اپلیکیشن Slack در حال اضافه کردن ویژگی تازه‌ای است که کاربران بسیاری انتظار آن را می‌کشیدند: Screen Sharing یا همان به اشتراک گذاری صفحه. البته این ویژگی جدید چیزی بیشتر از امکان نگاه کردن همکاران به صفحه‌ی نمایشگر شماست. شما می‌توانید امکان کنترل دستگاه خود را نیز برای آنها فراهم کنید تا مثلاً همکار شما بتواند چند خط دیگر به کد‌های شما اضافه کند یا در یکی از خانه‌های فایل اکسل شما داده‌ای وارد کند.

به گزارش Engadget، این قابلیت جدید به گونه‌ای است که هر کس نشانگر خود را برای تایپ و کلیک کردن خواهد داشت. همین امر این ایده را به ذهن متبادر می‌کند که اسلک در حال تبدیل کردن صفحه‌ی شما به یک Google Doc است.

اگر با اعطای کنترل کامل دستگاه خود به دیگران احساس خوبی ندارید نیز می‌توانید محدودیت‌هایی برای این کار قائل شوید. همکاران شما در این حالت کماکان می‌توانند با شما و صفحه‌ی نمایشگر شما تعامل داشته باشند، اما تعامل آنها به خط کشیدن روی بخش‌های مورد نظرشان روی صفحه محدود می‌شود. با این حال هنوز می‌توان به جذابیت این ویژگی برای اپلیکیشن کاملی مثل اسلک اذعان داشت.

گفتنی است فیسبوک پیش از اسلک امکان اسکرین شرینگ را به اپلیکیشن دستکتاپ خود به نام Workplace افزوده بود؛ در واقع اسلک از این منظر یک قدم عقب‌تر بوده. با این حال، Workplace هنوز در فاز محدود بتا است و جامعه‌ی کاربران آن با جامعه‌ی بزرگ کاربران اسلک قابل مقایسه نیست.

با وجود امکانات پیشین و این ویژگی‌های تازه، کم‌کم می‌توان اسلک را در زمینه‌ی اپلیکیشن‌های مدیریت پروژه و همکاری جمعی، حرف آخر به حساب آورد. یکپارچه‌سازی‌های این نرم‌افزار و اضافه شدن ویژگی‌هایی از جمله اسکرین شرینگ و کنترل سیستم از راه دور، که پیش از این دستیابی به آنها نیازمند لاگین‌های متعدد روی سرویس‌های مجزا نظیر Join.me بود، حالا همگی یکجا جمع شده‌اند.

کاربری آسان و استفاده‌ی یکجا از تمام این ابزار‌های فعالیت جمعی از راه دور، کار روی پروژه‌های مشترک را از هر زمان دیگری برای کاربران اسلک آسان‌تر کرده است.

لازم به توضیح است اگر از اپلیکیشن اسلک برای چت کردن با همکاران خود از طریق کانالی خصوصی استفاده می‌کنید، این امکان جدید برایتان قابل دسترسی نخواهد بود. ظاهراً برای دسترسی به این امکان باید کاربر مشترک اسلک باشید.

 

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *