نخستین لپ‌تاپ «تینک پد» توسط کمپانی IBM در سال ۱۹۹۲ راهی بازار شد و حالا لنوو تصمیم گرفته به مناسبت ۲۵ سالگی این رویداد نوت‌بوکی ویژه را تحت این برند تولید کرده و به علاقه‌مندان ارائه نماید.

به گزارش BusinessInsider این محصول جدید که ThinkPad T470‌ نام گرفته، کماکان جایگاهی پلاستیکی با نرمی مناسب برای قرارگیری کف دستان کاربر دارد، به کیبردی مشابه تینک‌پد‌های کلاسیک با دکمه‌ی آبی رنگ Enter مجهز شده و لوگوی چند رنگ تینک پد هم مانند ایام قدیم در گوشه‌ی پائینی آن به چشم می‌خورد. ضمناً در میانه کیبرد همچون همیشه دکمه‌ای قرمز رنگ که با آن می‌توان ماوس را کنترل کرد حضور دارد.

دستگاهی که در بالا از آن سخن گفتیم بر چسب قیمتی ۱۹۰۰ دلاری را یدک می‌کشد و از جمله مشخصه‌های سخت‌افزاریش می‌توان به پردازنده‌ی Core i7 اینتل، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی بسیار سریع SSD و یک چیپ مستقل گرافیکی اشاره کرد. در عین حال دیوایس مورد بحث به گستره‌ی وسیعی از پورت‌ها همانند سه پورت USB 3.0، یک درگاه USB-C، خروجی HDMI، پورت اترنت و کارت خوان SD هم تجهیز شده است و برای امنیت هر چه تمام‌تر کاربران، کمپانی تولید کننده حسگر اثر انگشت را نیز در اختیارشان گذاشته.

اگر به خاطر داشته باشید نخستین تینک پد ویندوز ۳.۱ را اجرا می‌کرد و حالا ThinkPad T470 با ویندوز ۱۰ به دست خریداران خواهد رسید.

بد نیست در پایان یادآور شویم در سال ۱۹۹۵ لنوو یکی از خلاقانه‌ترین تینک‌پدها یعنی ۷۱۰C را به بازار ارائه کرده بود که از کیبردی «پروانه‌ای» با طراحی منحصر به فرد بهره می‌برد. این لپ‌تاپ در زمان خود ابعادی بسیار جمع و جور داشت و وقتی آن را باز می‌کردید کیبردش به کناره‌ها می‌خزید و اندازه‌ای بزرگتر را به خود می‌گرفت و به این ترتیب صفحه کلیدی کامل را در اختیار کاربر می‌گذاشت.

حالا که لنوو بنا دارد خاطرات خوش گذشته را در قالب محصولاتی ویژه زنده کند، شاید بد نباشد یکبار دیگر شاهد محصولی به روز با چنین طراحی باشیم. نظر شما در این رابطه چیست و فکر می‌کنید چنین لپ‌تاپی اکنون می‌تواند در میان کاربران محبوب گردد یا خیر؟

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *