اگر چه گوشی‌های Mate 30 و  Mate 30 Pro از خیلی جهات واقعا فوق‌العاده به نظر می‌رسد، اما چیزی که آن را از تمامی گوشی‌های موجود در بازار جدا می‌کند، دوربین چهار گانه آن است که شامل دو دوربین ۴۰ مگاپیکسلی می‌شود! این گوشی بر روی کاغذ از هر جهات شگفت انگیز است اما باید عملکرد آن را دید.

طراحی و مشخصات سخت‌افزار Mate 30  و Mate 30 Pro

در طراحی، هواوی سعی کرده تا زیباترین شکل ممکن را در گوشی‌های خود پدید آورد، مخصوصا اینکه این زیبایی در نسخه Mate 30 Pro که طراحی صفحه نمایش آبشاری دارد، بیشتر به چشم می‌آید. صفحه نمایش آبشاری در واقه همان نوعی است که از گوشه‌ها به سمت پشت گوشی خمیده شده است.در این نسخه نیز خبری از جک هدفون نیست و کل گوشی نیز در مقابل آب و خاک مقاوم است.

دوربین چهارگانه این گوشی در قاب پشتی و به صورت دایره‌ای نصب شده و یک فلش آن را همراهی می‌کند. جلوی گوشی شما با دو دوربین و سه سنسور مخصوص مواجهید و باقی را به صورت کامل صفحه نمایش پوشانده است.

دکمه‌ی فیزیکی پاور زیر گوشی گنجانده شده اما دکمه کم و زیاد کردن صدا در نسخه Mate 30 Pro به صورت مجازی بر روی مونیتور خمیده‌ی کنار گوشی تعبیه شده است. تفاوت طراحی جلوی گوشی در نسخه به نمایشگر و همچنین کوچک‌تر بودن پنل دوربین جلویی آن‌هاست که گوشی Mate 30  به خاطر نداشتن دوربین دوم جلو، کمی پنل کوچک‌تری دارد.

اما در مورد دوربین صحبت کنیم.‌ Mate 30 Pro دارای چهار دوربین در پشت است که دو تای آن‌ها دوربین‌های ۴۰ مگاپیکسل با خصوصیات متفاوت بوده و دو دوربین یکی با کیفیت ۸ مگاپیکسل به صورت تله فتو و یکی برای عمق دهی به تصویر در نظر گرفته شده که در نهایت با توجه به مشخصات باید تصاویری بی‌نظیر ثبت کند. این دوربین می‌تواند تا ۳ برابر زوم اپتیکال و ۳۰ برابر زوم دیجیتال ارائه کرده و حساسیت کم‌نظیر ۴۰۹۶۰۰ ISO را داشته باشد. هنوز کار تمام نشده، چون در جلو هم شما با دو دوربین مواجه هستید که یکی از آن‌ها ۳۲ مگاپیکسل بوده و دومی برای اسکن سه بعدی استفاده می‌شود و در جلو نیز تصاویری بسیار عالی ارائه می‌کند. این کار تقریبا همان چیزی خواهد بود که گوگل برای جلوی گوشی پیکسل ۴ در نظر گرفته است.

Mate 30 نیز چهار دوربین دارد که در این گوشی نیز دو دوربین ۴۰ مگاپیسکل، یک دوربین ۸ مگاپیکسل و یک دوربین برای عمق دهی به کار رفته اما از نظر مشخصات فنی کمی از دوربین‌های Mate 30 Pro ضعیف‌تر است و از سنسورهای TOF بهره نمی‌برد. هنوز هم میزان حساسیت این گوشی با اینکه رقم پایین‌تر ۲۰۴۸۰ ISO است، اما بسیار بیشتر از این است که نگرانی به خود راه دهید.

Mate 30 Pro از نمایشگار ۶٫۵۳ اینچی Full-HD+ (1176 x 2400) از نوع OLED بهره می‌برد که از HDR نیز پشتیبانی می‌کند. Mate 30 نمایشگری کمی بزرگ‌تر در ابعاد ۶٫۶۲ ایتچی دارد که تقریبا درست همانی است که در Mate 30 Pro استفاده شده.

Mate 30 Pro از پردازنده Kirin 990 5G بهره برده و Mate 30 از پردازنده Kirin 990 4G استفاه می‌کند. هر دو گوشی از ۸ گیگ رم بهره می‌برند، از کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند، اما نسخه  Mate 30 Pro در دو مدل ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگ حافظه عرضه می‌شود و مدل دیگر تنها در یک مدل ۱۲۸ گیگی به بازار می‌آید.

در باتری هم مختصر تفاوتی وجود دارد و آن هم استفاده از باتری  ۴۵۰۰ mAh در نسخه Pro و باتری ۴۲۰۰ mAh در مدل معمولی است. نکته دیگری که به نظر حائز اهمیت است مقاوت در برابر آب و خاک این دو گوشی بوده که اولی به استاندارد IP68 رسیده اما نسخه معمولی تنها IP53 است که در واقع تنها در حد پاشیدن آب به آن مقاومت دارد.

قیمت Mate 30 و Mate 30 Pro

Mate 30 که تنها در یک مدل عرضه می‌شود قرار است قیمت ۸۰۰ یورویی داشته باشد، اما Mate 30 Pro در چند نسخه به بازار می‌آید. مثلا مدل ۲۵۶ گیگ با تکنولوژی ۴G حدود ۱۰۹۹ یورو بوده در صورتی که همین امکانات با ۵G قیمتی برابر با ۱۱۹۹ یورو دارد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *