وجود سایت‎ها با موضوعات مختلف در سراسر دنیا سبب شده است که کاربران مختلفی با فرهنگ‌های مختلفی وارد اینترنت شوند و امروزه وجود شبکه‌های اجتماعی تعداد کاربران و مخاطبانش را به طرز چشمگیری افزایش داده است. همانطور که می‌دانید شبکه‌های اجتماعی از جمله بزرگرترین و پرترافیک‌ترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها هستند که روزانه تعداد زیادی از کاربران به آن افزوده می‌شوند.

وجود چنین فضای گسترده‌ای سبب شده است تا بسیاری از مدیران سایت‌ها به فکر توسعه کسب‌وکار خود از طریق فضای مجازی باشند. یکی از راه‌های کسب‌وکار آنلاین راه‌اندازی وبسایت و توسعه خدمات برای افزایش فروش و درآمد است که از این طریق هر نوع کسب‌وکاری قابلیت کسب درآمد برای کاربران را فراهم آورده است.

اینکه چگونه می‌خواهید کاری کنید مشتریان شما را در فضای آنلاین پیدا کنند اهمیت بالایی در کسب وکار شما دارد در مطلبی ابزار‌های دیجیتالی که در بهبود بازاریابی اینترنتی به شما می کنند را به اجمال توضیح دادیم اما یکی از مهمترین راه‌های کسب درآمد از طریق وبسایت، فروش جایگاه‌های تبلیغاتی و ارائه خدمات تبلیغات اینترنتی به کاربران است .سایت‌هایی که ترافیک بیشتری داشته باشند از درآمدهای بالاتری برخوردار هستند. یکی از دغدغه‌های مدیران سایت‌ها برای کسب درآمد از طریق این راه، مدیریت تبلیغات وبسایت است!

افزونه ورد پرسی Ad Widget را برای مدیریت تبلیغات معرفی کردیم در ادامه قصد معرفی افزونه‌ کاربردی دیگری برای مدیریت جایگاه‌های تبلیغاتی در سایت وردپرسی خواهیم داشت.

افزونه AdRotate Banner Manager

افزونه AdRotate Banner Manager یک افزونه حرفه‌ای و کاربردی برای وردپرس است که با استفاده از آن قادر به مدیریت جایگاه‌های تبلیغاتی در سایت وردپرسی خود خواهید بود. این افزونه توانسته است از میان +۵۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۳ از ۵ را به خود اختصاص دهد که نشان از رضایت کاربران از کاربردی این افزونه است.

برخی از ویژگی‌های افزونه AdRotate Banner Manager

  • مدیریت ساده و آسان تبلیغات
  • قابلیت تعریف گروه‌های تبلیغاتی در افزونه
  • قابلیت اضافه کردن بنرهای تبلیغاتی به سایت
  • قابلیت ویرایش تبلیغات در صورت نیاز
  • قابلیت تعیین جایگاه‌های تبلیغاتی جهت نمایش بنر درسایت
  • قابلیت تغییر در ساختار نمایش تبلیغات موبایل
  • سازگاری کامل با گوگل ادسنس و سایر سرویس‌های تبلیغاتی دنیا
  • قابلیت ارسال ایمیل اطلاع‌رسانی به کاربر و مدیر سایت
  • پشتیبانی کامل از جاوا اسکریپت
  • قابلیت نمایش تبلیغات بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر (Geo)
  • پشتیبانی از درگاه‌های پرداخت نظیر پی‌پال
  • قابلیت درج انواع بنرهای تبلیغاتی با سایزهای مختلف
  • قابلیت ارائه آمار دقیق کلیک و مشاهده بنر توسط کاربران
  • قابلیت ارائه گزارش آماری به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه
  • قابلیت نمایش تبلیغات به صورت تصادفی
  • قابلیت خروجی گرفتن از گزارش‌ها
  • قابلیت تعیین بازه زمانی جهت نمایش بنر
  • پشتیبانی از کد کوتاه و کدهای PHP
  • وجود پنل مدیریتی قدرتمند

نصب و راه‌اندازی افزونه AdRotate Banner Manager

برای استفاده از این افزونه وردپرس  ابتدا اقدام به نصب و فعال‌سازی از طریق مخزن وردپرس و یا بخش افزودن افزونه موجود در پیشخوان وردپرس کنید. پس از نصب بخشی به نام AdRotate در سایت ظاهر می‌شود که با استفاده از این بخش می‌توانید تنظیمات افزونه را شخصی‌سازی کنید.

AdRotate Settings : این بخش تنظیمات کلی و اصلی افزونه را شامل می‌شود.

General Settings : با استفاده از این بخش می‌توانید تنظیمات افزونه را متناسب با اهداف تبلیغات خود تنظیم کنید.

Shortcode in widgets: در صورتی که بخش HTML ابزارک‌های سایت شما از شورت‌کد پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید با فعال‌سازی این بخش ابزارک مربوط به افزونه را در سایت خود فعال کنید.

Disable live preview: با فعال‌سازی این گزینه می‌توانید پیش‌نمایشی از تبلیغات خود را پیش از انتشار مشاهده کنید.

Disable dynamic mode: با فعال‌سازی این گزینه می‌توانید تبلیغات به صورت داینامیک را در سایت وردپرسی خود فعال کنید.

Load jQuery: با فعال‌سازی این گزینه بنرهای تبلیغاتی شما با استفاده از JQuery بارگذاری خواهند شد که شکلی زیبا به نمایش بنر می‌دهد.

Load scripts in footer: یکی از مواردی که وبمستران برای افزایش سرعت لود سایت خود استفاده می‌کنند، بارگذاری کدهای جاوا اسکریپت در فوتر است. با استفاده از این گزینه می‌توانید کدهای جاوا اسکریپت مورد استفاده توسط افزونه را در فوتر سایت خود بارگذاری کنید.

Banner Folder: با استفاده از این گزینه می‌توانید فایلی را جهت آپلود بنرهای تبلیغاتی در آن مشخص کنید.

Notifications

این بخش مربوط به تنظیمات اطلاع‌رسانی به کاربر توسط افزونه است.

How to notify: با استفاده از این گزینه می‌توانید مشخص کنید اطلاع‌رسانی‌های مربوط به افزونه چگونه به شما ارسال شوند! در این بخش سه راه در اختیار شما قرار داده شده است که دو نوع از آن مربوط به نسخه تجاری افزونه است.

Dashboard banner: با انتخاب این گزینه اطلاع‌رسانی‌ها از طریق داشبور قابل مشاهده هستند.

Email message: با انتخاب این گزینه اطلاع‌رسانی‌ها به ایمیل شما ارسال خواهند شد که اگر از نسخه تجاری افزونه استفاده کنید، می‌توانید چند ایمیل جهت ارسال نوتیفیکشن انتخاب کنید.

Push notifications to your smartphone: این بخش مربوط به نسخه تجاری افزونه است و در صورت استفاده از آن می‌‍توانید اطلاع‌رسانی‌ها را در موبایل و دستگاه‌های هوشمند خود دریافت کنید.

Test notification: با استفاده از این گزینه می‌توانید نوتیفیکشنی را جهت تست به ایمیل یا تلفن هوشمند خود ارسال کنید.

Dashboard Banner: با استفاده از این گزینه ‌می‌توانید اطلاعات مربوط به بنرهای خود را به تمام کاربرانی که به پنل پیشخوان دسترسی دارند، نمایش دهید

What: در این بخش می‌توانید تعیین کنید چه مواردی در پیشخوان به کاربرانی که به آن دسترسی دارند نمایش داده شود.

Expired adverts: با استفاده از این گزینه می‌توانید تبلیغاتی که مدت زمان آنها پایان یافته است را مشخص کنید.

Almost expired adverts: با استفاده از این گزینه می‌توانید تبلیغاتی که مدت زمان کمی تا پایان یافتن آن باقی مانده است را به کاربران نمایش دهید.

Email Message:  در صورتی که از نسخه تجاری افزونه استفاده می‌کنید، می‌توانید ایمیل‌های ارسالی از طرف افزونه را شخصی‌سازی کنید تا با متن دلخواه شما ارسال شود.

ادامه آموزش تنظیمات مربوط به افزونه وردپرس AdRotate Banner Manager را در بخش دوم دنبال کنید و در بخش سوم همین مقاله یاد بگیریم که چگونه تبلیغات سایت وردپرسی خود را با افزونه AdRotate Banner Manager زمانبندی کنیم .

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *