در مقالات قبلی به بررسی برخی از ابزارهایی که در سیستم فروشگاه‌ساز پرستاشاپ در اختیار شما قرار دارند پرداختیم تا اگر نیاز به راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی دارید، بتوانید راحت‌تر فروشگاه‌ساز خود را انتخاب کنید.

قابلیت ایجاد تخفیف گروهی بر روی تمامی محصولات ووکامرس

تخفیف‌ها در فروشگاه‌های آنلاین به مناسبت‌های مختلف در امر بازاریابی و افزایش فروش بسیار مهم هستند و اگر بخواهید محصولات خود را به کاربران بیشتری معرفی کنید، باید از آن استفاده کنید. تخفیف‌های گروهی طرفداران بسیار زیادی دارند و اگر بتوانید بر روی تمامی یا دسته خاصی از محصولات تخفیف ایجاد کنید، به راحتی می‌توانید فروش خود را در صورت تبلیغات هدفمند و صحیح افزایش دهید. پرستاشاپ به شما کمک می‌کند تا درصد تخفیف خاصی را بر روی تمامی محصولات یا دسته خاصی از محصولات ایجاد کنید تا محبوبیت خود را در نزد کاربران افزایش دهید؛ افزودن تخفیف به صورت گروهی در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند و سبب می‌شود تا بتوانید با حداقل کار ممکن بیشترین بازدهی را بگیرید. البته باید توجه داشته باشید که تخفیف‌های ایجاد شده به‌گونه‌ای نباشند که بر روی کسب‌وکار شما تاثیر منفی داشته باشد و باید به صورت کاملا مدیریت‌شده انجام شود.

قابلیت تنظیم کد تخفیف

کدهای تخفیف کدهایی هستند که در فروشگاه‌سازها ایجاد می‌شوند و به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به کاربران خود اجازه تخفیف و پرداخت کمتر را بدهید. کدهای تخفیف را می‌توانید بر روی سبد خرید یا تنها محصولات خاص اعمال شوند و کاربران می‌توانند هزینه کمتری را به ازای همان محصول پرداخت کنند. کدهای تخفیف قابلیت تنظیم محدودیت استفاده زمانی یا تعداد استفاده داشته باشند و پس از زمان یا تعداد تعیین‌شده کد تخفیف منقضی‌شده و کاربران با پیام انقضای کد تخفیف مواجه می‌شوند. کدهای تخفیف این قابلیت را دارند که سقفی برای حداکثر تخفیف مشخص شود و این حداکثر تخفیف می‌تواند به صورت درصد یا مقدار ثابت باشد تا بتوانید از تاثیرات منفی جلوگیری کنید.

امکان ایجاد صورت‌حساب بصورت دستی برای کاربران

صورت‌حساب‌های کاربران یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر فروشگاه‌ اینترنتی را تشکیل می‌دهند و نگه‌داری آنها در سایت اهمیت زیادی برای مدیریت سایت دارند؛ اهمیت صورت‌حساب‌ها هنگامی زیاد می‌شود که کاربری بخواهد پرداختی خود را درخواست برگشت بزند، در اینصورت می‌توانید مبلغ دقیق آن را مشخص کنید تا در تراکنش‌های مالی شما مشکلی بوجود نیاید. فروشگاه‌ساز پرستاشاپ به شما کمک می‌کند تا بتوانید به صورت دستی برای کاربران مختلف به صورت تکی یا جمعی صورت‌حساب ایجاد کنید؛ همچنین این صورت‌حساب می‌تواند به صورت یک فاکتور یا چندین فاکتور تقسیم‌بندی شوند.

قابلیت تنظیم مالیات برای کاربران

یکی از مشکلاتی که فروشگاه‌های اینترنتی در ایران و جهان با آن روبرو هستند، مشکل پرداخت مالیات حاصل از فروش محصولات است که این مالیات باید بخشی از فروش و درآمد شما را شامل شود. شما با استفاده از ابزار مالیات به راحتی می‌توانید از کاربران خود مالیات دریافت کنید که این مالیات می‌تواند بر اساس مبلغ محصول صورت بگیرد. این امکان را پرستاشاپ برای شما فراهم آورده است تا به راحتی بتوانید مالیات را بر اساس قیمت محصول از کاربران دریافت کنید و به این صورت می‌توانید مالیات هر محصول را به صورت شفاف از مشتریان دریافت کنید. البته می‌توانید مالیات را برای برخی از محصول در تنظیمات پرستاشاپ و صفحه ارسال محصول غیرفعال کنید که این مورد بیشتر برای محصولات دیجیتال و غیرفیزیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قابلیت ایجاد فاکتور برای محصولات و دانلود آن توسط کاربران

فاکتور هر محصول شامل اطلاعات محصول و برخی از موارد اضافی نظیر هزینه ارسال، هزینه محصول، مالیات و… می‌شود؛ فاکتورها زمانی کاربرد دارند که کاربر بخواهد محصول را برای یک مجموعه یا شرکت خاص ایجاد کند و این فاکتور را به آن مجموعه نمایش دهد. البته گاهی این فاکتور برای خود کاربران نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و وجود آن در پنل کاربران امری ضروری است. پرستاشاپ به شما کمک می‌کند تا بتوانید محصولات خود را با ارائه فاکتور به کاربران ارائه کنید و آنها نیز بتوانند محصول شما با خیالی آسوده تهیه کنند. یکی از ویژگی‌های بسیار کاربردی پرستاشاپ قابلیت دانلود و پرینت فاکتورها در بخش محصولات سایت است که اگر کاربر سفارش خود را تکمیل و پرداخت کند، به راحتی می‌توانید فاکتور آن را به کاربران نمایش دهید. همچنین می‌توانید لوگوی فروشگاه اینترنتی خود را در بخشی از فاکتور درج کنید که با استفاده از دانش کدنویسی می‌توانید ظاهر آن را نیز شخصی‌سازی کنید.

نمایش ویژگی‌های خاص هر محصول در صفحه محصولات

کاربران هنگامی که به یک محصول نیاز داشته باشند و وارد یک فروشگاه آنلاین شوند، اولین موردی که به دنبال آن هستند بخش توضیحات و ویژگی‌های هر محصول است. ویژگی‌های هر محصول می‌تواند منحصر به فرد باشد و در محصولاتی که در دسته یکسان قرار دارد به راحتی می‌توانید به کاربران اجازه مقایسه میان چندین محصول را می‌دهید. جالب است بدانید در این بخش می‌توانید بی‌نهایت ویژگی‌ ایجاد کنید و اگر بخواهید ویژگی‌های جدید ایجاد کنید، می‌توانید در بخش فیلدهای ویژگی‌ محصول آن را وارد کنید. البته بخش توضیحات هر محصول نیز بسیار اهمیت دارد اما گاهی کاربران بدلیل کم‌حوصلگی به دنبال ویژگی‌های اصلی محصول به صورت تفکیک شده هستند که این بخش از صفحه محصول به یاری آنها می‌آید. در این بخش کاربران می‌توانند تمامی ویژگی‌های محصولات خود را مشخص کنند. همچنین در این بخش می‌توانید نوع ارسال محصولات را با استفاده از پست برای کاربران شفاف‌سازی کنید تا در بازه‌های زمانی ارسال به کاربران به مشکل برخورد نکنید.

در این مقاله به بررسی برخی از ویژگی‌های پرستاشاپ پرداختیم و در مقالات بعدی به تکمیل این موضوع خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *