همیشه هم خوب نیست که همه از جایی که شما عکستان را گرفته‌اید آگاه باشند، به همین دلیل است که گاهی باید اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی که در عکس‌های آیفون ثبت می‌شود را پاک کنید. در واقع وقتی شما این عکس‌ها را با iMessage برای کسی می‌فرستید یا در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید، این اطلاعات نیز همراه آن‌ها ارسال می‌شود. پس بهتر است یاد بگیرید چطور در موقع لزوم، اطلاعات را پاک کنید.

نگذارید اطلاعات موقعیت جغرافیایی بر روی عکس‌ها ثبت شود

البته که شما می‌توانید اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی را بعد از گرفتن عکس هم حذف کنید، اما این امکان را دارید تا به طور کلی جلوی ثبت این اطلاعات را در هنگام عکسبرداری بگیرید. برای این کار کافی است دسترسی برنامه‌ی Camera به لوکیشن را ببندید.

برای این کار به Settings بروید.  از Privacy گزینه‌ی Location Services را انتخاب کنید. شما می‌توانید با تغییر وضعیت هر کدام از برنامه‌ها، دسترسی آن‌ها را به لوکیشن محدود کنید. برای مثال اگر نمی‌خواهید دوربین شما به هیچ وجه به لوکیشن دسترسی داشته باشد، روی Camera بزنید و وضعیت آن را روی Never یا هیچ وقت بگذارید.

پاک کردن اطلاعات موقعیت جغرافیایی در  iPhone Share Sheet

وقتی برای اشتراک گذاری عکس از هر برنامه‌ای اقدام کنید، صفحه  Share Sheet برای شما به نمایش در خواهد آمد. در بالای صفحه گزینه‌ای را می‌بینید که درست زیر تعداد عکس‌های انتخاب شده نمایش داده می‌شود. این نوشته به چهار صورت خواهد بود:

  • نام لوکیشن
  • Locations Included
  • No Location
  • یا هیچ چیز و فقط گزینه‌ی Options

اگر در این بخش چیزی وجود نداشته باشد، مشخص است که اطلاعات لوکیشن برای این عکس ثبت نشده، اما اگر گزینه‌ای بوده، برای پاک کردنش باید این مسیر را طی کنید. روی Options بزنید تا تنظیمات مورد نظر برایتان نمایش داده شود.

گزینه‌ی دوم در بخش جدید Include است که در آن می‌توانید سوییچ Location را خاموش کنید.

فراموش نکنید که در این حالت، اطلاعات موقعیت جغرافیایی از عکس پاک نمی‌شود، بلکه در نسخه‌ای که به اشتراک می‌گذارید، وجود نخواهد داشت.

استفاده از اپلیکیشن برای پاک کردن اطلاعات

یک راه دائمی برای پاک کردن اطلاعات کامل عکس، استفاده از اپلیکیشن‌هایی است که می‌توانید از اپ استور دانلود کنید. بهترین گزینه در این رابطه، برنامه‌ی Photo & Video Metadata Remove‪r است. این برنامه رایگان بوده و به راحتی می‌توانید آن را دانلود و نصب کنید. البته یک سری گزینه‌های اضافی در آن وجود دارد که برای استفاده باید مبلغی را پرداخت نمایید، اما در حالت رایگان نیز کار شما را راه خواهد انداخت.

بعد از نصب آن، عکس‌های شما در خود برنامه باز خواهد شد و وقتی روی آن لمس می‌کنید، گزینه‌ی clear all metadata را مشاهده خواهید کرد.

سپس می‌بینید که نسخه‌ی جدیدی از عکس‌های شما ثبت می‌شوند که اطلاعات مورد نظر را در خود ندارند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *