یکی از شاخه‌های بسیار مهم و پرطرفدار دنیای وب بحث بازاریابی آنلاین یا مارکتینگ اینترنتی است که بسیاری از کاربران بدلیل اهمیت آن علاقه بسیار زیادی به آن دارند. در بحث بازاریابی اینترنتی موارد بسیار زیادی وجود دارند که حائز اهمیت هستند و در عرصه وب نیز چنین مواردی وجود دارند. یکی از ابزارهای بسیار مفید و کاربردی در زمینه فروش محصولات و بحث بازاریابی آن محصول استفاده از صفحات فرود یا Landing Pageها هستند.

صفحات فرود یا Landing Page چیست؟

صفحات فرود به صفحاتی در سایت گفته می‌شود که حول محور یک محصول خاص یا دسته خاص از محصولات طراحی و توسعه می‌یابند و اطلاعات اصلی یک محصول را به مشتریان نمایش می‌دهد. البته طراحی صفحات فرود فقط برای محصولات نیست و می‌توانید از آن در جهت معرفی خدمات، سرویس‌ها و حتی افراد موردنظر خود استفاده کنید.

اگر بخواهیم معنای لغوی این واژه را بررسی کنیم، صفحات فرود ( لندینگ) به معنی صفحاتی است که سبب فرود آوردن کاربران و مخاطبان به سایت شما می‌شوند! اگر بخواهیم این مسئله را واضح‌تر بیان کنیم باید بگوییم صفحات فرود به صفحاتی گفته می‌شود که سبب جذب بازدیدکننده برای وب‌ سایت شما می‌شوند.

اگر از جمله افرادی هستید که در دنیای گسترده اینترنت به دنبال افزایش فروش، معرفی محصول، افزایش درآمد، توسعه کسب‌وکار و… هستید، شما به اصول اساسی بازاریابی و مارکتینگ نیاز دارید. مارکتینگ در تمامی محصولاتی که به صورت فیزیکی یا مجازی ارائه می‌شوند اهمیت دارد و با بکارگیری اصولی آن می‌توانید فروشی موفق را رقم بزنید.

صفحات فرود (لندینگ) دقیقا همان ابزاری هستند که میان محصول شما و همچنین اصول بازاریابی، نوعی ارتباط به صورت کاملا مستقیم ایجاد می‌کنند و نمی‌توان اهمیت چنین صفحاتی را انکار کرد. تا اینجا با صفحات فرود (لندینگ) آشنایی نسبی پیدا کردید اما در ادامه مقاله قصد داریم این بحث را بیشتر باز کنیم تا بتوانید از چنین صفحاتی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

عملکرد صفحات فرود به چه صورت است؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که باید در زمینه طراحی و توسعه صفحات فرود بدانید، نحوه استفاده و کارایی چنین صفحاتی در سایت است. استفاده از این صفحات در زمینه‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از پرکاربرترین آنها دریافت اطلاعاتی از کاربران برای ارسال هدیه‌ای مانند کارت تخفیف، کارت هدیه، محصول هدیه و… دریافت کنید. از این طریق می‌توانید تعداد ایمیل کاربران خود را افزایش دهید و در هنگام ارسال خبرنامه بتوانید شانس خود را برای افزایش آمار و درآمد فروش افزایش دهید.

به عبارت دیگر با استفاده از راه‌کار قبلی شما می‎توانید ابزار ایمیل مارکتینگ را در کسب‌وکار خود توسعه دهید و به مناسبت‌های گوناگون به کاربران خود ایمیل‌هایی تحت عنوان جشنواره‌های تخفیف یا موارد دیگر ارسال کنید.

انواع صفحات فرود

یکی دیگر از مسائلی که شما باید بدانید، انواع صفحات فرود (لندینگ) است که در سایت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. صفحات فرود به دو صورت طراحی می‌شوند:

  • طراحی صفحات به صورت پاپ‌آپ: اینگونه صفحات به صورت پنجره‌های popup به کاربران نمایش داده می‌شود و کاربران می‌توانند در صورت نیاز آن را مطالعه کنند. همچنین در صورت عدم رضایت از نمایش چنین صفحه‌ای می‌توانند آن را تحت عنوان پنجره مرورگر ببندند. این نوع صفحات معمولا به صورت مستقیم در سایت موردنظر استفاده می‌شود که می‌توانید برای نمایش آن از آیکنی استفاده کنید تا در صورت کلیک بر روی آن پنجره پاپ‌آپ نمایش داده شود.
  • طراحی صفحات به صورت ثابت یا Static: طراحی اینگونه صفحات نیز که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، به صورت ثابت و با آدرس مستقیم صورت می‌گیرد و معمولا برای درج آنها در ایمیل‌ مارکتینگ استفاده می‌شود.

وعده‌هایی که در صفحات فرود داده می‌شود:

یکی دیگر از سوالات افرادی که نیاز به استفاده از چنین صفحاتی در سایت خود دارند، وعده‌هایی است که باید در محتوای چنین صفحاتی استفاده کنند. ممکن است سوال شما نیز همین مورد باشد که در صفحات فرود (لندینگ) چه وعده‌هایی به کاربران داده می‌شود. در این بخش به بررسی چنین مواردی خواهیم پرداخت:

دریافت یک فایل به عنوان هدیه: در سایت شما ممکن است فایل‌هایی وجود داشته باشند که کاربران برای تهیه آن ملزم به پرداخت هزینه باشند! برای این صفحات می‌توانید وعده هدیه دادن چنین فایل‌هایی را به کاربران بدهید و پس از عضویت آنها باید بتوانید آن را به صورت آنی به کاربر خود تحویل دهید.

ارائه کد تخفیف به کاربران: این مورد در فروشگاه‌های اینترنتی که محصولاتی را ارائه می‌کنند بسیار اهمیت دارد. به کاربران خود وعده کد تخفیفی را بدهید که بتوانید آن را متحمل شوید.

دریافت مشاوره رایگان: در برخی از سایت‌ها کاربران ممکن است نیاز به مشاوره داشته باشند و این مورد در سایت شما به دریافت هزینه قابل اجرا باشد. در نظر بگیرید که اگر بتوانید مشاوره رایگان را برای مدت زمانی محدود به کاربران خود ارائه کنید، کاربران نیز در این زمینه می‌توانند در صفحات فرود شما مشخصات خود را جهت دریافت مشاوره ثبت کنند. با این‌کار به ایمیل مارکتینگ خود نیز کمک زیادی کرده‌اید و از آن مهم‌تر رضایت کاربران سایت خود را جلب نموده‌اید.

ادغام صفحات فرود و ایمیل مارکتینگ در وردپرس

اگر از کاربران وردپرس هستید، باید بگوییم بسیار خوش شانس هستید! زیرا طراحی چنین صفحاتی با استفاده از افزونه‌های صفحه‌ساز بسیار راحت است. همچنین می‌توانید با استفاده از افزونه‌های خبرنامه نظیر My Mail ابزار ایمیل مارکتینگ سایت خود را بهبود ببخشید و با اینکار به راحتی به کاربران خود ایمیل‌هایی را که از طریق صفحات فرود دریافت کرده‌اید، ارسال کنید.

نتیجه‌گیری: استفاده از صفحات فرود در سایت‌های مختلف در زمینه افزار فروش و در نتیجه افزایش درآمد بسیار مفید هستند.در این مقاله به بررسی چنین صفحات، اهمیت آنها و نحوه ادغام آنها با ابزار ایمیل مارکتینگ پرداختیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *