لینکدین یکی از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط متخصصان و کسب‌وکارهای مختلف با افراد مختلف است! روزانه چندین هزار نفر با هم یک همکاری را به کمک لینکدین آغاز می‌کنند. در این چندین مقاله قصد داریم به بررسی لیندکین، اهمیت و آموزش استفاده از آن بپردازیم تا بتوانید کسب‌وکارتان را رونق ببخشید! اگر مقالات قبلی لینکدین را نخوانده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا آن‌ها را بخواهید.

از کاربران پشتیبانی نکردن

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که داشتن یک پروفایل لینکدین کافی است؛ در حالی شما باید برای آن تلاش کنید. این امکان وجود دارد که دسترسی به حساب لینکدین تان را از دست بدهید. لینکدین گاهی اوقات حساب هایی را که بسیار فعال هستند؛ مسدود می سازد. تنها چند ثانیه زمان می برد تا از شبکه تان پشتیبان تهیه نمایید. به اتصالات مخاطبین خود بروید، سپس پیوند (لینک) را در پایین سمت راست تا صدور اتصالات (Export Connections) دنبال نمایید.

  • ورود به شبکه اجتماعی لینکدین برای کسب‌وکارها – بخش سوم
  • مشخصات شخصی: مهمترین کاری که باید پس از ایجاد حساب کاربری انجام دهید، ارائه مشخصات شخصی است تا دیگران بتوانند به واسطه آن شما را بشناسند و از این طریق، به راحت ترین شکل ممکن با شما ارتباط برقرار کنند. برای ارائه چنین اطلاعاتی کافیست روی آیکون قلم در بخش Contact and Personal Info کلیک کنید.با کلیک رو گزینه‌ی گفته شده، صفحه‌ای در پیش روی تان ظاهر می شود که می توانید در آن اطلاعاتی از جمله آدرس ایمیل، شماره تلفن، آدرس پستی، نام کاربری توییتر و URL وبسایت خود را درج کنید.
  • عکس: از آواتار به عنوان عکس پروفایل خود استفاده نکنید. به جای آن، پرتره ای مناسب و با کیفیت قرار دهید که به خوبی در قاب دایره ای شکل لینکدین جای گیرد. استفاده از عکس مناسب در کنار ایجاد ظاهری بهتر برای پروفایل شخصی تان، افراد بیشتری را به سمت صفحه شما جذب می کند. پس حسابی حواستان را برای انتخاب عکسی مناسب برای پروفایل خود جمع کنید.

  • عنوانعنوان عبارتی است که در زیر نام شما پدیدار می شود و بازتابی از آن چیزیست که شما به دنبالش هستید. به نوعی توصیف کننده شما و فعالیت های تان است. به همین منظور انتخاب عبارتی مناسب برای این بخش، کار بسیار مهمی است و نیاز به دقت فراوانی دارد. به عنوان مثال اگر صاحب یک وبلاگ هستید و می خواهید در این بخش به آن اشاره نمایید، نباید از عبارت هایی مانند «صاحب وبلاگ» استفاده کنید. می بایست برای ارائه فعالیت های خود از عبارت هایی بهتر و پر جزییات تری مانند «وبلاگ نویس و صاحب وبلاگ [نام وبلاگ مورد نظر]» بهره بگیرید.
  • تصویر پیش زمینه: در لینکدین ویژگی خاصی تعبیه شده که به واسطه آن می توانید تصویر پیش زمینه ای نیز برای پروفایل خود در نظر بگیرید و ظاهر زیباتری به آن ببخشید. بهتر است از تصویری در این بخش استفاده شود که نمایانگر فعالیت ها یا کسب و کار شما باشد.
  • تجربیات: مهمترین بخش پروفایل شما به همین بخش تجربیات خلاصه می شود. بهترین کار برای پر کردن بخش تجربیات آن است که با مهارت های خود در کسب و کار فعلی تان شروع کنید. افراد باید دلیلی برای دنبال کردن تان داشته باشند و باید از تمامی مهارت ها و تجربه های شما مطلع شوند.
  • مزایای استفاده از هشتگ‌ در شبکه‌های اجتماعی مختلف – بخش اول
  • جوایز و افتخارات: اشاره به جوایز و افتخاراتی که در طی دوران تحصیل یا فعالیت های خود به دست آورده اید، در نظر افرادی که از صفحه شما بازدید می کنند تاثیر بسزایی دارند. از نگاه دیگران به دست آوردن یک جایزه، نشان دهنده توانمندی و قابل اعتماد بودن شماست. پس اگر در طی فعالیت‌های خود به افتخاراتی نائل شده اید، به هیچ عنوان از ارائه آن ها در صفحه لینکدین خود نهراسید و با سربلندی از جوایز متعلق به خود صحبت کنید.
  • انتشارات و دوره های آموزشی: این دو قسمت همانطور که از نام شان پیداست، به تمرینات و آموزش هایی که پشت سر گذاشته اید و مقالات یا کتاب هایی که نام شما روی آن ها قرار گرفته است، اشاره می کنند. ارائه چنین اطلاعاتی برای کارفرمایان و افراد دیگر بسیار حائز اهمیت است و ارزش شما را از دید آن ها بسیار بالا می برد.
  • مهارت ها و توانایی ها: این بخش به طور اختصاصی روی توانایی ها و چیزی هایی که در آن خبره شده اید، دست می گذارد و از شما می خواهد که تمامی آنچه در طی این دوران فرا گرفته اید را در دسترس دید عموم قرار دهید.
  • تحصیلات آکادمیک: اگر به تحیصلات خود یا محل تحصیل تان افتخار می کنید، بهتر است با جزییات کامل به شرح آن بپردازید. در غیر این صورت بهتر است تنها به محل و مدت زمان دوران تحصیل خود اشاره کنید و از توضیحات اضافه خودداری نمایید.

پروفایل خود را خصوصی نکنید و در حالت عمومی قرار دهید!

لینکدین شبکه‌ای اجتماعی است و پروفایل شما می‌تواند شانس زیادی برای ایجاد همکاری‌های جدید ایجاد کند! همانطور که توضیح داده شد، لینکدین یک شبکه اجتماعی کاری است و نباید برای به دست آوردن کسب و کار بهتر، محدودیتی را قائل شد. در حالت کلی این کار مزایای زیادی برای شما خواهد داشت! به همین منظور خارج کردن پروفایل لینکدین از دید عموم کار چندان درستی نیست. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • با دوستان فعلی خود در ارتباط خواهید بود! حتما دوستان قدیمی در مدرسه یا دانشگاه شما نیز در این شبکه برای خود دارای اکانت هستند. شما می‌توانید با جستجوی حرفه‌ای که در صفحه لینکدین شما قرار داده شده است و فقط با ورود نام، آنها را پیدا کنید و با یکدیگر ارتباط برقرار کنید.
  • معیار درست هدف‌گذاری برای شبکه‌های اجتماعی
  • افراد راحت‌تر می‌توانند شما را پیدا کنند! با توجه به فعالیت و رزومه‌ای که در پروفایلتان قرار داده‌اید، دیگر شرکت‌ها یا افرادی که به دنبال تخصصی شبیه شما هستند، قادر خواهند بود شما را پیدا کنند و از این رو این فرصت را خواهید داشت تا با یکدیگر در قالب یک شغل یا پروژه همکاری کنید.
  • با متخصصان حوزه کاری خود ارتباط داشته باشید! شما می‌توانید با پیدا کردن گروه‌های زیادی که در لینکدین وجود دارد و فعالیت در آنها با متخصصین حوزه کاری خود آشنا شوید و با آنها در ارتباط باشید.
  • همکاری‌های کاری جدید را شروع کنید! بهترین مکان برای پیدا کردن شغل است. البته برای اینکه بتوانید شغل خود را سریع‌تر پیدا کنید، باید پروفایل خود را حرفه‌ای نمایید. بعضی از شرکت‌ها در پست‌های خود آگهی استخدام قرار می‌دهند و می‌توانید برای آنها رزومه خود را ارسال نمایید.
  • بازاریابی کسب‌وکارتان! شما در لینکدین می‌توانید پست‌های سایت خود را به اشتراک بگذارید که از این رو به برندسازی سایت شما کمک می‌کند.
  • از دیگران کمک بگیرید! لینکدین بهترین شبکه‌ای است که می‌توانید در آن اشکالات خود را در یک پست یا به صورت پیام خصوصی از افراد بپرسید.
  • بین شرکت خود با شرکت‌های دیگر ارتباط برقرار کنید! بسیاری از شرکت‌ها دارای صفحه یا پروفایل خصوصی برای خود هستند. شما می‌توانید با عضویت در صفحه آنها یا اضافه کردن اکانت آنها به دوستان خود، با آنها در ارتباط باشید و از نحوه فعالیت آنها در لینکدین آگاه شوید.

شما می توانید بدون هیچ محدودیتی به ارائه وبسایت یا هر کسب و کار دیگری که به آن مشغول هستید بپردازید و دیگران را از فعالیت‌های خود با خبر کنید. به همین منظور بهتر است که از ایجاد هر محدودیتی روی پروفایل خود اجتناب کنید. برای باز کردن پروفایل‌تان برای عموم کافیست سری به صفحه خود بزنید و از آن جا وارد Edit your public profile  شوید. در این بخش از طریق ستون سمت راست گزینه Make my public profile visible to everyone را انتخاب کنید تا تمامی کاربران لینکدین از این پس بتوانند از پروفایل شما بازدید کنند و از کسب و کار یا ویژگی های فردی شما با خبر شوند. بنابراین عمومی نگه داشتن پروفایل اهمیت زیادی دارد! لازم است بدانید لینکدین تنها به شما اجازه می‌‌دهد برای افرادی پیام ارسال کنید که با ‌آن‌ها ارتباطی از نوع درجه یک دارید. اما بد نیست بدانید بعضی از کاربران به شما اجازه ارسال پیام را می‌دهند، حتی بدون اینکه با آن‌ها ارتباط داشته باشید. ناگفته نماند که امکان حضور در شبکه Open Profile و ارسال پیام از این طریق، تنها مختص کاربران پریمیوم لینکدین است، اما این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد از جانب سایر کابران لینکدین، حتی اگر با آن‌ها مرتبط نباشند پیام دریافت کنند.  برای ارسال پیام از طریق Open Profile در لینکدین باید وارد پروفایل فرد مورد نظر شده و گزینه Send an InMail را انتخاب کنید. اگر با چنین گزینه‌ای روبرو نشدید با موس بر روی فلشی که رو به پایین است رفته و گزینه Send an InMail را انتخاب کنید. کاربران پریمیوم لینکدین نیز کافی است بر روی گزینه Send A Message کلیک کنند.

با افراد مختلفی آشنا شوید!

مهمترین بخش لینکدین به پیدا کردن افراد مختلف و ارتباط داشتن با آن ها خلاصه می شود. پیدا کردن افراد در لینکدین هیچ شباهتی به فیسبوک و شبکه های اجتماعی دیگر ندارد. بیشتر افرادی که در این شبکه اجتماعی مشاهده می کنید، افراد حرفه ای هستند و ارتباط آن‌ها اساسا کاری است. به همین منظور بزرگ تر کردن جامعه کانکشن های تان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید برای به دست آوردن افراد بیشتر وقت بسیاری صرف کنید.

برای پیدا کردن افراد مختلف می بایست به منو My Network وارد شوید. با ورود به این بخش لیستی نامتناهی از افراد مختلف در اختیارتان قرار می گیرد که ممکن است از نگاه کاری، شباهت بسیاری به شما داشته باشند. کافیست کمی وقت بگذارید و پروفایل افراد مختلف را بررسی کنید و در صورت تمایل با کلیک روی گزینه Connect، آن ها را به جمع کانکشن های خود اضافه کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *