تصور کنید در حال تجربه‌ی یک عنوان ماجراجویی با داستانی زیبا هستید و در میان یک صحنه زیبا و منقلب کننده قرار دارید که ناگهان یک پیغام اچیومنت در صفحه ظاهر شده و این لحظه جذاب که برای رسیدن به آن تلاش کرده‌اید را خراب می‌کند. به طور کلی خیلی‌ها با مقوله نوتیفیکشین در ایکس باکس ارتباط خوبی ندارند.

این آموزش برای همین دسته از عزیزان است که می‌خواهند نوتیفیکیشن‌ها در Xbox One را غیر فعال یا شخصی سازی کنند. اگرچه ممکن است این نوتیفیکیشن‌ها کارآمد باشند، اما اگر نمی‌خواهید آن‌ها را غیر فعال کنید، حداقل بهتر است جا و زمان نمایش آن‌ها راتغییر دهید.

برای دسترسی به این بخش از تنظیمات، ابتدا دستگاه خود را روشن کرده و دکمه ایکس باکس را روی کنترل فشار دهید. در صفحه‌ی باز شده روی آیکون تنظیمات در بالای تصویر بزنید (این گزینه در کس زیر مشخص شده است) و در ادامه Settings را انتخاب نمایید.

به پایین صفحه اسکرول کنید تا به Preferences برسید. در این برگه گزینه Notification را انتخاب نمایید.

اگر می‌خواهید نوتیفیکیشن‌ها را کاملا غیر فعال کنید، چک باکس Notification Banners On را بردارید. به همین راحتی کل نوتیفیکیشن‌ها برایتان غیر فعال می‌شود و اگر بخواهید این قابلیت را فعال کنید، باید دوباره چک باکس را فعال نمایید. اما اگر می‌خواهید تنظیمات نمایش نوتیفیکیشن‌ها را تغییر دهید، از سمت راست Xbox Notifications را انتخاب کنید. همچنین اگر می‌خواهید تنظیمات مربوط به نمایش نوتیفیکیشن‌ها از طریق برنامه‌های مختلف را تغییر دهید، باید App Notifications را انتخاب نمایید.

در منو Notifications شما می‌توانید، نوتیفیکشین‌های بخش‌های مختلف را به صورت خاص غیر فعال کنید. برای مثال بخش‌های achievements یا Xbox Assist از جمله چیزهایی هستند که غیر فعال کردنشان به خلوت شدن پیغام‌های دریافتی کمک می‌کند.

همچنین با رفتن به بخش Default Notification Position می‌توانید جایگاهی که این پیغام‌ها نمایش داده می‌شوند را تغییر دهید. ۶ گزینه برای این کار در نظر گرفته شده که در عکس زیر می‌بینید.

اگر می‌خواهید مدت زمانی که نوتیفیکیشن نمایش داده می‌شود را تغییر دهید، در منوی Notification به بخش Notification Timing بروید. در این جا شما می‌توانید تنظیمات را از حالت اولیه که ۱۰ ثانیه است تا ۳۰ ثانیه یا حتی ۵ دقیقه تغییر دهید.

تنظیمات این بخش به گونه‌ای طراحی شده تا به راحتی می‌توانید تمام حالت‌های مختلف را برای خود لحاظ کنید. با کمی تغییر در تنظیمات، به آن چیزی که مد نظرتان هست خواهید رسید و می‌توانید با راحتی بیشتر به بازی کردن بپردازید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *