سایت‌ها و اپلیکیشن‌های بسیاری در سطح اینترنت هستند که برای یادگیری می‌توان از آن‌ها بهره برد. اما شاید بد نباشد به لیستی که برای شما تدارک دیده‌ایم نگاهی بندازید. انتخاب‌های ما عموما دارای بخش‌های رایگان قوی هستند، پر پایه یادگیری مهارت‌هایی بنا شده‌اند که شما را در ورود به بازار کار کمک می‌کند و مسلما سطح بالایی در دوره‌های آموزشی دارند.

MIT OpenCourseWare

انستیتوی فناوری ماساچوست، بخش جامعی برای آموزش‌های مربوط به فناوری دارد که در دسته‌بندی‌های مختلف و به صورت متنی یا ویدیویی گردآوری شده است.

Coursera

Coursera

آموزش‌هایی در قالب طراحی سایت، مباحث عمومی مربوط به IT، الگوریتم‌ها و علوم پایه کامپیوتری با طراحی بسیار خوب در دوره‌ها. یکی از نکات جالب دوره‌های رایگان این سایت است که در شش زبان مختلف تهیه شده است.

edX

edX یک ارگان غیر انتفاعی‌ است که دوره‌های آموزش کامپیوتر را به صورت آنلاین برگزار می‌کند.

Codecademy

اگر قرار باشد زبان‌های HTML، CSS، PHP یا Ruby را یاد بگیرید، بهترین کار نگاه کردن به آموزش‌های  برنامه‌نویسی این سایت است.

Treehouse

آموزش‌های گام به گام در زمینه طراحی وبسایت، برنامه‌نویسی و بسیاری مباحث اینچنینی.

General Assembly

یکی از بهترین پایگاه‌های آموزشی در زمینه بازاریابی آنلاین، مباحث عمومی فناوری و تکنولوژی و توسعه نرم‌افزارموبایل است.

Lynda

Lynda

شاید بسیاری آموزش اینترنتی را عملا با Lynda بشناسند. این سایت بزرگ دوره‌های آموزشی بسیار زیادی در مباحث مختلف دارد که همگی به صورت ویدیویی تدارک دیده شده‌اند.

Skillcrush

در ابتدای این امر یکی از ده‌ها موضوع مختلف آموزشی همچون UX، طراحی وب، HTML، CSS، JavaScript، jQuery  و … را انتخاب می‌کنید تا دوره‌های متنوع آن‌ها برای گذراندن به شما نمایش داده شود.

Khan Academy

بیش از ۱۰۰هزار آموزش آنلاین در رابطه با برنامه‌نویسی، ریاضیات، انیمیشن سازی و دیگر موضوعات که همگی به صورت رایگان در اختیار کاربرا قرار داده شده است. برای دسترسی به این آموزش‌ها، هم می‌توانید از طریق سایت این مرکز اقدام کنید، هم اینکه اپلیکیشن آن را بر روی سیستم‌عامل‌ اندروید یا سیستم‌عامل iOS نصب نمایید.

Microsoft Virtual Academy

این سایت مختص آموزش مباحثی حول محور محصولات مایکروسافت و سرویس‌های ابری آن قرار گرفته است. آموزش‌های این سایت هم همگی به صورت رایگان در دسترس قرار دارند.

Future Learn

این سایت مملو از دوره‌های آموزشی متنوع با کیفیت بسیار عالی‌ست که به صورت آنلاین و رایگان برگزار می‌شود. البته موضوعات سایت تنها به بخش فناوری و مباحث IT محدود نشده و تقریبا همه چیز را از ریاضیات تا حقو در بر می‌گیرد.

WampServer

WampServer

WampServer برای توسعه‌دهندگان اینترنتی در نظر گرفته شده است. برای بالا بردن مهارت‌های خود در MySQL، Apache2 و PHP  حتما از این سایت استفاده کنید.

SoloLearn Learn Series

این سیستم مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ موبایل را در بر می‌گیرد که هر کدام دوره‌ای آموزشی محسوب می‌شود. مثلا دوره‌هایی مانند C++، Java، Python، HTML و بسیاری دیگر.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *