مک مدتی طولانی است که به عنوان کارگاه خلق آثار هنری شناخته می‌شود. به طوری که بیشتر طراحان گرافیکی، طراحان داخلی، انیمیشن‌سازان و معماران از سیستم عامل مک برای پیاده‌سازی طرح‌های خود استفاده می‌کنند. حالا مک به عنوان ابزاری سنتی و همچنین استانداردهای بالای اجرا مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی اولین نسخه فتوشاپ برای کاربران مکینتاش عرضه شد که مزیتی برای مک در آن زمان به شمار می رفت. با این حال شاید برای کار نیاز به برنامه‌ای ساده داشته باشید که به راحتی بتوانید به وسیله آن کار خود را پیش ببرید، بدون اینکه درگیر جزییات برنامه‌های بزرگ شوید. در این پست ما دقیقا به سراغ چنین برنامه‌هایی رفته‌ایم.

ابزار پیش فرض مک

قبل از این که بروید و برنامه‌هایی که هرگز حتی اسمشان را هم نشنیده‌اید دانلود و نصب کنید، باید با ویژگی‌های مخفی نقاشی macOS که در برنامه Preview قرار دارد آشنا شوید. وقتی شما عکسی را در Preview باز می‌کنید، باید بر روی آیکون کنار نوار جستجو در بالا سمت راست کلیک کنید تا Markup Toolbar باز شود. این نوار ابزار تقریبا مانند یک برنامه پایه نقاشی عمل می‌کند، به شما امکان نقاشی، کشیدن اشکال و حاشیه نویسی را در برنامه می‌دهد. حتی برخی از قابلیت‌های پیشرفته مانند Smart Lasso نیز وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که اشکال را خیلی دقیق از تصاویرتان خارج کنید. با این که ابزاری ساده است اما بسیار مفید خواهد بود وقتی وظایف روزانه‌تان را انجام می‌دهد.

Sketch

Sketch

این نرم‌افزار نقاشی مک تقریبا تمام کارهایی که انتظار دارید را برای شما انجام می‌دهد. شما می‌توانید از Sketch برای خلق آثار هنری حرفه‌ای، نقاشی، طراحی وب‌سایت و کارهای خیلی بیشتری استفاده نمایید. این برنامه شامل چندین ویژگی مانند نوار ابزار، بوم نقاشی، اشکال قابل ویرایش و موارد بیشتری می‌شود. البته ممکن است برای کار با آن کمی نیاز به دانش پیش‌زمینه برای طراحی اولیه داشته باشید. اما با این همه ابزاری مناسب کاربران مبتدی نیز هست. شما می‌توانید هر کاری که خواستید در این برنامه با تصویر خود انجام دهید.

Paint Brush

Paint Brush

Paint Brush برنامه‌ای برای نقاشی و تصویرسازی در مک است. این برنامه از نظر ساختار و عملکرد کاملا شبیه به برنامه پینت در سیستم عامل ویندوز است. این برنامه ویژگی‌ها و پیچیدگی‌های دیگر برنامه‌های شخص ثالث را ندارد اما وقتی بخواهید در چند تصویر نوشته دستی و یا خطوطی اضافه کنید برای شما به راحتی انجام می‌دهد.

Made with Mischief

Made with Mischief

Made with Mischief برنامه‌ای منحصر به فرد و ساده نقاشی برای مک است. با این که نرم‌افزاری ساده و آسان پیش روی شماست اما هر تصویری که در ذهن دارید را می‌توانید به وسیله آن خلق کنید. بعد از نصب یک صفحه خالی برای شما باز می‌شود و شما می‌توانید تصویرسازی‌تان را آغاز کنید. Made with Mischief یکی از بهترین برنامه‌های خطی دسکتاپ است که می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین ویژگی‌های هیجان‌انگیز دیگری مانند اجازه شخصی‌سازی کردن ابزارها و قلم‌ها را به شما می‌دهد تا بهترین عملکرد ممکن را ارائه دهد. Made with Mischief یکی از بهترین نرم‌افزارها برای مبتدیان است زیرا آن‌ها می‌توانند بدون محدودیت در زمینه نقاشی خودشان را رسم کنند.

DrawBerry

Made with Mischief

DrawBerry یک نرم‌افزار طراحی خطی رایگان است که برای macOS طراحی شده و می‌توانید از هر توسعه‌دهنده یا سایت معتبر دانلود کنید. شما می‌توانید از ابزار Bezier Curve Pen برای طرح‌بندی و تصاویر استفاده کنید. این برنامه ظاهری حرفه‌ای مدرن دارد اما در جستجو محدود بوده و در بسیاری از ابزارها مانند بازتاب و برش، مقیاس‌بندی، پشتیبانی از به روز رسانی و مواردی دیگر ضعیف عمل می‌کند. با این همه اگر به عنوان فردی مبتدی در حال بالا بردن مهارت‌های خود هستید این ابزار یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود.

نتیجه

مطمئنا برنامه‌های رایگان و پولی زیادی برای طراحی و نقاشی در مک وجود دارد. اما این فهرست را بر اساس تمرکز بر کیفیت رنگ، تجربه واقعی طراحی و نقاشی، در دسترس بودن ابزارها، سادگی، انعطاف پذیری و رابط کاربری تنظیم کرده‌ایم. با این همه تجربه شخصی و راحتی شما در الویت قرار دارد. اما اگر به عنوان مبتدی می‌خواهید برنامه‌ای را انتخاب کنید پیشنهاد می‌کنیم از موارد بالا کمک بگیرید.

Join the Conversation

2 Comments

  1. خیلی عالی بود معرفی این نرم افزارهای نقاشی. به خصوص نرم افزار sketch که معرفی شده برای طراحی و نقاشی بسیار قویه

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *