هوش تجاری یکی از بهترین راه‌حل‌هایی است که به شرکت‌ها ارایه می‌شود تا با تمرکز بر روی داده‌ها و به کارگیری ابزارها، آنها را تجزیه و تحلیل کرده و از طریق تجسم داده آن را به گزارش‌های قابل فهم تبدیل کند. چرا که برخی از سازمان‌ها با توجه به افزایش حجم داده‌ها‌ مشکلات بسیاری را تجربه می‌کنند که لازم است برای آنها راهکاری پیشنهاد شود.

ابزارهای هوش تجاری، راهکاری هوشمندانه

هدف اصلی ابزارهای هوش تجاری، این است که برای فهم بهتر و عمیق داده‌ها‌ به افراد کمک شود. این ابزارها برای سرعت بخشیدن به عملیات جمع‌آوری داده‌ها‌ و ارتباط ، نمایش و گزارش آنها استفاده می‌شوند. انتخاب یک ابزار قدرتمند برای نمایش قابل درک داده‌ها‌ و ایجاد روابط موثر میان آنها بسیار مهم و پر اهمیت است. امروزه ابزارهای کاربردی مختلفی در زمینه هوش تجاری توسط شرکت‌های مشهور تولید و منتشر می‌شوند که یک انتخاب خوب میان آنها دشوار است.

هوش تجاری مایکروسافت پاور Microsoft power BI

مایکروسافت پاور بی آی یکی از موفق‌ترین ابزارهای هوش تجاری است که توسط یکی از قوی‌ترین کمپانی‌های جهان تولید و به سازمان‌ها عرضه شده است. ابزار Microsoft power BI یک مجموعه از ابزارهای تحلیلی است که در موارد زیادی همچون تجسم داده‌ها‌، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و تحت وب می‌باشد. کاربران می‌توانند توسط این ابزار، داده‌ها‌ی خود را جمع‌آوری کرده و در قالب‌ها‌یی مثل نمودارها‌ و چارت‌ها به نمایش درآوردند. همچنین قابلیت انتشار گزارش‌ها‌ی دقیق از داده‌ها‌ و اشتراک‌گذاری آنها را نیز دارد. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌ها‌ی این ابزار، امکان اتصال آن به تعدادی از منابع اطلاعاتی SQL Data warehouse و Salesforce است.

هوش تجاری یلوفینYellowfin BI

یلوفین یکی از ابزارهای هوش تجاری است که ترکیبی از یادگیری ماشین و تصویر‌سازی داده‌ها‌ی جمع آوری شده محسوب می‌شود. Yellowfin BI بنا به هدف هر سازمان، در زمینه‌ها‌ی حسابداری، تبلیغات، بانکداری، محافظت داده‌ها‌ و بیمه کاربرد دارد. از ویژگی‌ها‌ی آن می‌توان به داشبورد، تجزیه و تحلیل آنلاین داده‌ها‌، مصور سازی داده‌ها‌ی جمع آوری شده و گزارش نویسی اشاره کرد.

هوش تجاری Qlik

ابزار Qlik یکی از ابزارهایی است که هدفش کمی متفاوت از دیگر ابزارهاست و بر روی دستیابی همه کاربران یک سازمان به اطلاعات حیاتی و مورد نیاز تمرکز دارد. این شرکت برای فروش محصول خود ادعا می‌کند که همه ابزارهایش امکان اتصال به پایگاه داده‌ها‌ را دارند و هیچ نوع محدودیتی جلوی کاربران را نخواهد گرفت. به موتور پرسرعت و قدرتمند آن، برای جستجو و ارتباط میان داده‌ها‌ از برجسته‌ترین ویژگی‌ها‌ی این ابزار به شمار می‌رود. در ادامه، نوع ارایه گزارش‌ها‌، استفاده از آن به صورت محلی و ابری و ارائه قیمت‌ها‌ی مناسب برای خرید آن جزو مزیت‌های دیگر آن محسوب می‌شود.

هوش تجاری SAS Visual Analytics

یکی دیگر از کاربردی‌ترین ابزارهای هوش تجاری SAS Visual Analytics است. هدف اصلی این ابزار، تمرکز بر روی ارتباط میان داده‌ها‌ است. شما می‌توانید توسط این ابزار یک متغیر تعریف کنید و بخش‌های‌ دیگر را با آن مقایسه کرده و به نتیجه برسید. از مهم‌ترین ویژگی‌های ابزار SAS Visual Analytics، بررسی و تحلیل Sentiment analysis بر روی داده‌ها‌ی شبکه‌ها‌ی اجتماعی محسوب می‌شود. همچنین می‌توان به ایجاد خودکار نمودارها و ایجاد ارتباط‌ها‌ی عمیق بین داده‌ها‌ نیز اشاره کرد. معمولا این ابزار در سازمان‌ها‌ی بزرگ با حجم داده‌ها‌ی وسیع کاربرد دارد.

هوش تجاری دومو Domo

نام دومو را احتمالا زیاد شنیده باشید. این ابزار هوش تجاری یک پلتفرم ابری به شمار می‌رود که به کمک نرم‌افزارهای بخصوص در زمینه هوش تجاری در بخش‌ها‌ی آموزش، سرویس‌ها‌ی مالی، بهداشت و درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی‌ها‌ی کاربردی این ابزار، می‌توان به قابلیت یکپارچه‌سازی با پلتفرم‌ها‌ی موجود در بازار و رابط کاربری پیشرفته آن اشاره کرد.

هوش تجاری لوکر Looker

در ابزار Looker ، به کاربران اجازه داده می‌شود تا با داده‌ها‌ و ابزارها آشنا شوند، هر چه می‌خواهند بسازند و به هر نتیجه‌ای که می‌خواهند برسند. این ابزار هوشمند، امکان اتصال به سرویس Google BigQuery Machine Learning را دارد که باعث جذابیتی ویژه بسیار آن نسبت به دیگر ابزارهای هوش تجاری شده است که به شرکت‌ها‌ی تحلیل داده و کسب و کار ارایه می‌شوند. ابزار هوش تجاری لوکر، تحت وب است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *