برخی از سایت‌ها هستند کهبیشتر مورد علاقه ما هستند و در طول روز چند باری به آن‌ها سر می‌زنیم. برای بعضی این صفحه جستجو گوگل بوده، برای بعضی سایت‌های ورزشی و برای من همیشه یوتیوب است که روزانه چندین بار به آن سر می‌زنم تا ویدیوهای جدید کانال‌هایی که دنبال می‌کنم را ببینم. خیلی خوب می‌شد که بدون نیاز به باز کردن مرورگر، یا حتی کلیک بر روی بیشترین سایت‌های دیده شده و تنها با میانبر کیبورد (Keyboard Shortcut) سایت مورد نظر خود را باز می‌کردیم. خب در واقع این کار در ویندوز 10 و 11 شدنی است.

در آموزش امروز ما از مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کنیم و قبل از هر کاری ابتدا باید سایت مورد نظر را در لیست favorite بگذاریم تا بتوانیم، کار مورد نظر خود را انجام دهیم. البته انجام این کار برای مرورگرهای دیگر نیز تقریبا به همین شکل است و تفاوت چندانی ندارد. فقط نکته مهم این است که سایت شما، در برنامه‌ای که به عنوان مرورگر پیش فرض برای ویندوز در نظر گرفته‌اید باز می‌شود. پس این مورد را مد نظر داشته باشید.

خب برای شروع، مرورگر کروم را باز کنید و آدرس وبسایت مورد نظر خود را وارد نمایید. با استفاده از آیکون ستاره و سپس زدن روی Add Bookmark، سایتی که مد نظر دارید، جزو فیووریت‌ها یا همان لیست علاقه‌مندی‌ها قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید این سایت را در یک پوشه‌ یا همان نوار بوکمارک قرار دهید، محل قرار گیری آن اصلا مهم نیست.

حالا صفحه مرورگر را از حالت تمام صفحه خارج کنید. آیکون صفحه‌ای که بوکمارک کرده‌اید را بکشید و روی دسکتاپ رها کنید. می‌بینید که یک میانبر بر روی صفحه شکل خواهد گرفت که آدرس سایت در آن وجود دارد.

در ادامه ما باید یک میانبر کیبورد برای این لینک درنظر بگیریم. برای این کار روی آن کلیک راست کنید و درست شبیه به عکسی که در زیر می‌بینید، روی Properties بزنید. البته می‌توانید روی آن کلیک کرده و کلیدهای Alt+Enter را با هم بزنید. این میانبر شما را به صفحه Properties می‌برد.

در پنجره‌ای که برایتان باز می‌شود، در بخش Shortcut شما باید کلیدهایی که مد نظر دارید را وارد کنید. در نظر داشته باشید که کلیدهای Ctrl+Alt به صورت پیش فرض همیشه در اول این میانبر قرار می‌گیرند و شما در ادامه یک حرف به آن اضافه کنید که در مثال زیر ما حرف B را انتخاب کردیم. به دیگر تنظیمات این بخش دست نزده و روی Apply و سپس OK کلیک کنید.

تمام! حالا کافی است که کلیدهای Ctrl+Alt+B را با هم فشار دهید تا سایت مورد نظر برای شما باز شود. البته ممکن است بر اساس تنظیمات دستگاه شما، اولین بار از شما پرسیده شود که می‌خواهید با چه مرورگری لینک را باز کنید که باید مرورگر پیش فرض را انتخاب نمایید. نکته دیگر این که، لیست میانبرهای ویندوز را نگاه کنید تا اشتباها یکی از میانبرهای ویندوز را برای این کار در نظر نگیرید. بهترین حالت همین حرف B است که بدون مشکل امکان استفاده از آن را خواهید داشت.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *