آیا از امنیت ایکس‌باکس خود نگران هستید و به دنبال راهی مطمئن برای حفظ امنیت هنگام خرید بازی و یا استریم کردن هستید؟ البته این تنها دلیل برای استفاده از برنامه‎ای جهت تغییر آی‎پی نیست و از چنین ابزارهایی برای رد شدن از محدودیت‎های خارجی نیز می‎توان استفاده کرد، پس وقت آن است که باد بگیرید تا چطور VPN را بر روی ایکس باکس خود تنظیم کنید.

چرا از فیلترشکن ‌استفاده کنیم؟

بر روی هر سیستمی VPN مزایای خود را دارد. هدف اصلی از VPN تغییر محل برای فرار از محدودیت‌های مکانی خاص برای دانلود و استریم است. در بازی کردن نیز VPN می‌تواند مفید باشد و محدودیت‌های احتمالی اعمال شده توسط ISPها را از میان بردارد.

ISP نمی‌تواند نوع و مقصد اطلاعات را بداند و در نتیجه سرعت شما هم پایین نمی‌آید.

برخی VPNها یک سیستم محافظت از DDoS دارند که در حفظ ارتباط هنگام بازی کمک شایانی به کاربر می‌کند. این مورد برای بازی‌هایی نظیر Minecraft،PUBG و Fortnite که مرتب تحت حمله‌ی DDoS هستند بسیار مناسب است.

از دیگر نکات مثبت استفاده از VPN امنیت بالاتر آن است. البته Xbox One خود امنیت بالایی دارد، اما به هر حال کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند.

Xbox One خود برنامه‌ای مخصوص تحت عنوان VPN‌ندارد اما این به معنای غیر ممکن بودن استفاده از آن نیست.

نصب VPN بر روی مودم

اولین راه نصب VPN بر روی مودم است. بسیاری از مودم‌ها این قابلیت را به طور پیش‌فرض در خود دارند و تنها نیاز است که آن را فعال کنید.

همچنین باید مطمئن شوید که VPN شما هم قابلیت نصب شدن بر روی مودم را دارد. بیشتر ارائه‌دهنده‌های VPN‌ از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند که البته ممکن است شامل همه‌ی مودم‌ها نشود. برای مثال ExpressVPN از دسته VPNهایی است که بر روی بسیاری از مودم‌ها نصب می‌شود.

متاسفانه این روش در هر مودم راه خود را دارد و بنابراین نمی‌توان آموزشی جامع برای آن نوشت.

به طور کلی در مرحله‌ی اول باید به دنبال IP مودم بگردید و با وارد کردن آن در مرورگر به تنظیمات آن وارد شوید (یوزرنیم و پسورد معمولا روی مودم نوشته شده‌است).

سپس باید به دنبال منویی برای VPN بگردید و اطلاعات VPN خود را در آن وارد کنید. سپس با Xbox به مودم وصل شوید تا کار تمام شود.

این روش البته ضررهایی نظیر امکان رد اتصال توسط سرور را هم دارد(مثلا BBC iPlayer هرگونه VPNی را رد می‌کند).

اتصال توسط کامپیوتر

اگر به هر دلیلی روش قبل ممکن نبود، شما می‌توانید با کامپیوتر خود به VPN‌ وصل شوید و از آن جهت اتصال Xbox استفاده کنید. بدیهی است که برای این کار به دو روش اتصال(معمولا یک کابلی و یک وای‌فای) نیاز است.

مشکل اصلی این کار نیاز به روشن بودن کامپیوتر یا لپ‌تاپ هنگام استفاده از Xbox است.

برای این کار، پس از اتصال به VPN، کنسول خود را به کامپیوتر وصل کنید و سپس دکمه‌ی Windows + X را فشار داده و در صفحه‌ی Power User، گزینه‌ی Network Connections را وارد کنید و Change Adapter Options را بزنید. بعد در بخش Change your network settings به دنبال VPN خود بگردید.

روی آن کلیک راست کنید و در تب Sharing موجود در بخش Properties، Internet Connection Sharing را فعال کنید و Ethernet را انتخاب کنید.

آیا تنظیمات Xbox One شما درست است؟

صرف نظر از روش اتصال، باید از صحیح بودن تنظیمات شبکه‌ی کنسول بازی خود اطمینان حاصل کنید. برای این کار وارد Settings شده Network را بزنید. سپس بر روی Set up wireless network کلیک کنید و روش اتصال را انتخاب کنید. Ethernet سریعترین روش است، اما در صورت نیاز می‌توانید از شبکه وایرلس هم استفاده کنید.

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *