شنیده‌ها حاکی از آن است که عاقبت سونی‌‌موبایل بنا دارد تا زبان طراحی کنونی تلفن‌های هوشمند خود، یعنی «آمنی بالانس» را کنار گذاشته و آن را با زبان طراحی جدیدی به نام «میرای» (Mirai) جایگزین کند. این خبر توسط یکی از فعالان صنعت مورد بحث به بیرون درز یافته و می‌افزاید برند ژاپنی یاد شده احتمالاً اولین اسمارت فون خود با زبان طراحی جدید را در کنفرانس جهانی موبایلِ سال آینده و در بارسلون اسپانیا رونمایی خواهد کرد.

به گفته AndroidHeadlines  سونی برای MWC 2018 برنامه‌ی معرفی چند موبایل را در سر پرورانده که همگی‌شان بر مبنای زبان طراحی میرای توسعه یافته‌اند، ولی این بحث وجود دارد که شاید تمامی آنها در سال آتی میلادی به صورت تجاری به بازار راه پیدا نکنند.

گفتنی است «میرای»‌ کلمه‌ای ژاپنی و به معنی «آینده» است و از همین انتخاب لغت می‌توان حدس زد که طراحان سونی باید تحولی قابل توجه را در تلفن‌های هوشمند بعدی این شرکت پدید آورده باشند. البته هنوز در رابطه با جزئیات این شیوه‌ی طراحی تازه اطلاعاتی در دسترس نیست و باید منتظر ماند تا شایعات و حتی تصاویر و رندرهایی از موبایل‌های آتی کمپانی سونی به بیرون درز پیدا کنند تا دقیقاً متوجه شویم که با چه مواجه خواهیم بود.

تا پیش از این و همانطور که در ابتدای مطلب هم اشاره شد، ژاپنی‌ها در تلفن‌های هوشمند‌شان به زبان طراحی آمنی بالانس اتکا داشتند، که بر باورهایی مانند مینیمالیسم و ارائه‌ی دیوایس‌هایی با حداکثر کارایی و راحتی متکی بود. اما سونی مدت‌های طولانی است که از این شیوه‌ی طراحی بهره می‌گیرد و از همین رو اکنون ظاهر تلفن‌های هوشمندش به شدت قدیمی و ناخوشایند جلوه می‌کنند.

یکی از حدس‌هایی که در مورد میرای می‌توان زد، توجهش به ترند‌های کنونی بازار است؛ بر همین اساس بعید نیست که اسمارت‌فون‌های بعدی برند محبوب ژاپنی با نمایشگرهایی بدون حاشیه و نسبت تصویر ۱۸ به نه توسعه یافته باشند. بدیهی است که تا MWC 2018 راه زیادی باقی مانده و به یقین تا زمان فرا رسیدن این رویداد جزئیات بیشتری در این رابطه دستگیرمان خواهد شد.

نظر شما در این زمینه چیست و فکر می‌کنید سونی چه برنامه‌هایی برای تلفن‌های هوشمند آینده خود داشته باشد؟

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *