آیفون را باید محبوب‌ترین تلفن هوشمند در تمام دنیا به حساب آورد. هر چند این گوشی مخالفانی دارد اما نوآوری‌ها و البته خود سیستم عامل iOS از دلایلی هستند که مردم علاقه شدیدی به خرید این گوششی‌ها دارند. یک سری دلایل مهم هستند که به خاطرشان، علاقه‌مندان آیفون گوشی‌های محبوب خود را به اندروید ترجیح می‌دهند و این دلایل به شرح زیر هستند.

 iMessage و FaceTime

هنگامی که FaceTime در سال 2010 شروع به کار کرد، برقراری تماس ویدیویی مانند چیزی که بیشتر مردم فقط در رایانه تجربه کرده بودند به جریان اصلی نیاز داشت اما این آپشن به شما اجازه می دهد تقریباً در هر کجا تماس ویدیویی برقرار کنید. یک سال بعد، اپل اس ام اس را با iMessage دوباره متولد کرد. در زمانی که بسیاری از ارائه‌دهندگان تلفن همراه هنوز به ازای هر پیام شارژ می‌شدند، iMessage به هر کاربر آیفون پیامک نامحدود و کاملاً رایگان می‌داد.

از آنجایی که iMessage و FaceTime کاملاً مبتنی بر اینترنت هستند و به شبکه تلفن همراه متصل نیستند، می‌توانید تقریباً در هر دستگاه اپل از آنها استفاده کنید. این بدان معناست که می‌توانید با مخاطبین خود، چه از iPhone، iPad یا Mac در ارتباط باشید. همچنین شما می توانید بدون توجه به جایی که می روید به این خدمات دسترسی داشته باشید. بنابراین، چه در خیابان باشید و چه در حال سفر به آن سوی دنیا، همیشه می توانید با افرادی که برایتان مهم هستند در تماس باشید البته تا زمانی که آنها کاربر اپل باشند.

بهترین ویژگی‌های حریم خصوصی کلاس

اگر اخیراً برنامه‌ها یا به‌روزرسانی‌های جدیدی دانلود کرده‌اید، احتمالاً با اعلانی مواجه شده‌اید که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید به برنامه اجازه دهید فعالیت شما را ردیابی کند یا نه. در سال 2021، اپل تصمیم جسورانه ای گرفت تا در نهایت به کاربران اجازه دهد از ردیابی بین برنامه ای خودداری کنند.

اثرات ویژگی های حریم خصوصی iOS 15 موج هایی را در سراسر دنیای فناوری ایجاد کرد. در فوریه 2022، متا، شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام، زمانی که قیمت سهام آن در یک روز 26 درصد کاهش یافت، رکوردهایی را شکست، که مجموعاً بیش از 251 میلیارد دلار ضرر داشت. بخش بزرگی از چرایی این اتفاق به دلیل ویژگی های جدید حریم خصوصی اپل بود.

تمرکز و خلاصه برنامه ریزی شده

برای مدتی به نظر می رسید که فقط دو گزینه برای مدیریت اعلان های شما وجود دارد، در تمام روز با آنها بمباران می شوند یا آنها را به طور کامل خاموش کنید و هشدارهای مهم را از دست بدهید. خوشبختانه، iOS 15 ابزارهای جدید و عالی را برای کمک به مدیریت اعلان‌های شما آورده است.

تنظیم فوکوس به شما امکان می‌دهد زمان و مکان‌هایی را که می‌خواهید اعلان‌ها را بی‌صدا کنید، برنامه‌ریزی کنید. به عنوان مثال، می توانید آن را در یک زمان خاص مانند زمان خواب یا برای یک مکان خاص مانند باشگاه یا دفتر تنظیم کنید. حتی بهتر از آن، می‌توانید برنامه‌ها یا مخاطبین خاصی را انتخاب کنید تا بی‌صدا نشوند، و به شما کمک می‌کند تا در مورد چیزهای مهم به‌روز بمانید، بدون اینکه حواس‌تان را از چیزهایی که نیستند پرت کنید.

اپ استور

اپ استور اولین بازار بزرگ اپلیکیشن گوشی های هوشمند بود و بسیاری هنوز آن را بهترین می دانند. از آنجایی که اپ استور فقط برای دستگاه‌های iOS ساخته شده است، می‌توانید تقریباً هر برنامه‌ای را دانلود کنید و انتظار داشته باشید که بدون مشکل اجرا شود، حتی اگر آیفون شما چند سال از عمر آن گذشته باشد. آن را با اندروید مقایسه کنید، جایی که اگر دستگاه رده بالایی ندارید، ممکن است برخی از برنامه‌ها و بازی‌ها بیش از حد برای تلفن شما کار کنند.

اپ استور همچنین زادگاه برخی از بزرگترین شبکه های اجتماعی جهان مانند اینستاگرام بود. کاربران اندروید باید دو سال کامل صبر می کردند تا بتوانند وارد عمل شوند. در اکثر موارد، اگر می‌خواهید در صف انتشار برنامه‌های جدید و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار باشید، باید در اپ استور باشید.

استفاده از iOS بسیار آسان است

یکی از بزرگترین نقاط قوت فروش iOS این است که بسیار بصری طراحی شده. از بچه‌ها گرفته تا سالمندان، بسیاری از مردم iOS را دوست دارند، زیرا استفاده از آن بسیار ساده است.

همه برنامه‌ها در سیستم عامل iOS دقیقاً در صفحه اصلی نمایش داده می‌شوند، بنابراین بدون جستجو در منوهای مخفی، به همه چیز در تلفن خود دسترسی سریع دارید. و همه برنامه های استاندارد اپل مانند Weather و Mail درجه یک هستند و اکثر مردم نیازی به دانلود نسخه های دیگر احساس نمی کنند.

هر سال یک نسخه جدید iOS

اپل هر سال یک نسخه جدید از iOS را منتشر می کند. این به روز رسانی های iOS فقط ارتقاء امنیتی و اصلاحات بصری نیستند. آنها اغلب ویژگی‌های کاملاً جدیدی مانند پشتیبانی از Face ID در حین استفاده از ماسک اضافه می‌کنند. و یکی از خوبی‌های انتخاب آیفون جدید این است که می‌دانید اپل برای سال‌های آینده از آن پشتیبانی خواهد کرد. به عنوان مثال، آیفون 6s از سال 2015 به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار iOS را تا سال 2021 دریافت کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *