امنیت مسئله‌ای مهم و حیاتی برای تمامی کاربران است و یکی از اصلی‌ترین راه‌های لو رفتن اطلاعات حیاتی، مرورگرهای ناایمن هستند.در این مطلب به معرفی برترین مرورگرهای گوشی و تبلت در این زمینه می‌پردازیم.

DuckDuckGo

شرکت سازنده‌ی این مرورگر کار خود را با ساخت یک موتور جستجو شروع کرد و نهایتا مرورگری ایمن و خصوصی برای اندروید و iOS ساخت.

DuckDuckGo

این مرورگر به صورت خودکار تمامی کوکی‌های شخص ثالث را بلاک می‌کند و در صورت امکان تمامی سایت‌ها را به استفاده از اتصال رمزگذاری شده وا می‌دارد. همچنین DuckDuckGo هیچ چیزی درباره‌ی گشت‌وگذارهای شما در اینترنت را ذخیره نمی‌کند و بدین ترتیب جلوی لو رفتن آن‌ها را هم می‌گیرد.

از دیگر امکانات آن امتیازدهی به سایت‌ها از نظر امنیت است و کاربران می‌توانند بر اساس امتیاز(طبق معیار A تا F) سایت مورد نظر خود را انتخاب کنند.

Ghostery Privacy Browser

این مورد به صورت افزونه کروم هم وجود دارد که جلوی لو رفتن الگوی وب‌گردی و کدهای بی‌مصرف را می‌گیرد و سرعت لود شدن صفحات را بالا می‌برد.

Ghostery Privacy Browser

حال سازنده‌ی این افزونه، مرورگری مخصوص هم عرضه کرده است که علاوه بر امکانات ذکر شده، سایت‌های خطرناک را به صورت هوشمند بلاک می‌کند و ضمنا هیچ اطلاعاتی از کاربر را در دسترس دیگران نمی‌گذارد.

SecureWeb Browser

شرکت سازنده‌ی این مرورگر، آنتی‌ویروس Webroot را هم در کارنامه‌ی خود دارد و توانسته است که مرورگر خود را هم بر اساس همان دیتابیس به خوبی ایمن نگه دارد و از جدیدترین تکنولوژی‌های ایمنی بهره‌مند کند.

SecureWeb Browser

از دیگر امکانات SecureWeb Browser می‌توان به سیستم مدیریت پسورد در میان تمامی دستگاه‌های کاربر اشاره کرد.

Red Onion

Red Onion

این مرورگر بر اساس سیستم Tor کار می‌کند و لو رفتن اطلاعات را بسیار سخت(اما نه غیرممکن!) می‌کند. همچنین با هر بار اجرا کردن این برنامه تمامی اطلاعات کاربر ریست می‌شوند که این موارد در کنار دیگر امکانات کاربردی نظیر رمزگذاری، استخراج صدا و پشتیبانی از IPTV آن را به یک مرورگر بسیار مناسب تبدیل کرده‌اند.

Orbot

این مورد را می‌توان جایگزین Red Onion در سیستم عامل اندروید دانست که بر اساس سیستم Tor از اطلاعات کاربر محافظت می‌کند. یکی از امکانات مهم Orbot، پشتیبانی از تمامی اپلیکیشن‌ها است و بدین ترتیب کاربران می‌توانند درون برنامه‌های خود هم توسط Orbot به وب‌گردی بپردازند.

Orbot

این مرورگر هم از تمامی اطلاعات محافظت می‌کند و علاوه بر سایت‌ها، خود Orbot هم به آن‌ها دسترسی ندارد.

InBrowser

این مرورگر را می‌تواند قدیمی‌ترین این لیست به حساب آورد که علاوه بر سیستم خصوص خود، قابلیت پشتیبانی از Tor را هم دارد که البته برای استفاده از آن باید مرورگرهایی نظیر Orbot روی دستگاه نصب باشند.

InBrowser

InBrowser هم پس از هر بار اجرا تمامی اطلاعات را ریست می‌کند و بدین‌ترتیب از لو رفتن آن‌ها به خوبی جلوگیری می‌کند. ضمنا بد نیست به پشتیبانی کامل مرورگر از سیستم‌های جست‌وجوی گوگل، یاهو، بینگ، StartPage و DuckDuckGo هم اشاره کنیم که دو مورد آخر برای جستجویی ایمن بسیار مناسبند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *