وردپرس یکی از قدرتمندترین و برترین سیستم‌های مدیریت محتوا یا همان CMS است که امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و حتما شما نیز تا کنون نام آن را شنیده‌اید و یا حتی شاید از کاربران همیشگی سیستم مدیریت محتوای وردپرس هستید.

اگر از کاربران وردپرس باشید قطعا تا کنون با مشکلاتی در میان راه مواجه شده اید که به دنبال رفع آنها بوده اید! خوشبختانه وردپرس یک سیستم هوشمند است که با نمایش ارورهای مختلف شما را از وجود خطا در بخش مشخصی از سایت آگاه می‌کند و گاهی بسیار ساده می‌توانید آن مشکل را برطرف کنید و برخی اوقات نیز این مشکلات آنقدر پیچیده و زمان‌بر می‌شوند که ممکن است حوصله شما را سر ببرند. تعداد خطاها در این سیستم مدیریت محتوا کم نیست و غیرممکن است کاربران وردپرس با حداقل چند مشکل از آن مواجه نشده باشند که برخی از آنها مربوط به سرور و برخی دیگر مربوط به خود وردپرس است که باید برای هر یک به دنبال راه حلی بود.

در این مطلب تلاش شده با جمع‌بندی موضوعات فنی شما را راهنمایی کنیم که در در صورت مواجه شدن با چنین مشکلاتی به راحتی قادر به رفع آنها باشید و نیازی به جست‌وجو مقالات دیگر نداشته باشید!

در هر سایتی ممکن است مشکلاتی پیش آید که تلاش شده در این بخش رایج‌ترین آنها را بررسی می‌کنیم تا بتوانید بیشترین استفاده را از آن ببرید؛ البته ناگفته نماند تعداد خطا های وردپرس بسیار زیاد است و ممکن است مشکلی که برای شما پیش می‌آید یک مشکل رایج نباشد اما در اکثر مواقع شما با یکی از مشکلات و خطاهای زیر مواجه می‌شوید که می‌توانید آن را رفع کنید.

روش رفع خطا‌های رایج وردپرس

خواه و ناخواه خطاهای وردپرس در هر لحظه در کمین سایت وردپرسی ما هستند که طبیعی است، اما ما نیز باید در زمینه رفع آن خطاها مهارت کافی را داشته باشیم.

خطای صفحه‌ی سفید وردپرس (صفحه مرگ وردپرس)

صفحه سفید وردپرس که به صفحه مرگ معروف است یکی از رایج‌ترین خطاهای وردپرس است که به احتمال زیاد حداقل یک‌بار با آن مواجه شده‌اید و در زمینه رفع آن به دنبال مقالاتی بوده‌اید!

صفحه سفید وردپرس می تواند دلایل متعددی داشته باشند که شامل چند مورد است:

خطای صفحه سفید وردپرس

نصب قالب جدید

در هنگام نصب قالب جدید ممکن است با این خطا مواجه شوید که در این صورت باید بدانید مشکل از قالب است که یا باید آن مشکل را برطرف کنید و یا از قالب دیگری استفاده کنید.

این خطا عموما به فایل توابع قالب یا همان Function.php بر می گردد که نمونه ی خطای آن cannot modify header information است که باید اقدام به مشکل‌یابی آن فایل کنید.

نصب افزونه جدید

نصب افزونه‌های جدید نیز مانند قالب ممکن است مشکلی را برای شما ایجاد کند که این مشکل را می توان از اشکال موجود در افزونه یا تداخل با سایر افزونه‌ها دانست.

در صورت مواجه شدن با این مشکل می‌توانید افزونه مربوطه را از طریق هاست خود حذف و یا اقدام به تغییر نام پوشه آن نمایید.

پلاگین وردپرس

تغییر در کدهای وردپرس

حتما تاکنون پیش آمده است بخواهید امکانی را به سایت وردپرس خود اضافه کنید و یا امکانی را غیرفعال نمایید که در این‌صورت باید از طریق فایل‌های قالب اقدام نمایید.

یکی از فایل‌های قالب که اهمیت بسیار زیادی دارد، فایل Function.php قالب است که با تغییر نادرست در این فایل می‌توانید به نمایش سایت خود لطمه وارد کنید و با همان صفحه سفید وردپرس مواجه شوید

در این‌صورت باید فایل مربوطه را به حالت اولیه بازگردانید تا سایت به صورت صحیح به نمایش درآید. همچنین در صورت عدم حل مشکل خود، می‌توانید تمامی افزونه‌های سایت خود را غیرفعال و یک‌به‌یک‌ فعال کنید تا افزونه مشکل‌دار را ردیابی و حذف کنید. همچنین می‌توانید به صورت موقت از قالب دیگری استفاده کنید تا در صورت نمایش سایت، اقدام به رفع مشکل قالب سایت خود نمایید. همچنین اگر مشکل شما رفع نشد می‌توانید از قابلیت debug در وردپرس استفاده کنید تا متوجه اشکال سایت خود شوید؛ برای این‌کار قطعه کد زیر را در فایل wp-config.php در هاست خود قرار دهید تا متوجه ایراد کار شوید:

define( 'WP_DEBUG', false );
در اینجا false را به true تغییر دهید. با این کار تمامی خطاهای PHP به شما نمایش داده می‌شود.

نتیجه‌گیری: در سیستم‌های مدیریتی مختلف ممکن است مشکلاتی برای شما بوجود آید که وردپرس نیز از سایر CMSها دور نیست و مشکلاتی را دارا  است و یا ممکن است در مسیر مدیریت سایت مشکلاتی به‌وجود آید. وجود مشکلات در وردپرس می‌تواند شما در زمینه مدیریت وب سایت خود دچار سختی‌هایی کند که هرچه سریع‌تر باید اقدام به چنین مشکلاتی کنید. مقالات دیگری نیز در ارتباط با رفع خطاهای وردپرس وجود دارد که می توانید با مطالعه آنها راه حلی برای چنین مشکلات بیابید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

18 Comments

    1. باسلام. تداخل افزونه‌ها مبحث بسیار گسترده‌ای است که در اینجا نمی‌توان به بررسی کامل جوانب پرداخت.
      در آینده‌ای نزدیک در رابطه با تداخل افزونه‌ها، دلایل و نحوه رفع آنها مقاله جامعی در اختیار شما و سایر کاربران گرامی قرار خواهیم داد.
      موفق و پایدار باشید.

  1. زمانی که افزونه ها پیش نیاز هم هستند چگونه تداخل را برای همیشه از بین ببریم؟
    ممنون از مطلب کاربردیتون

    1. باسلام. تداخل افزونه‌ها مبحث بسیار گسترده‌ای است که در اینجا نمی‌توان به بررسی کامل جوانب پرداخت.
      در آینده‌ای نزدیک در رابطه با تداخل افزونه‌ها، دلایل و نحوه رفع آنها مقاله جامعی در اختیار شما و سایر کاربران گرامی قرار خواهیم داد.
      موفق و پایدار باشید.

  2. خطای سفید وردپرس معمولا پیش میاد و چیز نگران کننده ای نیست ولی اگر سایت بازدید کننده زیاد داره و قرار باشه افزونه هارو یکی یکی غیر فعال کرد تا وضعیت مشخص بشه قاعدتا کاربری بعضی جاهای سایت از دست میره بخاطر نبود اون افزونه. اینجا باید چه کرد؟

  3. خطای سفید وردپرس معمولا پیش میاد و چیز نگران کننده ای نیست ولی اگر سایت بازدید کننده زیاد داره و قرار باشه افزونه هارو یکی یکی غیر فعال کرد تا وضعیت مشخص بشه قاعدتا کاربری بعضی جاهای سایت از دست میره بخاطر نبود اون افزونه. اینجا باید چه کرد؟

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *