مایکروسافت سخت‌افزار «Courier» را به راز باقی گذاشته ، اما با این وجود ویدیوها و اخبار به بیرون درز یافته آن، شور و هیجان خاصی را در زمان خود در میان عموم به وجود آوردند.

به گزارش TheVerge : دستگاه مورد بحث که درست مانند یک کتاب طراحی شده بود و بنا داشت با همراهی یک استایلوس نقش یک ابزار یادداشت برداری دیجیتال را بر عهده گیرد از دو نمایشگر بهره می‌برد. امروز و در همین راستا، «ویندوز سنترال» ‌گزارش کرده که مایکروسافت مشغول کار روی دیوایسی مشابه است و احتمالاً آن را در سال آینده به کاربران عرضه می‌کند.

بد نیست یادآور شویم غول تکنولوژی ساکن ردموند مشغول آماده‌سازی ویندوز ۱۰ به منظور کار روی دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM است و بناست این دستگاه‌ها در قالب لپ‌تا‌پ‌هایی با مشخصات فنی مختلف از ماه دسامبر به بازار بیایند.

ویندوز سنترال در گزارش خود می‌افزاید، دفترچه یادداشت دیجیتالی مایکروسافت هم اکنون با اسم رمز «Anderomeda» خطاب می‌شود و از یک چیپست ARM بهره می‌گیرد؛ البته در این گزارش هیچ صحبتی از سایر مشخصه‌های فنی به میان نیامده است، هر چند می‌توان حدس زد مایکروسافت با چنین محصولی در پی نشان دادن کارایی و ترغیب کاربران به استفاده از اپ‌های «فراگیر» خود مانند «وان نوت» و… خواهد بود.

ضمناً باید اضافه کنیم کمپانی مورد بحث مشغول توسعه اپلیکیشن دفترچه یادداشت مخصوص «آندرومدا» نیز هست که نوشتن در آن حس و حالی مشابه یادداشت نویسی در دفترچه‌های واقعی خواهد داشت. هر چند مایکروسافت در گذشته نیز بارها تلاش کرده چنین اپی را در دستگاه‌های گوناگون خود به کاربران ارائه کند و البته در اکثر این تلاش‌ها موفقیت چندانی را به شکلی که وعده داده بود به دست نیاورده است.

مایکروسافت به تازگی رسما به شکست ویندوز ۱۰ موبایل اقرار کرد و به نوعی تصمیم گرفت به تلاش برای موفقیت آن خاتمه دهد. اما اکنون شواهد حکایت از آن دارند که آندرومدا می‌تواند کوشش این کمپانی برای خلق دسته‌ای تازه از محصولات و پاسخگویی به نیازی تازه باشد؛ هر چند لنوو قبلاً سعی کرده تا دستگاه‌های منحصر به فردی را مبتنی بر ویندوز و برای یادداشت برداری دیجیتالی عرضه کند، اما اهالی ردموند به یقین قادر هستند سخت‌افزار و نرم‌افزار هماهنگ‌تری را خلق کرده و از این طریق بیش از سایرین به مرزهای موفقیت نزدیک شوند.

حال باید منتظر ماند و دید چه زمانی از آندرومدا اطلاعات رسمی بیشتری منتشر خواهد شد و این دستگاه عاقبت چه هنگام و با چه قیمتی به بازار خواهد آمد؛ پرسش مهم‌تر هم این است که آیا کاربران روی خوشی به آن نشان خواهند داد یا خیر؟

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *