سئوی وردپرس یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در میان فعالان حوزه وب ایران اهمیت بسیار زیادی دارد. علاوه بر افزونه‌های سئوی وردپرس برخی از راه‌کارها وجود دارند که باید آنها را رعایت کنید تا بتوانید رتبه اول موتورهای جستجو را به خود اختصاص دهید. در این مقاله این راه‌کارها بررسی می کنیم.

پادشاهی محتوای سایت و فرمان‌روایی اشتراک‌گذاری آن

تاکنون بارها و بارها شنیده‌اید که می‌گویند محتوا پادشاه سایت است! اما چقدر بر روی معنی آن تمرکز کرده‌اید؟ مسئله این است که محتوای سایت با ارزش‌ترین بخش هر سایتی را شامل می‌شود و این بخش همان بخشی است که سبب جذب کاربران به سایت می‌شود. شما اگر می‌خواهید به کاربران خود اهمیت بدهید، باید محتوایی برای آنها تولید کنید اولا کاربر را به هدف و مقصد خود نزدیک کند، دوما بتواند برای کاربران جذابیت داشته باشد! زیرا در بحث یادگیری هرچقدر یک آموزش جذاب‌تر باشد، یادگیری نیز افزایش پیدا می‌کند. این موضوع همان چیزی است که مدیران سایت‌ها می‌دانند اما ممکن است به آن عمل نکنند؛ بنابراین اگر مدیر یک سایت هستید و از این مسئله به خوبی آگاهی دارید، باید بگوییم ضعف شما در بخش عملکرد است و باید محتوای خود را بر اساس دانسته‌ها و فنون حرفه‌ای علم نگارش توسعه دهید.

مسئله‌ای که بیشترین درصد از مدیران سایت از آن اطلاع ندارند، مسئله فرمان‌روای سایت است! هر پادشاهی برای آنکه بتواند در عملکردهای خود موفق باشد، نیازمند یک مسئول یا فرمان‌روا است. شما به عنوان مدیر سایت بخش پادشاه سایت یا همان محتوا را به خوبی انجام داده‌اید اما بازخورد مناسبی دریافت نکرده‌اید! به دنبال مشکل و دلیل عدم موفقیت خود هستید؟ در ادامه با ما همراه باشید.

شبکه‌های اجتماعی بخش بسیار مهم و جدا نشدنی از یک سایت هستند که اهمیت زیادی نیست دارند. شبکه‌های اجتماعی به سایت‌ها در زمینه بازاریابی، جذب مخاطب و… کمک می‌کند و با انتشار مطالب خود در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید دنبال‌کنندگان جدیدی را جذب کنید. اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی به صورت هدفمند همان فرمان‌روای سایت است! به عنوان مدیر یک سایت شما وظیفه دارید تا محتوای جدید منتشرشده در سایت را در اختیار کاربران قرار دهید. بنابراین شما پس از انتشار مطالب مهم خود باید آن را در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر کنید.

دو فایده مهم برای اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی:

  • تاثیر مستقیم: اولی مسئله برای انتشار مطال در شبکه‌های اجتماعی، مسئله بازدید مستقیم کاربران از سایت شما است؛ یعنی مخاطبانی که سایت شما را دنبال می‌کنند، با دنبال کردن صفحات شما در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند از آخرین مطالب آگاه شوند و در نهایت به سایت شما مراجعه کنند. بهترین شبکه‌ها برای این‌کار اینستاگرام، تلگرام و شبکه‌های تعاملی کاربران است.
  • تاثیر غیرمستقیم: تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر روی سئوی سایت بسیار زیادی است؛ یعنی اگر شما بتوانید مطالب خود را در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، توییتر و گوگل‌پلاس منتشر کنید، رتبه مطالب شما در موتورهای جستجو نیز افزایش پیدا می‌کند و هرچه در صدر نتایج قرار بگیرید قطعا ترافیک سایت نیز افزایش می‌یابد.
  • با تدوین استراتژی اینستاگرام درآمد خود را افزایش دهید

مطالب طولانی، شانس حضور بیشتر در صدر نتایج گوگل

بر اساس نتایج بدست آمده از تحقیقات فعالان حوزه سئو، مقالاتی که تعداد کلمات و طول بیشتری دارند همیشه در صدر نتایج قرار می‌گیرند؛ یکی از فاکتورهای سئو جامع بودن مطلب است و هنگامی که یک مطلب طولانی‌تر باشد، از دید گوگل آن مطلب جامع‌تر و برای کاربران مفیدتر خواهد بود.

میانگین سایت‌هایی که رتبه‌های اول تا دهم گوگل را دارند، در نمودار زیر کاملا مشخص است:

استفاده از کلمات هم‌معنی، احترام به الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل یاری‌گر کاربرانی بود که در وب به دنبال مطالبی می‌گشتند اما باتوجه به دانش کم درباره جستجو در اینترنت نمی‌توانستند به درستی منظور خود را بیان کنند؛ این الگوریتم گوگل به بررسی کلمات کلیدی مترادف و احتمالی با کلمه کلیدی جستجوشده توسط کاربر می‌پردازد. در متن خود باید سعی کنید از کلمات مترادف و هم‌معنی استفاده کنید تا بتوانید به الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل نیز احترام گذاشته باشید! البته در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تاثیر این موضوع در جستجو صوتی گوگل نیز خواهیم بود.

تهیه سایت‌مپ سایت، نمایش راه از طریق نقشه به گوگل

یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که در سایت باید وجود داشته باشد تا گوگل راه را برای رسیدن به مطالب شما طی کند، استفاده از نقشه سایت یا Sitemap است! گوگل با کمک این ابزار مطالب و محتوای جدید را ارزیابی و پیدا می‌کند و خزنده‌های آن شروع به ثبت در نتایج جستجو می‌کنند. اگر از افزونه‌هایی نظیر Yoast Seo استفاده می‌کنید، این افزونه برای شما یک سایت‌مپ استاندارد ایجاد می‌کند.

Site map navigation and application structure – vector illustration

برخی از تکنیک‌ها و مسائل هستند که در کنار افزونه‌های سئو، مدیران سایت باید به رعایت آنها بپردازند و از طرفی رعایت آنها بدون افزونه‌های سئو تاثیر زیادی ندارد. در این مقاله به بررسی برخی از این تکنیک‌ها پرداختیم که با رعایت آن می‌توانید به رتبه‌های اول گوگل دست پیدا کنید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

24 Comments

  1. سلام سایت بسیار خوبی دارین و مطالب کار آمد .سوال مطالب پیش نویسم بدون انتشار ایندکس میشه مشکل از چی میتونه باشه

  2. سلام گفتید محتوای طولانی بهتر رنک میگیره. این موضوع و عمق زیاد مطلب باعث نارضایتی کاربران سایت و امتیاز منفی نمیشه؟

  3. مطالبتون واقعا عالی بود.ولی باید به این نکته توجه داشت که مهمترین بخش سو سازی مربوط به سو مطالب هست.

  4. مطالبتون واقعا عالی بود.ولی باید به این نکته توجه داشت که مهمترین بخش سو سازی مربوط به سو مطالب هست.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *