با توجه به حجم بالایی از تبلیغات که گوشی‌های هوشمند را نشانه رفته‌اند، داشتن یک برنامه مسدود کننده‌ی خوب که نیازهای ما را رفع کند، بسیار ضروری به نظر می‌رسد. این مسدود کننده هم باید روی مرورگر و هم روی برنامه‌ها و بازی‌ها عملکرد خوبی داشته باشد. از میان خیل برنامه‌های این چنینی ما چند نمونه از بهترین‌ها را برایتان جدا کرده‌ایم، تا بتوانید از میان آن‌ها، یکی که مورد نیازتان است را برگزینید.

AdAway

AdAway

این برنامه تنها برای دستگاه‌های روت شده وبه صورت رایگان نصب می شود و کارکردی ساده دارد که به وسیله‌ی یک پروتوکل خاص، درخواست‌های تبلیغات را به یک آدرس اشتباه می‌فرستد تا شما نمایشی از تبلیغات را مشاهده نکنید. این برنامه سبک و بسیار کارآمد است اما دو مشکل دارد، یکی اینکه روی گوگل پلی نیست و باید آن را از روی F-Droid دانلود کرد و دیگر اینکه حتما باید دستگاهتان روت باشد تا بتوانید از آن بهره ببرید.

Adblock Plus

Adblock Plus

Adblock Plus محبوب‌ترین برنامه‌ی مسدود کننده تبلیغات بر روی سیستم عامل اندروید است. این برنامه هم بر روی دستگاه‌های روت شده و هم روت نشده کار می‌کند، اما کسانی که دستگاهشان روت نشده، باید تنظیمات بیشتری برای استفاده از این برنامه باید انجا دهند. Adblock Plus در پس زمینه‌ی گوشی شما شروع به کار می‌کند و تمام ترافیک مرورگر شما را فیلتر می‌کند. در واقع بعد از تنظیمات کلی برنامه شما هیچ کار دیگری نباید انجام دهید، دکمه‌ی شروع به کار را بزنید و تمام!

AdGuard

AdGuard

این برنامه به دوصورت رایگان وپولی در اختیار کاربران قرار دارد و از بسیاری جهات شبیه به برنامه‌ی قبلی کار می‌کند و با تنظیماتی که باید انجام دهید، نیازی نیست تا دستگاهتان روت شده باشد. برنامه دارای یک محیط کاربری زیبا و راحت است و بخش زیادی از کارها در آن به صورت خودکار انجام می‌شود. البته در نسخه رایگان تنها تبلیغات موجود در صفحات وب فیلتر می‌شود و برای اینکه این برنامه تبلیغات برنامه‌ها را هم رصد کند، باید نسخه پولی آن را تهیه کنید.

مرورگرهایی که خود دارای مسدود کننده تبلیغات هستند (رایگان)

Chrome
Chrome

از بهترین برنامه‌ها برای جلوگیری از نمایش تبلیغات در مرورگر، استفاده از مرورگرهایی است که خود این قابلیت را دارند. برای مثال کروم خود قابلیتی دارد که جلوی تبلیغات مزاحم را می‌گیرد، یا Brave Browser که جلوی اکثر تبلیغات را می‌گیرد. کیوی، سامسونگ و فایرفاکس فوکوس همگی مرورگرهایی خوبی در این رابطه هستند که می‌توانید استفاده کنید، اما استفاده از این مرورگرها تاثیری بر روی تبلیغات برنامه‌هایی که نصب کرده‌اید نخواهد داشت.

Block This

Block This

این برنامه خیلی مثل دیگر گزینه‌هایی که معرفی کردیم محبوب نیست، اما یک برنامه کد باز و کاملا رایگان است که به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. این برنامه از همان سیستم دور زدن IP استفاده می‌کند که برنامه‌های Adblock Plus یا امثالهم بهره می‌برند اما به جای اینکه صفحه را به آدرسی اشتباه بفرستند، با مسدود کردن DNS جلوی نمایش تبیلغات را می‌گیرند، روشی که سازنده‌های آن می‌گویند موثرتر از روش‌های دیگر است.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *