امروزه فضای اینترنت آنقدر گسترش یافته است که می‌توان به هرگونه نیازی پاسخ داد. یکی از مشکلات امروزه جوامع گوناگون، بحث کار و شغل است که فضای اینترنت به گسترش خود سایت‌هایی را نیز بوجود آورده است که با استفاده از آنها افرادی که نیاز به شغل دارند را اعلام می‌کنند و افراد جویای کار نیز آن را می‌پذیرند.

در مقاله قبلی بخش‌های مربوط به افزونه‌ وردپرس wp job manager را در زمینه ایجاد سایت کاریابی و انجام پروژه خدمت شما کاربران وردپرسی معرفی کردیم که با استفاده از آن قادر به جذب کارفرما و مجری پروژه خواهید بود.

Job Submission

این بخش مربوط به تنظیمات ثبت آگهی در سیستم افزونه است که باید آن را متناسب با نیازهای خود شخصی‌سازی کنید.

Account Required: با استفاده از این گزینه می‌توانید تنها به کاربران عضو و وارد شده در سایت قابلیت ایجاد آگهی جدید در سایت را بدهید.

Account Creation: با استفاده از این گزینه در هنگام ایجاد آگهی توسط کاربر، اطلاعات کاربر از او دریافت می‌شود و به صورت خودکار برای شخص آگهی‌دهنده حساب کاربری ایجاد می‌شود.

Account Username: با استفاده از این گزینه می‌توانید از روی ایمیل دریافت شده از روی کاربر، نام‌کاربری بسازید و با استفاده از ایمیل اطلاعات حساب کاربری را برای او ارسال کنید.

Account Password: با استفاده از این گزینه می‌توانید لینکی را برای کاربران ارسال کنید تا بتوانند پسورد موردنظر خود را بر روی اکانت ایجاد شده تنظیم کنند.

Account Role: در این بخش باید نقش کاربری کاربرانی که تازه در سایت عضو می‌شوند را مشخص کنید. در این بخش به صورت پیشفرض بر روی Employer قرار گرفته است که توسط خود افزونه ایجاد شده است

Moderate New Listings: با استفاده از این گزینه در صورت عضویت کاربران جدید، مدیریت سایت وردپرس باید آنها را تایید کند تا حساب کاربری آنها فعال شود. با انتخاب این گزینه در بخش کاربری بخشی به نام pending ظاهر می‌شود که کاربران جدید را در انتظار تایید مدیریت قرار می‌دهد.

Allow Pending Edits: با استفاده از این گزینه می‌توانید به کاربران خود در حالت تایید نشده قابلیت ویرایش اطلاعات خود را بدهید. با استفاده از این گزینه کاربران تنها تا زمانی که مدیریت سایت حساب کاربری آنها را تایید نکرده باشد، قادر به تغییر هستند. پس از تایید حساب کاربری آنها توسط مدیریت دیگر کاربر موردنظر قادر به ویرایش اطلاعات شخصی حساب خود نخواهد بود.

Listing Duration: با استفاده از این گزینه می‌توانید تعداد روزهای موردنظر خود را جهت انتقال آگهی‌های جدید به بخش منقضی تعیین کنید. پس از تعداد روزهای تعیین شده کاربران دیگر قادر به مشاهده اطلاعات مربوط به آگهی منتقضی شده نخواهند بود.

Application Method: با استفاده از این گزینه می‌توانید نوع استفاده از اپلیکیشن مربوط به افزونه وردپرس را تعیین کنید.

Pages

این بخش مربوط به صفحات ایجاد شده توسط افزونه برای تکمیل کارایی آن است. در این بخش باید صفحات موردنظر خود را جهت نمایش اطلاعات آن انتخاب کنید.

Submit Job Form Page: در این بخش باید صفحه‌ای را جهت نمایش فرم ارسال آگهی شغلی انتخاب کنید. در این بخش باید ابتدا اقدام به درج شورت‌کد [submit_job_form] کنید. پس از درج شورت‌کد این بخش، در این فیلد باید صفحه‌ای که شورت‌کد قرار گرفته است را انتخاب کنید.

Job Dashboard Page: در این بخش باید صفحه‌ای را جهت نمایش داشبورد مدیریت آگهی‌ها انتخاب کنید. در این بخش باید ابتدا اقدام به درج شورت‌کد [job_dashboard] کنید. پس از درج شورت‌کد این بخش، در این فیلد باید صفحه‌ای که شورت‌کد قرار گرفته است را انتخاب کنید.

Job Listings Page: در این بخش باید صفحه‌ای را جهت نمایش آگهی‌های شغلی ارسال شده توسط افزونه را انتخاب کنید. در این بخش باید ابتدا اقدام به درج شورت‌کد [jobs] کنید. پس از درج شورت‌کد این بخش، در این فیلد باید صفحه‌ای که شورت‌کد قرار گرفته است را انتخاب کنید.

پس از تنظیم موارد این دو بخش، بر روی Save Changes کلیک کنید تا تنظیمات صورت گرفته ذخیره شوند.

All Jobs

در این بخش تمامی آگهی‌های ایجاد شده را می‌توانید مشاهده کنید. در صورتی که آگهی وجود نداشته باشد می‌توانید با کلیک بر روی Add New آگهی جدیدی را ایجاد کنید.

Position: در این بخش باید عنوانی را متناسب با شغل یا پروژه موردنظر خود وارد کنید.

محتوا: در این بخش باید اطلاعات مربوط به شغل یا پروژه موردنظر خود را به صورت کامل وارد کنید.

Application Email or URL: در این بخش باید ایمیل یا آدرس پروژه مورد استفاده خود را وارد کنید.

Company Website: در این بخش باید نام شرکت خود را وارد کنید.

Company Twitter: در این بخش باید حساب کاربری توئیتر خود را وارد کنید؛ توجه کنید که پیش از اکانت توئیتر خود از @ استفاده کنید.

Listing Expiry Date: در این بخش می‌توانید تاریخ انقضای آگهی ایجاد شده را تغییر دهید تا تنظیمات از حالت پیشفرض افزونه فراخوانی نشوند.

Location: محل انجام شغل یا پروژه را وارد کنید.

Company Name: نام شرکت یا گروه فعالیتی خود را وارد کنید.

Company Tagline: درباره شرکت خود توضیحاتی را در این بخش درج کنید.

Company Video: اگر شرکت شما دارای تیزر و ویدئوی تبلیغاتی جهت معرفی است، آدرس ویدئوی خود را در این بخش وارد کنید.

Featured Listing: قابلیت‌های مربوط به جستجو و فیلتر آگهی را می‌توانید از طریق این بخش فعال کنید.

در نهایت می‌توانید آگهی خود را در سایت منتشر کنید تا در دید کاربران سایت قرار بگیرد.

نتیجه‌گیری: وجود یک سیستم حرفه‌ای شغل‌یابی کمک زیادی به کاربران مختلف می‌کند. در این مقاله و مقاله قبلی به آموزش یکی از برترین افزونه‌های در زمینه شغل‌یابی و انجام پروژه درج شده توسط کارفرما و همچنین اجرای آن توسط مجری کردیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *