در مقالات قبلی به بررسی برخی از ابزارهایی که در سیستم فروشگاه‌ساز پرستاشاپ در اختیار شما قرار دارند پرداختیم. در این مقاله به بررسی کامل امکانات و ابزارهایی که در اختیار شما قرار می‌گیرد می‌پردازیم تا اگر نیاز به راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی دارید، بتوانید راحت‌تر فروشگاه‌ساز خود را انتخاب کنید.

دریافت هزینه‎‌های پست و تحویل محصول به کاربران

یکی از هزینه‌هایی که سفارش محصولات در کنار هزینه اصلی محصول برای کاربران یا فروشگاه در پی دارد، هزینه ارسال محصول از طریق پست و حمل‌ونقل محصول در سطح شهرها است. این هزینه بستگی به وزن و نوع محصول دارد که گاهی هزینه‌ی بسیار کم و گاهی هزینه زیادی را در پی دارد.

این هزینه را می‌توانید از کاربران دریافت کنید که پرستاشاپ به شما کمک می‌کند تا بتوانید بر اساس وزن محصول هزینه آن را بصورت خودکار به کاربران نمایش دهید و آن را از کاربر دریافت کنید. البته می‌توانید یک هزینه ثابت حدودی نیز برای پست تعیین کنید که میانگین هزینه ارسال محصول از طریق پست است اما بهترین راه‌کار استفاده از ماژول محاسبه هزینه پست به صورت داینامیک است تا هزینه اضافی از کاربر دریافت نشود؛ گاهی دریافت هزینه اضافی از کاربران سبب نارضایتی آنها می‌شود که برای یک فروشگاه آنلاین چندان جالب نیست.

تعیین روش‌های ارسال برای کاربران

روش‌های ارسال کالا بر اساس مسافت و نوع کالا کمی متفاوت است که در یک فروشگاه اینترنتی نوع ارسال اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از روش‌های ارسال در سطح شهر استفاده از پیک است تا بتوانید علاوه بر کاهش هزینه‌ها، در زمان تحویل کالا به کاربران نیز صرفه‌جویی کنید! اگر مدیریت یک فروشگاه اینترنتی بزرگ و پرفروش را بر عهده دارید، می‌توانید یک فرد مطمئن را به عنوان پیک خود استخدام کنید تا محصولات را در کمترین زمان ممکن و با هزینه مناسب به مشتریان شما تحویل دهد.

همچنین برای تحویل کالا از یک شهر به شهر دیگر بهترین گزینه استفاده از پست و تیپاکس است که تمامی این موارد در فروشگاه‌ساز پرستاشاپ قابل تنظیم و دسترسی است. در پرستاشاپ شما می‌توانید چندین نوع روش ارسال را تعیین کنید و بر اساس مسافت کاربر بهترین آن را به کاربر اعلام کنید؛ هزینه‌های مربوط به روش‌های ارسال را نیز می‌توانید به صورت خودکار محاسبه و به کاربران نمایش دهید. همچنین به عنوان تخفیف در کالاهایی که سود زیادی برای شما دارند می‌توانید هزینه پست را از کاربر دریافت نکنید تا کمی رضایت کاربران را بیشتر به فروشگاه آنلاین خود جلب کنید.

در بسیاری از فروشگاه‌ها هنگامی که می‌خواهند جشنواره کوچکی برای کاربران ایجاد کنند، به جای ارائه تخفیف از روش ارسال رایگان کالا در همان بازه زمانی استفاده می‌کنند که بسیار موثر خواهد بود.

قابلیت تعیین هزینه کادو کردن محصولات برای کاربر

یکی از روش‌های تهیه کادو برای دوستان خود استفاده از فروشگاه‌های آنلاین است! در فروشگاه‌های آنلاین معمولا تنوع انتخاب بسیار بالا است و هزینه‌های آن نسبت به فروشگاه‌های واقعی بسیار کمتر خواهد بود؛ به همین دلیل امروزه استفاده از فروشگاه‌های آنلاین طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و اگر بخواهید محصولی را به کسی کادو دهید، می‌توانید از خود آن فرد نیز به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در انتخاب کادو کمک بگیرید.

البته هزینه کادوپیچ کردن آن محصول به صورت استاتیک باید وارد شود و این مورد که کاربر نمی‌توانید هزینه و نوع کادوپیچی محصول را انتخاب کند شاید یکی از ضعف‌های آن به شمار بیاید! البته فراموش نشود در سایر فروشگاه‌سازها امکان دریافت هزینه کادوپیچ کردن محصول وجود ندارد و این قابلیت تنها در فروشگاه‌ساز حرفه‌ای پرستاشاپ در دسترس خواهد بود. البته این مورد را می‌توانید با هزینه ارسال کالا ادغام کنید و یک امتیاز رایگان بودن یکی از آنها در صورت استفاده از یکی از آنها را کاربران خود بدهید.

قابلیت اضافه کردن زبان دوم یا چندم به پرستاشاپ (چند زبانه کردن سایت)

امروزه فروشگاه‌ها و در کل سایت‌های اینترنتی به دنبال چندزبانه کردن سایت خود هستند تا بتوانند یک گام مهم در زمینه جهانی‌شدن وبسایت که همان چندزبانه کردن سایت است را بردارند. در فروشگاه‌های اینترنتی که محصولات خیلی خاص را ارائه می‌دهند، درج معرفی محصولات با چندین زبان که مهم‌ترین آنها انگلیسی است اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از قابلیت‌هایی که پرستاشاپ در اختیار شما قرار می‌دهد این است که می‌توانید محصولات خود را به چندین زبان زنده دنیا در سایت نمایش دهید و مخاطبان سراسر دنیا را تحت پوشش فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید.

این امکان در برخی از فروشگاه‌سازهای دیگر نیز در دسترس است اما گاهی با مشکلاتی روبرو می‌شوید که نمی‌توانید سایت خود را به شکلی حرفه‌ای چند زبانه کنید. اگر قصد راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی با چندین زبان زنده دنیا را دارید، بهترین را‌ه‌کار استفاده از سیستم فروشگاه‌ساز پرستاشاپ است تا بتوانید با استفاده از ماژول‌های حرفه‌ای یک سایت چندزبانه و کاربردی را برای کاربران سراسرس دنیا راه‌اندازی کنید و آن را توسعه دهید.

وجود آمارگیر حرفه‌ای در زمینه بررسی تعداد بازدیدها، نمایش‌ها و ترافیک سایت

هر سایت اینترنتی بر پایه کاربران پایدار است و اگر کاربری وارد سایت شما نشود، کسب‌وکار شما به صورت علنی شکست خورده است! در فروشگاه‌های اینترنتی که محصولات خود را به کاربران مختلف می‌فروشند، اگر کاربری وجود نداشته باشد که محصولات شما را خریداری کنید در نهایت فروشی نیز نخواهید داشت و شکست خود را باید دیده باشید. در برخی از مواقع دلیل کاهش فروش یک فروشگاه اینترنتی، کاهش تعداد کاربران و ترافیک سایت است که به صورت ناگهانی رخ می‌دهد اما اتفاقی نیست!

هر تغییری که در سایت شما رخ می‌دهد قطعا ناشی از یک عمل شما بوده است که سبب کاهش فروش نیز می‌شود. پرستاشاپ آماگیر بسیار حرفه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید ترافیک روزانه سایت خود را بررسی کنید. با استفاده از این آمارگیر به راحتی می‌توانید ترافیک سایت خود را کنترل کنید  و در صورت ایجاد تغییرات در ترافیک سایت باید به دنبال دلیل آن باشید. همچنین با استفاده از این ابزار به راحتی می‌توانید پربازدیدترین و محبوب‌ترین محصولات خود را شناسایی کنید و بیشتر تمرکز خود را بر روی آن قرار دهید!

در فروشگاه‌های اینترنتی یا سایت‌هایی که خدماتی را ارائه می‌دهند بهترین راه تمرکز بر روی افزایش کیفیت فروش و ارائه محصول به کاربران است. گاهی پیش می‌آید که با وجود بازدید بالای یک محصول فروش آن مناسب نیست؛ این موضوع را می‌توان در کیفیت محصول یا نوع معرفی محصول دانست که درست و حرفه‌ای صورت نگرفته است. همچنین با استفاده از ماژول‌های موجود در این فروشگاه‌ساز می‌توانید ترافیک خود را بر اساس منطقه جغرافیایی تفکیک کنید تا بتوانید نوع ارائه محصول خود را بیشتر هدفمند کنید.

امکان‌ درج واترمارک بر روی تصاویر سایت

یکی از مشکلاتی که سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین با آن روبرو هستند، مشکل استفاده از تصاویر سایت شما در دیگر سایت‌ها است که اگر نتوانید از آن جلوگیری کنید، حتی در صورت کیفیت بالای تصاویر شانس رقابت با استفاده از عکس‌های شما افزایش پیدا می‌کنید. راه‌کار مناسب برای جلوگیری از آن درج واترمارک بر روی تصاویر است که اگر بخواهید دستی انجام دهید امری مشکل است. پرستاشاپ به شما کمک می‌کند تا بتوانید به صورت کاملا خودکار و حرفه‌ای، واترمارک خو را بر روی تمامی تصاویر آپلود‌شده در سایت درج کنید.

در این مقاله به بررسی برخی از ویژگی‌های پرستاشاپ پرداختیم و در مقالات بعدی به تکمیل این موضوع خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *