌های بعدی به آن می‌پردازیم.

تفاوت گیم تایم ورلد آف وارکرفت با تهیه اشتراک چیست؟

خرید گیم تایم ورلد آف وارکرفت با تهیه اشتراک این بازی تفاوت دارد. اشتراک‌های بازی شامل اشتراک‌های ۱، ۳ و ۶ ماهه هستند. پس از خرید اشتراک، تا زمانی‌که در حساب انتخاب خود پول داشته باشید، اشتراک اکانت شما به طور خودکار تمدید و شارژ خواهد شد.

از طرف دیگر، گیم تایم تنها یک بار قابل خرید است و امکان تمدید خودکار برای آن وجود ندارد. گیم تایم تنها به صورت دوره‌های ۶۰ روزه قابل خریداری است و زمانی که به اتمام برسد، به طور خودکار شارژ نخواهد شد. پس از اتمام گیم تایم باید بار دیگر آن را خریداری کنید. البته قیمت‌های این دو نسبتا مشابه است و این شما هستید که بر اساس زمانی که برای بازی صرف می‌کنید، نوع خرید خود را انتخاب می‌کنید.

نحوه خرید گیم تایم در ایران چگونه است؟

خرید گیم تایم ورلد آف وارکرفت مانند دیگر آیتم‌ها و محصولات گیمینگ برای کاربران و گیمرهای ایرانی پروسه نسبتا متفاوتی دارد. علت این موضوع اعمال تحریم‌های اقتصادی است که امکان انجام تراکنش‌های بین‌المللی را برای کاربران ایرانی تقریبا غیرممکن ساخته است. در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۲۱، گزینه‌های ۳۰، ۹۰ و ۱۸۰ روزه گیم‌ تایم حذف شده و گزینه ۶۰ روزه جایگزین این سه آپشن شد. فروشگاه گیفت کارت ونوم استور با دارا بودن نماد اعتماد، امکان خرید گیم تایم ورلد آف وارکرفت را برای کاربران ایرانی فراهم کرده است تا با قیمت مناسب و امکان تحویل آنی اشتراک خود را خریداری کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *