خیلی از ما برای گوش کردن به هنرمندان گمنام یا پادکست‌های مختلف، از SoundCloud استفاده می‌کنیم. پلت‌فرم موسیقی پرطرفداری که طرفداران خاص خود را دارد و شما تنها به صورت آنلاین می‌توانید، فایل‌های مختلف را در آن گوش کنید.

بر روی PC، اندروید، مک و حتی لینوکس، راه‌های زیادی است که شما بتوانید فایل‌های موجود روی SoundCloud را بر روی دستگاه ذخیره کنید و بعدا گوش کنید اما همانطور که می‌دانید، محدودیت‌های آزار دهنده آیفون، این کار را سخت می‌کند. اما روشی وجود دارد که شما به سادگی می‌توانید این کار را انجام دهید.

نکته: البته شما می‌توانید با پرداخت 5.99 دلار ماهیانه، نسخه حرفه‌ای SoundCloud را تهیه کرده و از قابلیت گوش کردن آفلاین استفاده کنید، اما این راه برای آن‌هایی است که می‌خواهند رایگان، فایل‌های موسیقی و پادکست را روی گوشی خود ذخیره کنند. برای این کار ما از اپلیکیشن Shortcuts که به صورت پیش فرض روی سیستم عامل iOS نصب است استفاده می‌کنیم.

برای شروع

در نظر داشته باشید که روشی که امروز به شما آموزش می‌دهیم، برای iOS نسخه 13 به بالا است و مسلما شما برای دانلود فایل، ابتدا باید به اینترنت وصل باشید. همچنین به مسیر Settings –> Shortcuts رفته و سوییچ Allow Untrusted Shortcuts را روشن کنید تا بتوانید، Shortcut مخصوص خودتان را بسازید.

قدم اول: ساخت Shortcut برای دانلود از SoundCloud

به جای این که خودتان دستی Shortcut جدید را بسازید، می‌توانید به راحتی آن را از chrunos دانلود کنید. این Shortcut که SoundCloud Music Downloader نام دارد، به شما اجازه خواهد داد که فایل‌های موجود بر روی SoundCloud را روی گوشی آیفون خود دانلود کنید. شما می‌توانید به وسیله‌ی این تنظیمات، هم Shortcut را روی نسخه اپلیکیشن موبایل و هم نسخه وب موبایل اجرا کنید.

دانلود SoundCloud Music Downloader

بعد از این که وارد لینک بالا شدید، روی Get Shortcut زده و سپس به صفحه ساخت Shortcut برده خواهید شد. به پایین صفحه اسکرول کنید و روی Add Untrusted Shortcut بزنید.

قدم دوم: آهنگ مورد نظر خود را برای دانلود انتخاب کنید

راحت‌ترین راه برای دانلود آهنگ مورد نظر از روی SoundCloud استفاده از shortcut در برنامه‌ی موبایلی آن است. شما کافی است روی سه نقطه کنار آهنگ بزنید تا shortcut جدید که ساختی را پیدا کنید.

لینک دانلود SoundCloud در اپ استور

اگر هم از نسخه وب استفاده می‌کنید با صفحه آهنگ را باز کنید و مثل عکس سمت راست، روی سه نقطه که می‌بینید، لمس نمایید. (تنها روی مرورگر سافاری)

حالا باید روی More زده و سپس گزینه‌ی SoundCloud Music Downloader را انتخاب نمایید.

حالا کافی است برنامه‌ی Shortcuts را باز کنید تا برنامه به موزیک دسترسی پیدا کرده و آن را ذخیره کند. بعد از چند ثانیه پیغامی بالای صفحه به شما نمایش داده خواهد شد که باید روی OK بزنید و سپس آدرس پوشه‌ای در گوشی‌ خود را داده تا موزیک به جای آیکلود، در دستگاه ذخیره شود. همان‌جا می‌توانید اسم فایل را نیز تغییر داده و در نهایت روی Save بزنید.

نکته: به ندرت این اتفاق می‌افتد که فایلی به صورت mp3 ذخیره نمی‌شود. برای چنین فایل‌ها کاری نمی‌شود کرد مگر این که جای دیگری در SoundCloud آن‌ها را پیدا کنید.

قدم سوم: پیدا کردن و اجرای فایل

بعد از این که فایل شما دانلود شد، اپلیکیشن Files را اجرا کنید و به راحتی روی آن لمس کرده تا اجرا شود. شما در این برنامه نیز می‌توانید آهنگ را اجرا کرده و از آن خارج شوید و هنوز آهنگ به پخش ادامه می‌دهد و شما می‌توانید از نوتیفیکیشن سنتر، آن را کنترل کنید. فراموش نکنید که کیفیت تمام فایل‌های دانلودی از این طریق، با کیفیت 128 kbps خواهند بود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *