فسیبوک این روزها حال و روز خوشی ندارد و هر چقدر هم که بعضی از ما عاشق این شبکه اجتماعی باشیم، باز هم ممکن است مجبور به مهاجرت از آن باشیم و بخواهیم اکانت خود را غیرفعال کنیم. با این وجود اولین نکته‌ای که در این رابطه برایمان سوال پیش می‌آید این است که بعد از انجام این کار چه اتفاقی برای اطلاعاتمان خواهد افتاد؟ در این مقاله این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پاک کردن اکانت یا غیر فعال کردن اکانت فیسبوک

ابتدا باید این موضوع را در نظر بگیریم که میان غیر فعال کردن و پاک کردن تفاوت است. توضیح ساده‌ی این موضوع این است که غیرفعال کردن برای آن دسته افرادی است که هنوز مطمئن نیستند که می‌‌خواهند برای همیشه از این شبکه اجتماعی رخت بربندند و یا خیر. البته شما می‌توانید اکانت خود را رها کنید و برای مدتی از آن استفاده نکنید، اما بسیاری برای دوری از فیسبوک ، برای مدتی آن را غیر فعال می‌کنند. اما در مورد پاک کردن اوضاع فرق می‌‌کند و اگر بخواهید دوباره به فیسبوک برگردید باید همه چیز را از اول آغاز کنید.

هنوز در نتایج جستجو ظاهر می‌شویم؟

خیر، اگر کسی نام یا اکانت شما را جستجو کند به نتیجه‌ای دست نخواهد یافت چون دیگر تایم‌لاینی نمایش داده نمی‌شود و هیچ چیزی نیست که کاربر به آن دسترسی داشته باشد. پس نمایش اکانت شما در نتیجه جستجو به درد کسی نخواهد خورد و نمایش هم داده نمی‌شود.

نظرات من هم پاک می‌شوند؟

پست‌های شما و تایم‌لاینتان از صفحه فیسبوک ناپدید خواهد شد اما نظراتی که زیر پست‌های دیگران گذاشته‌اید از بین نخواهد رفت. فیسبوک علاقه خاصی به نوستالژی و خاطرات دارد، به همین خاطر تا جای ممکن سعی می‌کند تا گفتگوهای صورت گرفته زیر پست‌ها و عکس‌ها را نگه دارد. البته اسم شما دیگر لینک نخواهد داشت و عکس شما نیز به حالت غیر فعال و گزینه پیش‌فرض تغییر خواهد کرد. البته اگر اکانت خود را به کلی پاک کنید، بعد از سه ماه تمام کامنت‌ها، ری‌اکشن‌ها و هر کاری که در فیسبوک انجام داده‌اید برای همیشه پاک خواهند شد.

آیا هنوز می‌توانم از مسنجر فیسبوک استفاده کنم؟

خیر. مسنجر فیسبوک (اگر چه به صورت جدا کار می‌‌کند) اما بدون اکانت سایت اصلی فعال نخواهد بود. البته هنوز راه حلی باقی است و آن اینکه شما در هنگام غیر فعال کردن اکانت فیسبوک، از این شبکه اجتماعی بخواهید تا مسنجر شما را غیر فعال نکند. در این صورت اکانت شما به صورت کاملا پنهان نشده و هنوز بخش‌هایی برای زنده نگه‌داشتن مسنجر باقی می‌ماند.

آیا هنوز می‌توانید باز هم اکانت خود را فعال کنید؟

به طور کلی جواب این سوال بله است، اما … . در واقع برای اینکار بهتر است که هر چند وقت یک بار مثلا هر یک ماه، یک بار درون اکانت خود لاگین کنید. به این ترتیب در زمان مقرر با تایید شماره تلفن و رفتن مسیرهای معمول اکانت شما بازیابی می‌شود. اما در مورد پاک کردن اکانت کاملا موضوع فرق می‌کند و اگر شما پشیبان‌های فیسبوک در زمان مقرر را نگرفته باشید و در فاصله ۹۰ روزه به این سایت برنگردید، اطلاعات شما برای همیشه از بین می‌رود.

چه بر سر عکس‌هایی می‌آید که شما در آن تگ بودید؟

در این حالت عکس‌هایی که شما در آن‌ها تگ شده‌اید هنوز اسم شما را به نمایش می‌گذارند. با این تفاوت که درست شبیه به اتفاق نظرات برایشان می‌افتد، عکس شما به حالت پیش‌فرض تغییر پیدا کرده و اسمتان نیز لینک‌دار نخواهد بود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *