در مقالات قبلی به بررسی برخی از ابزارهایی که در سیستم فروشگاه‌ساز پرستاشاپ در اختیار شما قرار دارند پرداختیم. در این مقاله و مقالات بعدی به بررسی کامل امکانات و ابزارهایی که در اختیار شما قرار می‌گیرد می‌پردازیم

ارائه دقیق گزارش حاصل از فروش محصول توسط فروشگاه

در فروشگاه‌های اینترنتی دریافت گزارش فروش دقیق اهمیت بسیار زیادی دارد؛ در یک فروشگاه هزینه‌های پایه و سود وجود دارد که باید تمامی این موارد به صورت دقیق تحلیل شوند! فرض کنید مدیریت یک فروشگاه را بر عهده دارید که یک سرمایه اولیه برای تهیه محصول را صرف اینکار کرده‌اید؛ هنگامی که این محصولات وارد فروشگاه می‌شود کمی سود بر روی آن قرار می‌گیرد که باید درآمدهای آن تحلیل و تفکیک شوند.

پرستاشاپ به شما کمک می‌کند تا بتوانید آمار فروش خود را در پنل مدیریت خود دریافت و به صورت کامل تحلیل کنید. هزینه‌های هر فروشگاه را می‌توانید از سرمایه خود بردارید و از آن در جهت هزینه‌های فروشگاه یا تهیه محصول جدید برای فروشگاه استفاده کنید.

وجود ماژول‌های سئو برای انجام سئوی داخلی

سئوی داخلی یک سایت اهمیت بسیار زیادی دارد و شامل هر آنچه که درون سایت شما قرار می‌گیرد، می‌شود. استفاده از ابزارها و ماژول‌های سئو به شما کمک می‌کند تا بتوانید سئوی داخلی سایت خود را تامین کنید. یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در سئوی داخلی اهمیت بسیار زیادی دارد، متاتگ‌های سئو است که با استفاده از آن به راحتی می‌توانید در موتورهای جستجو نام نمایشی را مشخص کنید.

پرستاشاپ به عنوان یکی از بهینه‌ترین سیستم‌های مدیریت فروشگاهی ماژول‌هایی را نیز برای استفاده در فروشگاه دارا است که با استفاده از آن به راحتی قادر به بهینه‌سازی و تنظیم متاتگ‌های سئو خواهید بود. این متاتگ‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید در کلمات کلیدی دلخواه در موتورهای جستجو شانس حضور پیدا کنید و البته عوامل دیگر نظیر لینک‌سازی، محتوای بهینه و… در این زمینه تاثیر مستقیم و زیادی دارند.

قابلیت ارسال نظرات مشتریان درباره یک محصول

نظرات مشتریان یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سایتی را تشکیل می‌دهد و کاربرانی که بخواهند یک محصول از سایت شما را سفارش دهند، ابتدا به بخش نظرات آن محصول مراجعه می‌کنند. در این بخش کاربران به بررسی تجربه خرید خود می‌پردازند و به خرید کاربران بعدی نیز کمک می‌کنند. پرستاشاپ در صفحه هر محصول بخشی را در نظر گرفته است تا کاربران بتوانند نظرات و تجربیات خود از استفاده از آن محصول را درج کنند و به آن محصول بر اساس تجربه خرید خود امتیاز بدهند.

همچنین در این بخش کاربران می‌توانند به بررسی مشکلات خود با محصول بپردازند که مدیریت فروشگاه می‌تواند به راحتی به آنها پاسخ بدهد؛ پاسخ‌دادن به مشتریان و رفع مشکل آنها راه‌کاری است که با استفاده از آن می‌توانید میزان محبوبیت خود در میان کاربران را دو چندان کنید.

استفاده از ابزار خبرنامه برای دریافت ایمیل کاربران

استفاده از ابزار ایمیل‌ مارکتینگ یکی از بهترین راه‌ها برای معرفی محصولات جدید و کدهای تخفیف به کاربران است؛ پیش‌نیاز این کار دریافت ایمیل مشتریان از آنها به صورت مستقیم است تا بتوانید لیست ایمیل‌های کاربران واقعی فروشگاه خود را دریافت کنید. ابزار خبرنامه‌ به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی ایمیل مشتریان و کاربران را با استفاده از فرم خبرنامه دریافت کنید و با ثبت آنها در بخش ایمیل مارکینگ فروشگاه یا سرویس‌های آنلاین برای آنها ایمیل ارسال کنید.

پرستاشاپ به صورت پیش‌فرض قابلیت دریافت ایمیل‌های کاربران از طریق بخش خبرنامه و ارسال اخبار به آنها دارا نیست اما با استفاده از ماژول‌ها می‌توانید این ابزار را اضافه کنید. همچنین هر کاربر هنگام عضویت در سایت آدرس ایمیل خود را وارد می‌کند و با استفاده از ایمیل‌های ثبت‌شده در این بخش نیز می‌توانید خبرنامه ارسال کنید.

مدیریت حرفه‌ای کاربران

کاربران هر فروشگاه اینترنتی یکی از مهم‌ترین مواردی است که اگر در سایت وجود نداشته باشند، فروشگاه شما ترافیک و در نتیجه فروشی نخواهد داشت. البته تنها وجود کاربران نمی‌تواند باعث فروش فروشگاه اینترنتی شما شود و هدفمندی کاربران، معرفی صحیح محصولات و مسائل زیاد دیگری وجود دارند که بر روی فروش تاثیر بسیار زیاد دارند.

یکی از امکاناتی که پرستاشاپ در اختیار شما قرار می‌دهد، قابلیت مدیریت کابران است تا بتوانید در آن فعالیت هر کاربر، اطلاعات کاربر، خریدهای کاربر، تراکنش‌ها و… را نمایش می‌دهد. در پرستاشاپ به راحتی می‌توانید تمامی این موارد را مدیریت کنید و در صورت نیاز کاربرانی را از حالت فعال بودن حساب کاربری خارج کنید و آنها را در حالت تعلیق قرار دهید.

قابلیت ارسال ایمیل‌های اطلاع‌رسانی

یکی از مهم‌ترین مسائلی که کاربران برای آن اهمیت زیادی قائل هستند، ایمیل‌هایی است که به سبب اطلاع‌رسانی کاربران از طریق وبسایت شما ارسال می‌شوند. کاربر هنگامی که محصولی را سفارش می‌دهد، انتظار دارد تمامی فرآیند سفارش تا دریافت محصول از طریق ایمیل اطلاع‌رسانی شود. پرستاشاپ با داشتن قابلیت ارسال ایمیل‌های اطلاع‌رسانی، هنگامی که کابری محصولی را سفارش می‌دهد، اطلاعات محصول سفارش داده شده را برای کاربر ارسال می‌کنند.

در مرحله بعدی که کاربر هزینه محصول خود را پرداخت می‌کند، مجددا ایمیلی مبنی بر پرداخت هزینه محصول به همراه اطلاعات تراکنش و مبلغ سفارش ارسال می‌شود. همچنین در مراحل آخر ایمیل دیگری برای کاربر ارسال می‌شود که در آن اطلاعات ارسال محصول، شماره پستی و… قرار دارد و این مورد نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. ایمیل‌های ارسالی از طریق پرستاشاپ از طریق وب‌میل سرور صورت می‌گیرد و به همین دلیل اگر سرور شما بلاک نباشد، ایمیل‌های ارسالی به صورت کامل به اینباکس کاربر ارسال می‌شوند.

همچنین می‌توانید عنوان‌ها و محتویات ایمیل‌های ارسالی را کامل شخصی‌سازی کنید و آدرس ایمیل خود را نیز تغییر دهید تا اگر کاربری قصد داشت برای شما ایمیل ارسال کند، بتواند به آدرس درج‌شده ایمیل بزند و شما نیز به آنها پاسخ بدهید.

وجود قالب‌های مناسب برای فروشگاه‌های فارسی زبان

قالب‌هایی که برای کاربران ایرانی در دسترس هستند، دو ویژگی‌ مهم دارند؛ اولین ویژگی‌ راست‌چین بودن قالب است که کاربران ایرانی با توجه به راست به چپ بودن نگارش زبان فارسی از آن استفاده می‌کنند! ویژگی‌ دوم فارسی بودن زبان قالب است که با توجه به آن زبان قالب شما باید کاملا بومی‌سازی‌شده باشد تا خوانایی آن را برای کاربران افزایش دهد. قالب‌های پیش‌فرض پرستاشاپ باتوجه به اینکه پرستاشاپ یک سیستم فروشگاه‌ساز خارجی است، چپ‌چین و انگلیسی است که زیاد مناسب کاربران ایرانی نیست.

اگرچه این قالب‌ها راست‌چین شده‌اند و زبان آن به فارسی ترجمه‌شده است اما بازهم این عمل به صورت کامل صورت نگرفته است. البته در مارکت‌های پرستاشاپ قالب‌های راست‌چین و فارسی‌شده با مبلغی ناچیز در دسترس شما هستند که دیگر مشکلی را برای شما ایجاد نمی‌کنند؛ همچنین طراح‌های قالب پرستاشاپ قالب‌هایی را به صورت کامل (صفر تا صد) فارسی طراحی کرده‌اند که دیگر ترجمه قالب‌های خارجی نیست و کاملا مناسب فروشگاه‌های فارسی‌زبان است. البته قالب‌های رایگان مناسب نیز در این زمینه وجود دارند که به راحتی می‌توانید از آنها استفاده کنید.

همچنین اگر در قالب‌های فارسی مورد مناسبی پیدا نکردید، در مخزن‌های خارجی به دنبال قالب‌های مناسب بگردید و سپس آن را فارسی‌سازی کنید! اگر خودتان با دانش کدنویسی آشنا هستید به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید و اگر دانش آن را ندارید، می‌توانید با هزینه‌ای محدود این عمل را برون‌سپاری کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *