شرکت RED که تولیدکننده دوربین‌های رده‌بالای سینمایی است، اکنون سنسور جدید Monstro 8K VV را برای دوربین‌های سری Weapon معرفی کرده. گفتنی است این سنسور از این پس جایگزین سنسور Dragon 8K VV می‌شود که در سال گذشته معرفی شده بود.

 

به گزارش GSMArena، سنسور جدید بر روی کاغذ مشابه نسل پیشین خود است و قابلیت ضبط ویدئوهای ۸K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد و همچنین با رزولوشن ۴/۳۵ مگاپیکسل عکس‌برداری می‌کند. سرعت انتقال داده‌ها ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه بوده و سنسور توانایی ضبط همزمان تصاویر با فرمت‌های Redcode Raw، Apple ProRes یا Avid DNxHD/HR را دارد.

 

اما نکته در اینجاست که سنسور تازه معرفی شده کیفیت تصویر بهتری فراهم می‌کند، از بازه دینامیکی گسترده‌تری بهره می‌برد و جزئیات سایه‌ها را نیز بهینه‌تر ضبط می‌کند. بعلاوه این سنسور به سیستم پردازش تصویر بهبود یافته یا IPP2 مجهز است که طبق ادعای شرکت RED می‌تواند با بهبودهایی از قبیل مدیریت بهتر رنگ‌های چالش‌زا و الگوریتم بهتر برای پردازش تصویر، تجربه کاربری را بهبود ببخشد.

 

قیمت دوربین جدید Weapon که از سنسور Monster 8K VV برخوردار است، ۷۹۵۰۰ دلار برای بدنه معمولی محسوب می‌شود که می‌توانید با پرداخت ۲۹۵۰۰ دلار دیگر، مدل بدنه فیبر کربنی را سفارش دهید. همچنین تجهیزات جانبی دیگر از قبیل پایه لنز، باتری، نمایشگر، حافظه، دسته، توسعه دهنده I/O و دیگر موارد را می‌توانید به صورت جداگانه از RED یا سایر تولیدکنندگان تجهیزات جانبی خریداری کنید.

 

این سنسور جایگزین سنسور Dragon 8K VV شده و مشتریانی که Dragon 8K VV را سفارش داده بودند، اولین افرادی هستند که از امروز پیشنهاد ارتقا به نسل جدید را دریافت خواهند کرد. سفارش برای خرید نسل جدید دوربین و سنسور از سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *