وردپرس نامی آشنا در میان وبمستران و صنعت توسعه وب است که طراحی آنها به سال‌ها قبل برمی‌گردد که اولین پایه‌گذاری آن در سال ۲۰۰۳ صورت گرفت و بعدها توسعه و ارتقا داده شد؛ همین امر موجب شد که سیستمی که برای وبلاگ‌نویسی طراحی شده بود اکنون به جامع‌ترین سیستم برای طراحی انواع وبسایت تبدیل شود. همانطور که پیش از این کدهای جدید رفع خطاهای وردپرس را توضیح داده‌ایم حالا می‌خواهیم شما را با راه‌های دیگر رفع خطاهای وردپرس آشنا کنیم.

خطای ۵۰۰ یا Internal Server Error در وردپرس

یکی از بدترین خطاهای وردپرس خطای ۵۰۰ یا Internal Server Error است که بسیار اتفاق می افتد و احتمال زیاد برای شما نیز رخ داده است؛ جالب است بدانید خطای ۵۰۰ خطایی از سمت سرور است که دلیل مشخصی نیز ندارد اما در این بخش به رایج‌ترین دلایل این خطا می پردازیم که امیدواریم مشکل شما نیز با آن رفع شود.

فایل .htaccess

این خطا گاهی به‌دلیل مشکل در این فایل بوجود می‌آید که برای اطمینان از آن کافی است نام این فایل را تغییر دهید! سپس سایت خود را بارگذاری نمایید و اگر سایت شما درست شده‌باشد مشکل از همین فایل است که نیازی به تغییر نام مجدد فایل تغییر نام داده شده ندارید و کافی است به پیشخوان وردپرس خود رفته و از طریق بخش تنظیمات > پیوند های یکتا یکبار آن را ذخیره کنید تا فایل .htaccess ایجاد شود و با خوشحالی سایت خود را مشاهده کنید.

افزایش حافظه PHP

ممکن است خطای مورد نظر بخاطر حافظه PHP است که با افزایش آن از طریق مورد ۷ همین مطلب، این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

افزونه‌ها و قالب وردپرس

برخی از افزونه‌ها و قالب‌ها نیز وجود دارند که بخشی از کد های آن درخواست‌های متعددی به سرور ارسال می‌کند که این ارسال ها می‌تواند عملکرد صحیح سایت را مختل نماید؛ راه حل این مشکل غیرفعال‌سازی تمامی افزونه‌ها و قالب مورد نظر و سپس فعال‌سازی تک به تک آنها است تا افزونه دارای مشکل را پیدا کنید و از نسخه جایگزین و با عملکرد درست استفاده کنید.

فایل‌های اصلی وردپرس

اگر تمامی موارد بالا را امتحان کرده و پاسخ نگرفته‌اید، تمامی فایل‌های وردپرس خود را که در پوشه‌های wp-admin و wp-includes موجود هستند دوباره آپلود کنید.

هاست و سرور

اگر از طریق راه‌های بالا پاسخی را دریافت نکرده‌اید، مشکل نهایی هاست یا سرور شما است که باید اقدام به رفع مشکل و یا تعویض آن کنید.

خطای مشکل در برقراری اتصال به دیتابیس یا Error Establishing A Database Connection

این خطا ممکن است کمتر گریبان‌گیر شما شده باشد اما به هر حال به بررسی آن میپردازیم! همانطور که از نام خطا مشخص است، این ارور برای عدم اتصال دیتابیس به وردپرس است که دلیل آن اطلاعات نادرست وارد شده در فایل wp-config.php است که باید به بررسی آنها بپردازید:

  1. نام اشتباه دیتابیس
  2. نام کاربری اشتباه دیتابیس
  3. رمز عبور اشتباه دیتابیس
  4. هاست اشتباه دیتابیس

در کد زیر باید آنها را بررسی کنید:

// ** MySQL settings - You can get this info from your web host ** //
/** The name of the database for WordPress */
define( 'DB_NAME', 'database_name_here' );
/** MySQL database username */
define( 'DB_USER', 'username_here' );
/** MySQL database password */
define( 'DB_PASSWORD', 'password_here' );
/** MySQL hostname */
define( 'DB_HOST', 'localhost' );

به جای database_name_here نام دیتابیس، به جای username_here نام کاربری دیتابیس، به جای password_here رمز عبور دیتابیس و به جای localhost هاستی را که پایگاه داده در آن وجود دارد وارد کنید.

خطای Syntax Error و رفع آن

این خطا هنگامی نمایان می‌شود که شما قطعه کدی را بخواهید در فایل‌های وردپرس خود وارد کنید اما در این میان به صورت ناخواسته بخشی از کد از دست برود و یا کد های شما ناقص باشد که برای رفع آن کافی است کد خود را از طریق پیشخوان و در صورت عدم دسترسی به پیشخوان از طریق هاست به حالت اول بازگردانید تا مشکل شما حل شود.

خطای ۴۰۴ یا Not Found

خطای ۴۰۴ هنگامی رخ می دهد که شما آدرس فایلی را که در هاست شما وجود ندارد یا حذف شده باشد را در مرورگر خود باز کنید.

اما گاهی با وجود اطمینان از لینک ها این مشکل وجود دارد که در این بخش اقدام به رفع آن می‌کنیم. این مشکل زمانی که پیوند های دلخواه یا ساختار لینک ها مشکل داشته باشند بوجود می‌آید که برای رفع آن کافی است از طریق بخش تنظیمات > پیوندهای یکتا یک بار بر روی ذخیره کلیک کنید تا دیگر با صفحات ۴۰۴ مواجه نشوید.

خطای ۴۰۳ در وردپرس

خطای ۴۰۳ یک ممنوعیت برای شما است که به شما نشان می دهد که دسترسی به آن صفحه ندارید و برای رفع آن در این بخش راه حلی را خدمت شما ارائه خواهیم نمود.

نمونه این خطا به صورت زیر می باشد:

۴۰۳ Forbidden – You don’t have permission to access ‘/’ on this server.
Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request

 

برای رفع این خطا اقدام به غیرفعال سازی تمامی افزونه و فعال سازی تک به تک نمایید تا مشکل را بیابید.

همچنین فایل یکبار فایل .htaccess را حذف نموده و با کلیک بر روی ذخیره در بخش پیوند های یکتا این فایل را دوباره بسازید.

در صورتی که این مشکل حل نشد از دسترسی پوشه مورد نظر را بر روی ۷۵۵ قرار دهید تا مشکل حل شود. در صورتی که مشکل مورد نظر حل نشد، با میزبان وب خود تماس بگیرید و مشکل را با آنها مطرح کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *