یکی از سایت‌هایی که در فضای اینترنت طرفداران بسیار زیادی دارد، سایت‌های نیازمندی‌ها است. در این نوع سایت‌ها برخی از کاربران اقدام به درج آگهی برای یافتن کاربر جهت انجام کار هستند و برخی دیگر از کاربران نیز به عنوان مجری پروژه‌های کارفرمایان را پذیرفته و اقدام به انجام آن می‌کنند.

این نوع سیستم‌ها به کارفرما و مجری کمک می‌کند تا هر دو به راحتی بتوانند نیاز خود را برطرف کنندو نیاز کافرما همان انجام پروژه و نیاز مجری نیز دریافت هزینه در مقابل انجام پروژه است. طراحی اختصاصی سیستم کاریابی ممکن است امری ساده نباشد و علاوه بر دانش و زمان، به بودجه‌ی زیادی نیاز داشته باشد تا نتیجه‌کار قابل قبول شود.

در این مقاله قصد معرفی و آموزش افزونه‌ای حرفه‌ای برای وردپرس را داریم که توسط آن قادر به ایجاد سیستم کاریابی در وردپرس خواهید بود. این سیستم حرفه‌ای برای کاربران شما محیطی حرفه‌ای و جذاب ایجاد می‌کند تا به راحتی بتوانند به عنوان کارفرما یا مجری فعالیت کنند.

افزونه WP Job Manager

افزونه wp job manager یک افزونه حرفه‌ای و کاربردی برای وردپرس است که با استفاده از آن قادر به مدیریت سایت شغل‌یابی با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس خواهید بود. این افزونه توانسته است از میان +۱۰۰,۰۰۰ نصب امتیاز ۴/۷ از ۵ را به خود اختصاص دهد که نشان از رضایت کاربران استفاده‌کننده از افزونه است.

برخی از ویژ‌گی‌های افزونه WP Job Manager

  • قابلیت ایجاد سیستم شغل‌یاری
  • قابلیت تعریف کارفرما و مجری در سیستم
  • قابلیت افزودن شغل به سیستم
  • قابلیت شخصی‌سازی آسان ظاهر سیستم
  • قابلیت مدیریت شغل‌های اضافه شده
  • پشتیبانی از جستجوی حرفه‌ای در میان شغل‌ها
  • پشتیبانی از فیلتر شغل‌ها بر اساس موارد مختلف
  • پشتیبانی از فرم‌های ثبت شغل برای مهمانان و کاربران سایت
  • قابلیت نمایش پیش‌نمایشی از شغل پیش از انتشار در سایت
  • قابلیت افزودن شغل توسط کاربران
  • قابلیت نمایش شغل‌های اضافه شده در RSS
  • اضافه شده امکانات به سیستم در صورت عضویت کاربران
  • سیستم بهینه و حرفه‌ای

نصب و راه‌اندازی افزونه wp job manager

برای استفاده از این افزونه وردپرس ابتدا اقدام به نصب و فعا‌ل‌سازی افزونه از طریق مخزن وردپرس و یا بخش افزودن افزونه در پیشخوان وردپرس نمایید. پس از نصب بخشی به نام job Listing در وردپرس ظاهر می‌شود که از طریق بخش تنظیمات در دسترس است. با ورود به این بخش امکانات و قابلیت‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید که باید آن‌ها را متناسب با نیاز خود فعال یا غیرفعال نمایید.

در بخش اول این افزونه و پس از نصب آن، صفحه‌ای ظاهر می‌شود که حاوی اطلاعاتی کلی از افزونه است. در این بخش افزونه دو راه‌کار در اختیار شما قرار می‌دهد که در حالت اول می‌توانید آن را به صورت دستی تنظیم کنید و در حالت دوم می‌توانید آن را به پیشنهاد افزونه تنظیم نمایید.

Settings

در این بخش شامل تنظیمات کلی افزونه است که با استفاده از آن می‌توانید تنظیمات مربوط به افزونه را جهت نمایش در سایت، بر اساس نیاز خود تنظیم کنید.

Job Listings

این بخش مربوط به نحوه لیست کردن و دسته‌بندی شغل‌های ثبت شده توسط کابران است.

Listings Per Page: با استفاده از این گزینه می‌توانید مشخص کنید در هر صفحه مربوط به شغل‌های ثبت شده، چه تعداد شغل و آگهی قرار بگیرد! این گزینه در حالت پیشفرض بر روی ۱۰ قرار دارد که می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید.

Filled Positions: با استفاده از این گزینه در صورتی که کارفرما مجری را برای پروژه خود تعیین کرده باشد، آن پروژه در لیست سایر پروژه‌ها نمایش داده نخواهد شد.

Hide Expired Listings: در سیستم شغل‌یابی آگهی‌ها دارای تاریخ انقضا هستند که باید آن را تنظیم کنید! با استفاده از این گزینه در صورتی که تاریخ انقضای آگهی‌ها گذشته باشد، در لیست نمایش داده نخواهند شد.

Hide Expired Listings Content: با استفاده از این گزینه محتوای آگهی‌های منقضی شده نیز نمایش داده نخواهند شد.

Categories: با استفاده از این گزینه می‌توانید دسته‌بندی را برای آگهی‌های خود فعال کنید. دسته‌بندی موضوعی آگهی به شما در زمینه مدیریت آنها کمک زیادی می‌کند و به کاربران نیز از جهات مختلفی کمک می‌کند؛ به طور مثال هر کاربر با توجه به تخصص خود در بخش مربوط به آن تخصص جستجو می‌کند.

Multi-select Categories: با استفاده از این گزینه به کاربران خود قابلیت انتشار آگهی خود در چندین موضوع را بدهید! گاهی ممکن است آگهی‌ها مربوط به چند دسته از موضوعات سایت شما باشند.

Category Filter Type: با استفاده از این گزینه می‌توانید حالت فیلتر بر اساس دسته‌بندی را در سایت وردپرسی خود فعال کنید.

Types: با استفاده از این گزینه می‌توانید نوع آگهی‌ها را بر اساس سایر موارد فعال کنید.

Multi-select Listing Types: با استفاده از این گزینه می‌توانید برای نوع آگهی خود قابلیت چند انتخابی را به کاربر بدهید تا در صورت نیاز بتواند چند نوع را برای آگهی خود انتخاب کند. این گزینه نیز به شما در زمینه مدیریت راحت‌تر و همچنین دسترسی راحت‌تر برای کاربران کمک کند.

Date Format: این گزینه مربوط به فرمت تاریخ جهت نمایش در آگهی‌های درج شده در سایت است.  با استفاده از گزینه Default date format as defined in Settings نیز می‌توانید از حالت پیشفرض تنظیم شده در بخش تنظیمات وردپرس استفاده کنید.

Google Maps API Key: یکی از قابلیت‌های حرفه‌ای این سیستم رایگان، قابلیت نمایش نقشه توسط کاربران برای آگهی‌ها است. در بسیاری از سیستم‌های کاریابی استفاده از نقشه می‌توانید به انتخاب کاربرد کمک زیادی کند. این سیستم نیز از این قابلیت برخوردار است و برای استفاده از آن باید این سیستم را از طریق سرویس گوگل مپ فعال کنید و API key مربوط به آن را در این بخش وارد کنید.

در این مقاله بخشی از تنظیمات این افزونه را خدمت شما کاربران محترم وردپرسی معرفی کردیم. در مقاله بعدی ادامه تنظیمات افزونه وردپرس wp job manager را خدمت شما کاربران محترم ارائه خواهیم کرد.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *