سئو و بهینه‌سازی سایت یکی از مهم‌ترین مسائل مدیریتی یک سایت است که در واقع شامل فرآیند‌هایی می‌شود که با استفاده از آن قادر به افزایش رتبه یک سایت در موتورهای جستجو هستید؛ اگر از کاربران وردپرسی هستید، افزونه‌های زیادی هستند که به شما در زمینه تهیه زیرساخت‌های سئو کمک زیادی می‌کنند اما اگر از کاربران سایر سیستم‌های مدیریت محتوا هستید، باید از افزونه‌های موجود در آن حوزه استفاده کنید. به طور کلی اگر در زمینه وبمستری و مدیریت سایت فعالیت می‌کنید، حتما تاکنون از اهمیت سئو و بهینه‌سازی سایت مواردی را شنیده‌اید و آنها را بر روی سایت وردپرسی خود اعمال کرده‌‌اید که در اینصورت حتما با یکی از پلاگین‌های سیستم مدیریت محتوای خود آشنایی دارید. استفاده از پلاگین‌های سئو به شما کاربران وردپرسی کمک می‌کند تا در بهینه سازی خود راه را پیدا کنید و با راهنمایی‌های این افزونه بتوانید سایت وردپرسی خود را بهترین حالت ممکن سئو نمایید و پایه سئو سایت خود را توسط افزونه تکمیل نمایید. با استفاده از افزونه‌های سئو و در صورت رعایت سایر موارد مربوط به سئو می‌توانید مطالب خود را به صفحه اول گوگل برسانید و بازدید قابل توجهی را از طریق آنها کسب نمایید. در این مقاله کاربردی قصد معرفی یک افزونه حرفه‌ای برای سئو را داریم که با استفاده از آن قادر به افزایش رتبه سایت وردپرسی خود خواهید بود. این افزونه کاربردی Wp Meta Seo نام دارد که با استفاده از آن قادر به بهبود وضعیت سئوی سایت وردپرسی خود خواهید بود.

افزونه Wp Meta Seo

یکی از افزونه‌های کاربردی در زمینه سئو وردپرس افزونه Wp Meta Seo می‌باشد که توسط آن قادر به انجام تنظیمات اولیه سئو در سایت وردپرسی خود خواهید بود. این افزونه با اعمال تنظیمات اولیه و راهنمایی‌هایی که در ادامه مسیر به شما ارائه خواهد داد می‌تواند اعمال شما بر روی سایت را بررسی نماید و در صورت وجود مشکل به شما اطلاع‌رسانی نماید تا آن را بررسی کنید. این افزونه توانسته است از میان +۲۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۳ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

برخی از ویژگی‌های افزونه Wp Meta Seo

  • بهینه‌سازی مطالب، برگه‌ها و محصولات ووکامرس
  • قابلیت اشتراک‌گذاری خودکار مطالب در شبکه‌های اجتماعی
  • قابلیت تولید نقشه سایت یا Sitemap به صورت HTML و XML
  • قابلیت اتصال به گوگل آنالیتیکس و نمایش آمار ترافیک
  • قابلیت همگام‌سازی کامل با افزونه Yoast Seo
  • آموزش سئو و بهینه‌سازی وردپرس با افزونه Yoast SEO
  • قابلیت تغییر مسیر‌های ۴۰۴ سایت
  • قابلیت انتقال صفحات ۴۰۴ به صفحه اصلی سایت
  • قابلیت استفاده از عنوان مطلب در متای عنوان سئو
  • قابلیت قرار دادن نام، توضیحات و قابلیت alt برای تصاویر
  • قابلیت یافتن و تغییر مسیر لینک‌های شکسته و ۴۰۴
  • قابلیت تنظیم صفحه ۴۰۴ سفارشی
  • قابلیت تغییر دسته جمعی عنوان و توضیحات مطالب
  • قابلیت کاهش سایز تصاویر
  • قابلیت افزایش سرعت لود وردپرس
  • وجود پنل بررسی سئو
  • افزایش سرعت بارگذاری سایت وردپرسی با استفاده از افزونه LiteSpeed Cache

نصب و راه اندازی افزونه Wp Meta Seo

پس از نصب در منوی پیشخوان وردپرس بخشی به نام WP Meta Seo قابل دسترسی است که برای تنظیم افزونه باید وارد این بخش شوید. در بخش اول افزونه آیتم Dashboard قابل مشاهده است که خلاصه موارد لازم برای افزونه در سایت را می‌توانید بررسی کنید.

در بخش بعدی که آیتم Content Meta می‌باشد تنظیمات مربوط به متای توضیحات و عنوان‌های مورد استفاده در مطالب به چشم می‌خورد که باید آنها را تنظیم کنید:

در این بخش تمامی مطالب و برگه‌ها را می‌توانید مشاهده کنید و تنظیمات مربوط به عنوان و توضیحات آن برای موتور‌های جستجو را اعمال کنید.

  • Meta Title: در این بخش می‌توانید عنوان مربوط به مطلب مورد نظر خود را وارد کنید تا عنوان آن برای موتور‌ جستجو بازنویسی شود.
  • Meta Description: در این بخش می‌توانید توضیحات مربوط به مطلب یا برگه مورد نظر خود را وارد کنید تا برای موتورهای جستجو قابل شناسایی باشد؛ در صورت وارد نکردن این بخش موتور‌های جستجو بخشی از مطلب را نمایش می‌دهند که ممکن است بهینه و کارآمد نباشد! بنابراین بهتر است این موارد را تکمیل نمایید.

Sitemap

سایت مپ یا نقشه سایت صفحه‌ای برای سایت می‌باشد که لینک مطالب و برگه‌های شما در این بخش جمع آوری می‌شود و طبق متد خاصی موتور‌های جستجو در بازه‌های زمانی مختلف آن را بازدید می‌کنند و اقدام به ایندکس مطالب شما در موتور‌های جستجو می‌نماید. در بخش Sitemap افزونه می‌توانید تنظیمات مربوط به نقشه سایت (Sitemap) خود را اعمال نمایید.  در بخش بعدی به معرفی کامل این بخش و بخش‌های دیگر این افزونه کاربردی خواهیم پرداخت.

آیا تاکنون توانسته‌اید از خودروی بدون بنزین استفاده‌ای کنید؟ سایت بدون سئو دقیقا مانند خودروی بدون بنزین است که فایده‌ای برای مدیریت سایت یا کاربر نخواهد داشت! در واقع اگر شما نتوانید محتوای سایت خود را به کاربران نمایش دهید، این محتوای سایت ارزشی نخواهد داشت و سایت بدون سئو شانسی برای دیده شدن مطالبش توسط کاربران ندارد. پس از این رو کاربران زیادی به دنبال افزایش سئو سایت خود هستند تا بتوانند به ترافیک و فروش سایت خود کمک کنند. افزونه‌های سئو نیز از جمله مواردی هستند که به بسیاری از کاربران در زمینه تنظیمات موارد اولیه سئو کمک بسیار زیادی می‌کنند و راه را برای کاربران هموار می‌سازند. یکی از برترین افزونه‌های سئو نیز در این زمینه افزونه Wp Meta Seo می‌باشد که با تنظیمات مربوط به سئو می‌تواند کمک زیادی به شما کند که در این مطلب اقدام به آموزش انجام تنظیمات مربوط به این افزونه نمودیم. در این مقاله و مقالات بعدی به آموزش افزونه کاربردی افزونه Wp Meta Seo پرداختیم تا بتوانید وضعیت سئوی سایت خود را بهبود ببخشید و با افزایش ترافیک سایت فروش سایت را نیز افزایش دهید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *