موتورهای جستجو یکی از مهم‌ترین راه‌های جذب ترافیک و کاربران با هزینه‌های بسیار پایین است . کاربران هنگامی که می‌خواهند یک محصول را خریداری کنند، ابتدا در موتورهای جستجو به دنبال محصول و ویژگی‌های آن هستند؛ سایت‌هایی که در رتبه‌های اول و در صدر نتایج جستجو یافت می‌شوند، به راحتی اعتماد کاربران را جلب می‌کنند. دلیل این امر نیز این است که سایت‌هایی که توانسته‌اند در صدر نتایج جستجو کاربران قرار بگیرد، قطعا اعتماد گوگل را از نظر ساختارهای سئو جلب کرده‌اند! به همین دلیل است که نسبت به سایت‌هایی که از رنک پایین‌تری برخوردار هستند، اعتبار بیشتری دارند.

اگر از مدیران سایت‌های اینترنتی هستید و از تکنیک‌های سئو برای سایت خود استفاده نمی‌کنید، باید بگوییم که یک راه کم‌هزینه برای جذب ترافیک و اعتماد کاربران را از دست داده‌اید! در واقع موتورهای جستجو به شما کمک می‌کنند تا بتوانید محصولات یا خدمات خود را بدون هزینه به کاربران معرفی کنید و نظر آنها را برای خرید محصول از سایت شما جلب کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی ۱۲ ترفند داغ و منحصر به فرد درباره سئو بپردازیم تا بتوانید با رعایت آنها از دیگر سایت‌ها و رقیبان خود سبقت بگیرید.

افزایش رتبه سایت در گوگل با رعایت ترفندهای سئو

سئو شاید نام بسیار ساده‌ای داشته باشد اما یک دانش در حال تکامل و گاهی پیچیده‌ است! پیچیدگی آن به این دلیل است که سئو دائما در حال تغییر و بروزرسانی است و گوگل از بروزرسانی‌ها آن به صورت دقیق اطلاع نمی‌دهد؛ در واقع اگر شما در منابع مختلف از بروزرسانی‌ها و ترفندهای سئو مقالات را می‌خواهید، این مقالات تنها حاصل آزمایش و تجربه متخصصان این حوزه است و کارمندان گوگل هیچ‌گاه به صورت شفاف از بروزرسانی الگوریتم‌های خود خبر نمی‌دهند. در هر صورت اگر به دنبال افزایش رتبه خود در موتورهای جستجو هستید، باید خود را با بروزرسانی‌های سئو تطبیق دهید و سایت خود را مطابق با این تکنیک‌ها و الگوریتم‌های بروزشده، بروزرسانی کنید.

با رعایت نکاتی که گاهی بسیار ساده‌ هستند، به راحتی می‌توانید سایت خود را در موتورهای جستجو به رتبه‌های اول برسانید؛ اگر مدیریت سایت بر عهده خودتان است، باید به دنبال تکنیک‌ها و بروزرسانی‌های سئو که معمولا هرسال صورت می‌گیرد باشید! اما اگر از یک مدیر و پشتیبان سایت کمک می‌گیرد، باید از دانش سئوی آن فرد آگاهی کامل پیدا کنید و اگر آن فرد آگاهی کامل از بروزرسانی‌های سئو ندارد، از یک متخصص سئو کمک بگیرید. در سال‌های اخیر کیفیت محتوا اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و افراد فعال در زمینه تولید محتوا بازار بسیار خوبی پیدا کرده‌اند! در واقع گوگل در رتبه‌بندی‌های خود اهمیت محتوای باکیفیت را بسیار زیاد می‌داند و سایت‌هایی که محتوای منحصر به فرد و باکیفیت دارند را در صدر نتایج خود نمایش می‌دهد.

جستجوی صوتی، نیازمند استفاده از کلمات محاوره

سرویس تشخیص صوت گوگل یکی از مهم‌ترین ابزارهایی بود که توسعه‌دهندگان زیادی از آن در اپلیکیشن‌های خود استفاده کردند؛ با گذشت زمان استفاده از این سرویس بیشتر شد تا آن‌که این سرویس در سال ۲۰۱۸ بر روی محتوای سایت‌ها نیز اثر گذاشت! نحوه استفاده از سرویس صوت گوگل در بخش جستجوی صوتی گوگل کاملا محسوس است و اگر شما در بخش جستجوی گوگل یک جستجوی صوتی انجام دهید، صفحاتی که محتوای محاوره‌ای دارند در صدر نتایج نمایش داده می‌شوند. بنابراین در محتوای سایت خود باید سعی کنید از مترادف کلمات و همچنین کلمات محاوره استفاده کنید.

Loren Baker فعال در حوزه دیجیتال و سئو می‌گوید:

” گوگل محتوایی را با ارزش می‌داند که در آن با لحن محاوره و مکالمه کلمات در کنار هم چیده شده‌ باشند! در واقع گوگل به دنبال سایت‌هایی است که یک سوال کاربران را پاسخ می‌دهند و پاسخ با آن با لحن محاوره داده شده باشد؛ در بروزرسانی‌های الگوریتم‌های گوگل استفاده از ایده نگارش محتوا حول محور یک کلمه کلیدی خاص کم‌رنگ‌تر شده است و به موضوع محاوره بیشتر اهمیت داده می‌شود. موتورهای جستجو می‌توانند متن و محتوای یک سایت به صورت کامل تحلیل کنند و متوجه سوال و پاسخی که مدیر سایت به آن داده است، شوند. ”

همکاری لینک‌های ارزشمند و محتوای مفید

اگر نگاهی به اصل الگوریتم‌های گوگل بیندازید، متوجه می‌شوید که محتوای سایت و همچنین لینک‌های داخلی و خارجی سایت اهمیت بسیار زیادی دارند. هرچه زمان می‌گذرد، گوگل به بروزرسانی‌های خود ارزش لینک‌ها و محتوای سایت را بیشتر می‌کند. از طرف دیگر محتوا و لینک‌ها مکمل بسیار قدرتمند هستند و اگر از این دو فاکتور در سایت خود بهره بگیرید، قطعا پس از مدت کوتاهی به صفحات اول گوگل دست پیدا می‌کنید.

Bryan Shetsky از موسسان رسانهLamark  می‌گوید:

” در سال ۲۰۱۸ مشارکت میان محتوا و لینک‌های ارزشمند بسیار اهمیت پیدا کرد! ایجاد محتوای مفید برای کاربران که بتوانید پاسخ‌گوی سوالات یا نیاز آنها باشد، بسیار مهم است. از طرف دیگر برای دست‌یابی به صفحات اول گوگل نیازمند دریافت لینک‌های ارزشمند از سایت‌های با ارزش هستند تا بتوانید محتوای با ارزش خود را به صفحات اول گوگل برسانید.

سئو شامل فرآیند‌ها و فعالیت‌های بسیار مهم و کاربردی است تا بتوانید سایت خود را به صفحات اول گوگل برسانید؛ محتوای سایت باارزش‌ترین بخش هر سایت به شمار می‌آیند و سئوی کلمات کلیدی نیز معمولا بر روی محتوا صورت می‌گیرد؛ دلیل این امر نیز وجود محتوا ارزشمند در صفحه مطالب سایت است تا بتوانید با استفاده از آن سایت خود را در کلمات کلیدی با ارزش به صفحات اول برسانید. در مقالات بعدی به بررسی ادامه این مقاله خواهیم پرداخت تا با رعایت آن ارزش محتوای خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *