خرید یک گوشی جدید به معنی انتقال اطلاعات از گوشی قدیمی شما به مدل تازه‌تری است که خریداری کرده‌اید. یکی از بخش‌های مهم این پروسه، انتقال محتوای پیام رسان‌هاست و اگر چه بعضی از این برنامه‌ها همچون تلگرام کار را برایتان بسیار راحت کرده‌اند، بعضی دیگر همچون واتساپ، بعضا شما را دچار مشکل می‌کنند و مشکل بازیابی نشدن نسخه‌های بک آپ یا همان پشتیبان در آیفون بیشتر دیده می‌شود.

اگر با این مشکل مواجه شده‌اید، آموزشی برایتان ترتیب داده و روش‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که به احتمال زیاد، این ایراد را برایتان حل خواهد کرد.

برای بسیاری از کاربران آیفون، این مشکل به شکلی پیش می‌آید که چند درصدی از مسیر بازیابی رفته و سپس گیر می‌کند. راه حل‌های زیر برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود:

استفاده از اینترنت WIFI به جای اینترنت موبایل

اگر هنگام گرفتن نسخه بک آپ، گزینه‌های مربوط به عکس و فیلم را هم لحاظ کرده باشید، عموما فایلی که در نهایت ساخته می‌شود، بزرگ خواهد بود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از یک اینترنت قابل اتکا و سریع استفاده کنید که وسط کار قطع نشود. اگر چه خیلی اوقات اینترنت همراه در ایران بهتر از اینترنت WIFI خانه کار می‌کند، با این حال برای اطمینان از پایدار بودن اتصال، به روی WIFI سوییچ کنید.

ببینید آیکلود شما به اندازه کافی فضا دارد

واتساپ پیشنهاد می‌کند که در زمان پشتیبان گیری از طریق آیکلود، فضای خالی این سرویس برای شما باید حداقل دو برابر فایل مورد نظر باشد. با توجه به این که نسخه رایگان آیکلود فضای محدودی دارد و شما قبلا ممکن است در آن فایل‌های مختلفی آپلود کرده باشید، امکان نداشتن فضای کافی را خواهید داشت. برای این که ببینید چقدر در آیکلود فضا دارید، ابتدا باید وارد Settings شوید.

سپس روی iCloud بزنید.

حالا روی Manage Storage بزنید. در این جا هم حجم اطلاعات موجود در واتساپ خود را مشاهده خواهید کرد هم میزان فضای خالی که روی آیکلود دارد. در مثال پایین مشخص است که فضای پیشنهاد واتساپ که دو برابر فایل بک آپ می‌باشد، روی آیکلود خالی نیست و باید فایل‌هایی را از این سرویس ابری پاک کنید.

فضای داخلی گوشی را نیز چک کنید

همانطور که باید فضای خالی روی آیکلود داشته باشید، باید در گوشی مقصد هم فضای مورد نیاز برای قرار دادن فایل بک آپ را داشته باشید در غیر این صورت بازیابی اطلاعات در وسط کار گیر خواهد کرد. در برنامه Settings به General رفته و سپس روی iPhone Storage بزنید.

فضای خالی حافظه داخلی آیفون در این بخش مشخص است.

مطمئن شوید دسترسی لازم به آیکلود داده شده است

واتساپ برای نصب بازیابی نیاز به داشتن دسترسی لازم به آیکلود دارد و شما این طریق می‌توانید، دسترسی را اعمال کنید. ابتدا به برنامه‌ی Settings روی آیفون مقصد بروید و روی نام خود بالای صفحه لمس کنید.

حالا روی iCloud بزنید.

 

برنامه‌ی واتساپ را پیدا کرده و مطمئن باشید که سوییچ جلوی آن روشن باشد. در این صورت دسترسی آیکلود به این برنامه فعال خواهد بود.

از اکانت آیکلود بیرون آمده و دوباره لاگین کنید

کم کم که از روش‌های منطقی جواب نگرفتید، باید یک سری کارهایی که همیشه انجام می‌دهیم را به انجام برسانید که اولین آن، خارج شدن از اکانت آیکلود و لاگین کردن دوباره روی آن است که اگر مشکلی در همگام سازی وجود دارد برطرف شود. برای این منظور به Settings‌ رفته و دوباره روی اسم خود بزنید و سپس در صفحه اپل آیدی، اسکرول کرده و در پایین صفحه روی Sign Out لمس کنید.

حالا با زدن روی Turn Off از آیکلود خارج خواهید شد. دوباره از همین مسیر روی Sign-in زده و مشخصات اکانت آیکلود خود را وارد کنید تا دوباره لاگین شوید.

به روز رسانی واتساپ

اگر واتساپ شما به روز نشده باشد، به احتمال زیادی مشکل از همین خواهد بود، پس حتما برنامه‌ی خود را از طریق اپ استور، به آخرین نسخه به روز کنید.

از نسخه بتا استفاده نکنید

نسخه‌ی بتا اگر چه جدیدترین ویژگی‌های واتساپ را برای شما به ارمغان می‌آورد، اما دلیلی دارد که آن را نسخه بتا و آزمایشی صدا می‌کنند و ممکن است مشکلات اینچنینی را نیز برایتان به همراه داشته باشد. اگر از این نسخه استفاده می‌کنید، به صفحه‌ی برنامه در اپ استور رفته و آن را به نسخه معمولی تغییر دهید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *