اگر برنامه‌های زیادی روی موبایل داشته باشید، می‌دانید که ممکن است بعضی از آن‌ها بیش از اندازه یا بدون دلیل اینترنت شما را مصرف کنند. برای مثال، بعضی بازی‌های آنلاین ممکن است به صورت خودکار اقدام به بروزرسانی خود کنند و به همین دلیل شاید دلیلی نباشد به جز زمانی که در حال بازی هستید به اینترنت متصل باشند.

شما می‌توانید در اندروید، دسترسی بعضی برنامه‌ها را به اینترنت سیم کارت به صورت کامل مسدود کنید، اما این کار برای اینترنت WiFi قابل انجام نیست. این کار به خاطر این انجام شده تا گوگل مطمئن شود برنامه‌های شما به اینترنت متصل بوده و به روز رسانی می‌شوند!

ما در پست امروز به شما آموزش می‌دهیم چطور این مکانیزم را دور زده و دسترسی برنامه‌ها به اینترنت را به صورت کامل مسدود کنید.

محدودسازی دسترسی به اینترنت در تنظیمات

اگر می‌خواهید تنها مصرف اینترنت را برای بعضی برنامه‌ها محدود کنید، این امکان در تنظیمات خود اندروید گنجانده شده است و شما به راحتی می‌توانید آن را انجام دهید. کافی‌ست که اندروید شما نسخه 7 به بالاتری باشد و برای انجام کار به مسیر Settings -> Network & Internet بروید و گزینه‌ی Wi-Fi network را انتخاب کنید. در بعضی از گوشی‌ها این گزینه تنها یک آیکون است که ظاهر آن تقریبا مثل عکس زیر باید باشد.

ابتدا باید سوییچ مربوط به این قابلیت را روشن کنید. بعد از این که گزینه‌ی Data Saver را روشن کردید، می‌بینید که لیستی از برنامه‌ها برای شما نمایش داده می‌شود.

شما می‌توانید برای برنامه‌ها قابلیت‌هایی همچون نمایش خودکار ویدیو یا حتی نمایش خودکار عکس را لغو کنید. حتی این امکان برایتان وجود دارد که اجازه‌ی دسترسی به موقعیت مکانی را برای برنامه‌ای بگیرید.

مسدودسازی کامل اینترنت برای برنامه‌ها در اندروید

برای این که بتوانید این کار را انجام دهید، حتما باید برنامه‌ای جانبی روی گوشی خود نصب کنید، چون اندروید چنین امکانی را برای شما در نظر نگرفته است. پلی استور گوگل را اجرا کرده و برنامه‌ی NetGuard – no root firewall را جستجو و نصب کنید. این برنامه از بهترین‌ها برای مسدود سازی اینترنت برنامه‌ها در اندروید است. همچنین اپلیکیشن مورد بحث ما رایگان بوده، تبلیغاتی ندارد و هیچ گونه اطلاعاتی از گوشی شما دریافت نمی‌کند.

همچنین برای کسانی که به سفرهای بین‌المللی رفته و از رومینگ استفاه می‌کنند، این برنامه امکان مسدود سازی برنامه‌های پیش فرض سیستمی را نیز می‌‌دهد.

به محض این که برنامه را باز کردید، پیغامی برای شما نشان داده می‌شود که Netguard غیر فعال شده. ابتدا شما باید آن را با OK روی گزینه‌ی اول و سپس فعال سازی در تنظیمات، آن را فعال نمایید.

وقتی برنامه اجرا می‌شود، شما دو رنگ برای آیکون‌های جلوی هر برنامه مشاهده خواهید کرد که یکی قرمز و دیگری سبز است. قرمز به منزله مسدود شدن برنامه و سبز یعنی دسترسی آن به اینترنت باز است. همچنین هر دو گزینه‌ی اینترنت سیم کارت و WiFi را مشاهده می‌کنید که یعنی به صورت جداگانه می‌توانید آن‌ها را تنظیم نمایید.

در بعضی موارد، برنامه‌ها از نرم‌افزار مدیریت دانلود برای دانلود اطلاعات خود استفاده می‌کنند که با تشکر از NetGuard شما می‌توانید برنامه‌های سیستمی از جمله برنامه‌های مدیریت دانلود را نیز مسدود کنید.

کار با این برنامه ساده است و شما به سرعت می‌توانید برنامه‌ای که مسدود کرده‌اید را با یک لمس دوباره به حالت اول برگردانید. همین سادگی در استفاده و کارآمدی، NetGuard را گزینه‌ای عالی برای انجام این کار بدل کرده است.

اگر شما برنامه‌ای بهتر یا روشی مناسب‌تر می‌شناسید، لطفا در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *