اگر کسب و کاری دارید و برای معرفی محصولات و خدمات خود از بازاریابی محتوا استفاده می کنید، نباید استفاده از کال تو اکشن را فراموش کنید! در مقاله قبلی به بررسی کال تو اکشن پرداختیم و در این مقاله هم به بررسی ادامه این موضوع می پردازیم.

ترغیب مشتری برای خواندن ادامه مقالات سایت

همان طور که در بخش کاربردهای دکمه فراخوان (CTA) اشاره کردیم، یکی از کاربردهای دکمه دعوت به اقدام نمایش ادامه مطلب به کاربران است. معمولاً هیچ کاربری بدون آن که محتوای اصلی را ندیده باشد، سایت شما را ترک نمی کند اما به شرط آن که بتوانید لینک ادامه مطلب را به خوبی در اختیار کاربران قرار دهید. با استفاده از دکمه فراخوان این کار به سادگی امکان پذیر است و می توانید کاربران را بیشتر در سایت خود نگه دارید. بنابراین یکی از اهداف دکمه فراخوان دعوت کاربران به خواندن ادامه مطلب است تا هم آن ها بتوانند از محتوای سایت شما به خوبی استفاده کنند، هم شما بتوانید از بیشتر ماندن کاربران در سایت نتیجه خوبی بگیرید.

تشویق کاربران برای دیدن مطالب دیگر سایت

هر محتوایی که کاربران در سایت شما می خوانند، احتمال آن که محتوای مرتبط با آن هم وجود داشته باشد بسیار زیاد است. بنابراین بهتر است در میان محتوای خود، محتوای مرتبط را هم به کاربران معرفی کنید. مثلاً اگر در مورد معرفی یک گوشی موبایل که تازه به بازار آمده است محتوایی دارید، می توانید در مورد گوشی های مرتبط با آن هم محتوایی بنویسید و لینک آن را در صفحه قبلی قرار دهید. یکی از اهداف مهم دکمه های فراخوان، این است که بتوانید لینک سازی داخلی انجام دهید و نرخ ماندن کاربر در سایت را بیشتر کنید.

ترغیب کاربران به ارسال نظر در مطالب سایت

گاهی اوقات کاربران پس از آن که محتوای یک سایت را می خوانند، سایت را می بندند و دقتی به بخش نظرات نمی کنند. در حالی که بخش نظرات به شما کمک می کنند تا بازخوردهای کاربران را در مورد محتوای خود بدانید و به مرور زمان آن را بهتر کنید. یکی از اهداف بسیار مهم دکمه های فراخوان ترغیب کاربران به ارسال نظرات در بخش محتوای بلاگ است. شما می توانید با طراحی یک دکمه اقدام کوچک در پایان هر مطلب کاربران را به بخش نظرات منتقل کنید و از آن ها بخواهید نظر درج کنند.

تشویق کاربران به اشتراک گذاری مطالب

یکی دیگر از اهداف بسیار مهم استفاده از دکمه های اقدام به عمل تشویق کاربران به اشتراک گذاری مطالب است. هر چقدر کاربران بیشتر مطالب شما را به اشتراک بگذارند، تعداد افرادی که محتوای شما را می خوانند بیشتر می شود. همچنین اگر از دکمه های فراخوان دیگر هم به درستی استفاده کرده باشید، می توانید کاربران بیشتری جذب کنید و در نهایت، محصولات یا خدمات خود را بیشتر بفروشید.

در طراحی CTA به چه نکاتی دقت کنیم؟

هدف همه کسب و کارها در استفاده از CTA آن است که کاربران بر روی آن کلیک کنند و در نهایت، عملی که در آن ها خواسته شده را انجام دهند. برای آن که بتوانید نرخ تبدیل را افزایش دهید، باید دکمه CTA را به با توجه به رعایت اصول روان شناسی و بازاریابی دیجیتال انجام دهید تا کاربران ترغیب به انجام آن کار شوند. ما در این بخش به بررسی 11 نکته ضروری که به شما کمک می کند تا بتوانید دکمه CTA را به شکلی بهینه طراحی کنید و بیشترین نرخ تبدیل را تجربه کنید، می پردازیم. این 11 نکته عبارتند از:

انتخاب رنگ مناسب

اولین و مهم ترین چیزی که در طراحی دکمه فراخوان اهمیت زیادی دارد، انتخاب رنگ مناسب است. اولین چیزی که باعث می شود تا کاربر به دکمه CTA توجه کند، رنگ آن است. اگر رنگ انتخاب شده جذاب نباشد، نمی تواند نظر کاربر را جلب کند و کاربر به آن توجهی نخواهد کرد. اما اگر رنگ انتخاب شده یک رنگ هیجانی مثل قرمز یا نارنجی باشد، نظر کاربر را جلب می کند و اگر سایر فاکتور های طراحی دکمه فراخوان هم رعایت شده باشد، به راحتی می توانید نرخ تبدیل را تا حد زیادی افزایش دهید. البته توجه داشته باشید که رنگ شما باید با رنگ تصاویر و محتوای استفاده شده هم خوانی داشته باشد.

شکل دکمه کال تو اکشن

یکی دیگر از نکاتی که هنگام طراحی دکمه کال تو اکشن باید در نظر بگیرید، شکل آن است. معمولاً شکل این دکمه ها به صورت مستطیل طراحی می شوند تا علاوه بر افزایش جذابیت، بتواند رسمی بودن خود را هم حفظ کند. البته هیچ لزومی وجود ندارد که از دکمه های مستطیلی استفاده کنید؛ بلکه شما می توانید از دکمه دایره هم استفاده کنید. شکل دکمه فراخوان به این موضوع بستگی دارد که شما قصد دارید از این دکمه در چه جایی استفاده کنید. معمولاً در صفحات فرود محدودیتی وجود ندارد اما در ایمیل ها بهتر است دکمه به صورت مستطیل طراحی شود تا در موبایل و تبلت هم به درستی نمایش داده شود.

استفاده از چند کال تو اکشن در محتوا

یکی دیگر از مواردی که هنگام طراحی کال تو اکشن باید در نظر بگیرید، استفاده از چند دکمه در میان محتوا است. شما باید این موضوع را در نظر بگیرید که ممکن است یک کاربر محتوای شما را تا آخر مطالعه نکند و پس از خواندن بخشی از محتوا، صفحه مربوط به محتوای شما را ببندد! بنابراین بهتر است پس از پایان هر بخش از دکمه CTA با متن های جذاب و خلاقانه استفاده کنید. همچنین اگر می توانید، دکمه مرتبط با همان محتوا را درج کنید؛ مثلاً اگر می خواهید صفحه مربوط به خدمات خود را در یک صفحه محتوا معرفی کنید، بهتر است آن را با لینک آن صفحه را با عنوان های مختلف قرار دهید تا شانس افزایش کلیک را داشته باشید.

استفاده از فضای خالی در اطراف CTA

معمولاً دکمه های فراخوان در سایز کوچک طراحی می شوند و اگر محتوای شما زیاد باشد، ممکن است در میان آن گم شود. به همین دلیل بهتر است هنگام طراحی دکمه های CTA فضای خالی برای آن در نظر بگیرید تا شانس دیده شدن آن زیاد باشد.

استفاده از متن واضح، روان و خلاقانه

پس از آن که کاربر متوجه وجود دکمه فراخوان شد، به متن آن دقت می کند! بنابراین باید سعی کنید یک متن جذاب و روان بنویسید تا کاربر را ترغیب به کلیک بر روی آن کند. همچنین متن شما نباید طولانی باشد؛ پس سعی کنید متن روی دکمه فراخوان را به نهایتاً 3 یا 4 کلمه خلاصه کنید تا کاربر از خواندن آن خسته نشود.

استفاده از سایز مناسب برای کال تو اکشن

یکی دیگر از مواردی که اهمیت زیادی دارد، انتخاب سایز مناسب برای دکمه کال تو اکشن است. شما باید سعی کنید متناسب با نوع محتوا و محل استفاده از دکمه CTA از سایز مناسب استفاده کنید. مثلاً اگر محتوای شما طولانی است، نباید سایز کال تو اکشن ریز باشد تا توسط کاربران دیده نشود. بنابراین اگر می خواهید کال تو اکشن شما توسط کاربران دیده شود، باید سعی کنید سایز مناسب با نوع استفاده خود را انتخاب کنید.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *