اینستاگرام از ابتدای حضور در میان شبکه‌های اجتماعی، قابلیت‌ها و امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار داده است. به‌طوری‌که کاربران مختلف از اینستاگرام انتظارات زیادی دارند و البته اینستاگرام نیازهای کاربران خود را رفع می‌کند. با ارائه حساب Creator Account در اینستاگرام، قابلیت‌های زیادی در اختیار افراد اینفلوئنسر قرار گرفت که در این بخش به بررسی برخی از این مزایا می‌پردازیم:

۱- از دست پیام‌های اسپم خلاص شوید!

بسیاری از اینفلوئنسرها روزانه صدها پیام از طریق دایرکت دریافت می‌کنند که حاوی پیام خاصی نیست؛ بسیاری از آن‌ها فقط می‌خواهند احوال شما را بپرسند! اما در این میان کاربران زیادی هم هستند که با شما کار دارند؛ به عنوان مثال اگر صفحه شما بازخورد خوبی از کاربران می‌گیرد، بسیاری از شرکت‌ها برای تبلیغ صفحه خود از صفحه شما استفاده می‌کنند. قبل از آن که اینستاگرام حساب Creator Account را در دسترس کاربران قرار دهد، پیام‌های اسپم و پیام‌ها مهم یا کاری در کنار یک‌دیگر قرار می‌گرفتند که باعث ایجاد مشکلاتی می‌شد. در حال حاضر با استفاده از حساب Creator Account می‌توانید پیام‌های مهم خود را از پیام‌ها اسپم جدا کنید! در این نوع اکانت ۳ پوشه جداگانه برای دسته‌بندی پیام‌های خود دارید:

  • پیام‌های مهم (Primary): این نوع پیام‌ها که معمولاً کاری و مهم هستند، در دسته Primary قرار می‌گیرند؛ مزیت این بخش این است که اینفلوئنسر نوتیفیکیشن‌های آن را دریافت می‌کند و در زمان مناسب به آن پاسخ می‌دهد.
  • پیام‌های اصلی (General): این نوع پیام‌ها مانند بخش دایرکت حساب‌های معمولی است! در واقع پوشه‌ای است که اهمیت چندانی ندارد؛ مثلاً دوستان شما را شامل می‌شود که می‌خواهند حالتان را بپرسند. پاسخ‌گویی به این پیام‌ها نسبت به بخش Primary از اهمیت کم‌تری برخوردار است و اینستاگرام نوتیفیکیشن این بخش را غیرفعال کرده است. در واقع شما نوتیفیکیشنی برای این پوشه دریافت نمی‌کنید و می‌توانید در زمانی مناسب به پیام‌های دوستان خود پاسخ دهید.
  • بخش درخواست پیام (Requests): در حساب‌های معمولی هنگامی که کسی به شما پیامی بدهد اما او را فالو نکرده باشید، پیامش به بخش Requests منتقل می‌شود. در حساب Creator Account هم می‌توانید این بخش را داشته باشید و تنها کاربرانی که نیاز به پاسخ‌گویی دارید را تایید کنید و به آن‌ها پاسخ دهید. در این بخش می‌توانید پیام‌های اسپم خود را Decline کنید تا دیگر در بخش درخواست پیام‌ها نمایش داده نشوند.
  • ۷ مزیت زمان‌بندی پست‌های اینستاگرام برای انتشار

یک نکته مشخص هم این است که شما می‌توانید پیام‌ها را بین پوشه‌های خود منتقل کنید؛ مثلاً می‌توانید پیام‌های کاری و دوستان نزدیک خود را در پوشه  قرار دهید و پیام‌های دیگر را که ممکن است اهمیت زیادی نداشته باشند، در پوشه General نگه دارید.

۲- برچسب‌های مرتبط بیشتری در اختیارتان قرار دارد!

اگر تصمیم به استفاده از حساب Creator Account گرفته‌اید، اجازه دهید یک مزیت عالی دیگر را هم بگویم! اگر از حساب تجاری اینستاگرام استفاده کرده باشید، می‌دانید که امکان قرار دادن برچسب مربوط به حوزه فعالیت خود را دارید؛ مثلاً اگر در حوزه عکاسی فعالیت می‌کنید، می‌توانید در پروفایل خود برچسب Photographer را قرار دهید!

همان‌طور که گفتیم، حساب Creator Account مخصوص اینفلوئنسرها است و معمولاً افراد با حوزه‌های فعالیتی زیادی اینفلوئنسر هستند. به همین دلیل اینستاگرام برچسب‌های بیشتری را نسبت به حساب‌های تجاری در اختیار حساب Creator Account قرار داده است که این حساب‌ها را برای استفاده افراد مختلف، مناسب کرده است. این کار به برندینگ شخصی شما کمک زیادی می‌کند و می‌توانید یک صفحه با برچسب منحصر به فردی را داشته باشید.

۳- قابلیت غیرفعال کردن نمایش دکمه تماس و برچسب

در حساب‌های تجاری اینستاگرام شما قابلیت درج اطلاعات تماس را دارید تا کاربران راحت‌تر بتوانند با شما تماس بگیرند؛ اما مسئله مهم این است که در صفحات تجاری برای عدم نمایش اطلاعات تماس، باید اطلاعات خود را حذف کنید!

اینستاگرام برای حساب Creator Account قابلیتی را ایجاد کرده است تا بتوانید نمایش اطلاعات تماس خود را بدون حذف کردن از بخش مربوط به آن، غیرفعال کنید. به عبارت ساده‌تر، اطلاعات شما در بخش تنظیمات تماس می‌ماند اما با کمک دکمه Display Category and Contact info می‌توانید آن را غیرفعال کنید. همچنین در این بخش می‌توانید پیش‌نمایش دکمه‌های تماس و نحوه نمایش آن در بخش پروفایل اینستاگرام را ببینید. در مقاله بعدی به بررسی ادامه این موضوع خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *