اگر مراقب نباشید، خواهید دید که بارها زدن روی دکمه follow باعث می‌شود که صدها نفر را در لیست دنبال شده‌های خود داشته باشید و اوضاع کاملا از دست شما خارج شود. در چنین شرایطی برای کم کردن تعداد کاربرانی که دنبال می‌کنید، حتما باید راه حلی پیدا نمایید و چه بهتر که سراغ کسانی بروید که به هیچ وجه با آن‌ها تعامل ندارید. خوشبختانه اینستاگرام ابزاری اضافه کرده است که به وسیله‌ی آن می‌توانید لیست کاربران خود را بر اساس کسانی که کم‌ترین تعامل را با آن‌ها داشته‌اید تعیین کنید و به راحتی بفهمید که این کاربران چه کسانی هستند.

این ابزار برای نسخه‌هایی که برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر می‌شود ارائه شده و شما مشکلی در این باره نخواهید داشت. البته همیشه در زمان حذف کردن کسی از لیست خود دقت داشته باشید که بعضی کاربران برای دنبال شدن نیاز به تایید دارند و شما بعد از حذف اگر اشتباه کرده باشید، بلافاصله نمی‌توانید آن‌ها را اضافه کنید. از طرفی اگر از کسانی هستید که خیلی فالو-آنفالو می‌کنید، باید بدانید که این روزها ابزارهایی ارائه شد که به سرعت می‌توان کسانی که شما را حذف کرده‌اند را پیدا کرد.

با علم به این موضوع، اینستاگرام خود را باز کنید. فراموش نکنید که برای این کار همیشه می‌توانید از Spotlight در آیفون و از نوار ابزار جستجو در اندروید استفاده کنید.

حالا روی عکس اکانت خود لمس کنید تا به صفحه پروفایتان بروید. این گزینه در سمت راست پایین صفحه قرار دارد.

حالا روی Following لمس کنید تا لیست کسانی که دنبال کرده‌اید برایتان به نمایش در بیاید.

حالا اگر برنامه خود را به روز کرده باشید، بخشی با عنوان Categories می‌بینید که در بالای لیست کاربرانی که دنبال کرده‌اید قرار گرفته است. اگر روی Least Interacted With بزنید، کاربران بر اساس کم‌ترین تعامل برایتان لیست می‌شوند و اگر Most Shown in Feed را انتخاب کنید، کاربرانی که پست‌هایشان بیشتر در فید شما به نمایش در می‌آیند، در بالاترین رتبه قرار می‌گیرند.

Least Interacted With را انتخاب کنید تا کاربرانی که در ۹۰ روز گذشته کم‌ترین تعامل را با آن‌ها داشته‌اید ببینید. همانطور که در مثال پایین می‌بینید، عموما اکانت‌های عمومی بسیار معروف همچون شرکت‌های بزرگ در صدر لیست هستند. اینستاگرام بر اساس استوری‌هایی که دیده‌اید، لایک‌هایی که کرده‌اید و نظراتی که برای دیگران می‌گذارید این لیست‌ها را می‌سازد.

بر همین اساس اگر Most Shown in Feed را بزنید لیستی متفاوت خواهید دید.

شما می‌توانید از همین لیست بدون این که وارد صفحه کاربری بشوید، آن را آنفالو کنید.

Join the Conversation

3 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *