Quibi سرویس استریم ویدیو جدیدی است که در ششم آوریل امسال منتشر شد و روش کارش تا حد زیادی متفاوت از دیگر سرویس‌های استریمی است که در نقاط مختلف جهان فعالیت دارند. Quibi به جای این که روی سریال‌های بلند و فیلم‌های سینمایی فعالیت کند، تمرکز خود را روی سریال‌ها و فیلم‌های کوتاهی گذاشته که همگی زیر ۱۰ دقیقه هستند و با توجه به این که شروع کارش روی پلت‌فرم موبایل است، به نظر روشی تازه و محبوب را برای روایت انتخاب نموده است.

Quibi، سریال‌های کوتاه روی موبایل

در سال‌های اخیر چندین نام بزرگ در زمینه استریم ویدیو فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. سرویس‌های همچون نتفلیکس، آمازون، هولو و … که هر کدام سریال‌ها و فیلم‌های اختصاصی زیادی ساخته‌اند و در کنار محتوای از قبل ساخته شده توانسته‌اند بخشی از بازار را به خود اختصاص دهند. همانطور که گفتیم، Quibi روش متفاوتی دارد و با ساخت سریال‌هایی که هر اپیزودشان کم‌تر از ۱۰ دقیقه است، کاربران موبایلی و کسانی که وقت زیادی ندارند را هدف قرار داده است. بعضی سریال‌ها حتی به صورت عمودی ساخته شده‌اند تا بتوانید در این حالت نیز آن‌ها را تماشا کنید.

این شرکت که در سال ۲۰۱۸ پایه گذاری شد، در نظر دارد بیش از ۱٫۱ میلارد دلار تنها در سال اول برای ساخت محتوا جهت نمایش در این سرویس سرمایه‌گذاری کند که نتیجه آن بیش از ۷ هزار قسمت سریال خواهد بود. البته همه‌ی آن‌ها روی پلت‌فرم موبایل خواهند بود و با این که نام‌های بزرگی قرار است در این زمینه فعالیت کنند، اما با توجه به ماهیتشان نباید انتظار حضور سریال‌ها و فیلم‌ها در جوایز بزرگ را داشت. در حال حاضر برنامه برای ساخت بیش از ۵۰ سریال اختصاصی در ژانرهای ترسناک، کمدی، ورزشی و … برنامه‌ریزی شده و به نظر می‌رسد از نظر تنوع محتوا، Quibi حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

Quibi، کمی ارزان‌تر از دیگر سرویس‌های استریم

اگر به قیمت ۸٫۹۹ دلاری نتفلیکس یا ۵٫۹۹ دلاری هلو نگاهی بندازید، Quibi با ۴٫۹۹ دلار (همراه تبلیغات) و ۷٫۹۹ دلار بدون هیچ گونه تبلیغاتی، قیمتی گران‌تری ندارد، هر چند خیلی هم ارزان نیست. دو هفته هم به صورت رایگان و آزمایشی می‌توانید از این سرویس استفاده کنید.

هدف Quibi کاربران جوان است و با توجه به وجود نام‌های بزرگ در ساخت محتوا، قیمت مناسبی برای سرویس خود انتخاب کرده است. مخصوصا این که بازه‌ی زیادی از این کاربران قبلا ثابت کرده‌اند با کمی دیدن تبلیغات روی سرویس‌های دیگر همچون یوتیوب، مشکلی ندارند.

ستاره‌های هالیوودی روی نمایشگر کوچک موبایل

تا همین حالا نیز نام‌های بزرگی در حال کار روی پروژه‌های Quibi هستند. کوین هارت، ادریس البا، نائومی واتز، استیون اسپیلبرگ و خیلی‌های دیگه از جمله این نام‌ها هستند و با توجه به داستان‌های منتشر شده از سریال‌ها، محتوا تنوع زیبایی دارد و تقریبا در هر کاری یک ستاره‌ی مطرح وجود دارد. مخصوصا در زمینه کارهای طنز که شخصیت‌های معروف و محبوب زیادی به این مجموعه اضافه شده‌اند. بعضی برنامه‌های غیر انگلیسی زبان نیز برای Quibi تایید شده‌اند که البته باید دید این قضیه تا کجا پیش می‌رود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *