امروزه برای هر کاری یک اپلیکیشن وجود دارد، اما با این وجود ساخت یک نرم‌افزار و فروش آن برای افرادی که از بازار برنامه‌های موبایل آشنایی ندارند کار دشواری است.

در این مطلب به رفع این مشکل می‌پردازیم و پنج سرویس رایگان برای این امر معرفی می‌کنیم.

Mobincube

این سرویس از سه سیستم‌عامل اندروید، iOS و ویندوزفون پشتیبانی می‌کند و برای کسب درآمد از برنامه‌ها یک سرویس بسیار باکیفیت است. Mobincube هیچ محدودیتی برای تعداد نرم‌افزارهای منتشر شده توسط هر کاربر ندارد و نسخه‌ی پولی آن در زمینه‌های دیگری با نسخه‌ی رایگان فرق دارد.

در این سرویس امکان استفاده از نوتیفیکیشن، Google Maps و گوگل آنالیتیکس گنجانده شده‌است. از نقاط ضعف Mobincube نیز باید به رابط کاربری عجیب آن اشاره کرد.

از دیگر ویژگی‌های این سیستم می‌توان به پشتیبانی از فروشگاه‌های دیگر، استریم عکس و فیلم و نیز دیتابیس‌ها اشاره کرد. همچنین در Mobincube امکان کدنویسی برای اضافه کردن قابلیت‌های دیگر نیز وجود دارد.

امکان آزمایش برنامه در خود مرورگر وجود دارد،‌ اما برای منتشر کردن آن در دیگر فروشگاه‌ها باید خودتان به صورت دستی اقدام کنید. از قابلیت‌های پولی این سرویس نیز می‌توان از تعداد نوتیفیکیشن‌ها، حذف تبلیغات و قابلیت‌های ابری یاد کرد.

Dropsource

Dropsource

Dropsource یک سرویس برای ساخت اپلیکیشن موبایل از طریق مرورگر است و با ابزارها و آموزش‌های خود کاربران را در این مسیر یاری می‌رساند. ضمنا این سرویس برخلاف Mobincube نیاز به هیچ ابزار جانبی نداشته و همه‌ی قابلیت‌ها را در خود دارد.

دراپ‌سورس رابط کاربری بسیار کارامدی داشته و کار ساخت و آزمایش نرم‌افزارها را بسیار آسان کرده‌است. همچنین پس از پایان کار و آزمایش شخصی اپلیکیشن، شما می‌توانید آن را به اشتراک گذاشته و از نظرات دیگر کاربران بهره‌مند شوید. نهایتا پس از ساخت نسخه‌ی نهایی، کاربر می‌تواند نرم‌افزار را بسته به سلیقه‌ی خود به صورت دستی(پس از دانلود) و یا از طریق خود سایت در فروشگاه‌ها منتشر کند.

از نقاط ضعف این سیستم این است که هر نرم‌افزار قابلیت پشتیبانی از یک سرویس‌عامل را داشته و برای چندین سرویس‌عامل مختلف باید چندین بار آن را بسازید. همچنین قابلیت ساخت و انتشار اپلیکیشن رایگان نیست و تنها در صورت سرعت‌عمل بالا می‌توان از این قابلیت‌ها در یک ماه اول عضویت به صورت رایگان استفاده کرد.

Thunkable

Thunkable

این سرویس از اندروید و سیستم عامل iOS پشتیبانی کرده و برخلاف Mobincube رابط کاربری بسیار خوبی دارد و نرم‌افزارهایی با ظاهر بسیار زیبا تحویل می‌دهد؛ البته قابلیت‌های آن نیز از سرویس یاد شده کم‌تر است.

با وجود تازه‌ساخت بودن این سرویس، آموزش‌های ویدیویی و نوشتاری Thunkable برای کاربران تازه‌کار بسیار مفید است. از قابلیت‌های این سرویس می‌توان به شناساگر صدا و تصویر، دیتابیس‌های مختلف، Google Maps و IoT(اینترنت اشیا) اشاره کرد.

این سرویس نیز امکان آزمایش نرم‌افزار را فراهم کرده و پس از اتمام کار می‌توان اپلیکیشن را به صورت رایگان دانلود و منتشر کرد.

Thunkable نیز همانند سرویس قبلی وابسته به پلتفرم است و برای ساخت اپلیکیشن برای هر دو سیستم‌عامل، باید دو بار آن را تولید کرد.

Andromo

Andromo

این سرویس مخصوص اندروید است و ویژگی اختصاصی آن، پشتیبانی پیش‌فرض نرم‌افزارهای تولید شده از ۲۰ زبان زنده‌ی دنیاست.

Andromo چندین ویژگی و قالب در خود دارد و با استفاده از آن‌ها می‌توان به پخش‌کننده‌ی صدا، پشتیبانی از فیسبوک، توییتر و یوتوب، اضافه کردن مطلب از وبسایت‌ها و پشتیبانی از RSS و PDF دست یافت. همچنین این سرویس امکان استفاده از موارد پایه‌ای مثل مخاطبین، گالری‌تصاویر و صفحه‌ی معرفی اپلیکیشن را نیز در خود دارد.

نسخه‌ی رایگان Andromo امکان ساخت تنها یک اپلیکیشن را به کاربر می‌دهد و همچنین تبلیغات اینترنتی اجباری دارد. نسخه‌ی پولی اما این محدودیت‌ها را برداشته و امکان پولی کردن نرم‌افزار را نیز به کاربر خود می‌دهد.

AppsGeyser

AppsGeyser

این سرویس باقدمت، نیازی به کدنویسی ندارد و البته از همین رو امکانات کمی را با خود به همراه دارد. AppsGeyser از iOS پشتیبانی نمی‌کند و برای قرار دادن مطالب اینترنت در اپلیکیشن‌ها گزینه‌ی مناسبی است.

بنابراین در صورتی که به دنبال ساخت یک اپلیکیشن زیبا هستید، به گزینه‌های بالا مراجعه کنید؛ اما اگر هدفتان ساخت سریع یک نرم‌افزار برای سایت خود است، بد نیست که به AppsGeyser نیز سری بزنید. این سرویس ۷۰ قالب دارد و امکان ساخت نرم‌افزار از طریق مرورگر را فراهم کرده‌است.

از ویژگی‌های مهم AppsGeyser باید به امکان اضافه کردن مطالب وبسایت، پشتیبانی از HTML5،‌ فرستادن نوتیفیکیشن، پشتیبانی از شبکه‌های اجتماعی و قابلیت‌های آنالیزی اشاره کرد. پس از ساخت اپلیکیشن، امکان آزمایش آن و سپس پولی کردن(و یا اضافه کردن تبلیغات به آن) وجود دارد.

پس اتمام کار در این شبکه نیز باید اپلیکیشن را دانلود کرده و به صورت دستی به فروشگاه‌های مورد نظر خود معرفی کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *