شاید وقتی بیتکوین کار خود را آغاز کرده بود، خیلی‌ها ارزهای دیجیتال را جدی نمی‌گرفتند، اما حالا با ارقام نجومی برای قیمت گذاری بعضی از این رمزارزها، حالا آن‌ها به یکی از مسائل مهم مالی در دنیا بدل شده‌اند. جالب است بدانیدکه بیش از 7 هزار رمز ارز در بازار دیجیتال وجود دارند که بسیاری از آن‌ها ارزش چندانی ندارند.

اما اگر برای شما این سوال پیش آمده که در سال 2021، برترین رمزارزهای جهان کدام‌ها هستند، در این مقاله ما به جواب این سوال خواهیم پرداخت.

  1. Bitcoin (BTC)

Bitcoin

بیتکوین مثل همیشه در صدر لیست برترین رمزارزهاست و در حال حاضر با قیمت بیش از 54 هزار دلاری‌اش، نوید این را می‌دهد تا بیش از این‌ها رشد داشته و سود بسیار بیشتری را به دارندگانش برساند. اولین رمزارز جهان سال‌ها به عنوان گران‌ترین و برترین ارزهای دیجیتال باقی خواهد ماند و احتمالا به رشد خود ادامه می‌دهد. به طور کلی تنها 21 میلیون بیتکوین وجود دارد و به همین دلیل استخراج آن در حال حاضر بسیار سخت است. جالب است بدانید ایلان ماسک و شرکت تسلا به تنهایی امسال چیزی حدود یک و نیم ملیارد دلار در بیتکوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

  1. Litecoin (LTC)

Litecoin

یکی از دلایلی که رشد بالایی برای Litecoin در نظر گرفته شده، میزان بالای سکه‌های این رمز ارز است که تا با توجه به رشدی که داشته، میزان ریسک سرمایه‌گذاری در آن را پایین آورده است و از طرفی پیش بینی می‌شود، این رشد بیشتر هم شود. برای این ارز دیجیتال 84 میلیون سکه در نظر گرفته شده است.

  1. Ethereum (ETH)

Ethereum

Ethereum دومین رمزارز گران‌قیمت بازار است که قیمت آن در حال حاضر به بیش از 1700 دلار رسیده و با توجه به همین ارزش‌گذاری، شما همیشه قادر خواهید بود تا به راحتی این ارز دیجیتال را خرید و فروش کنید. بیش بینی برای قیمت Ethereum برای سال بعد چیزی بین 3800 دلار تا 4500 دلار است که اگر این مهم تحقق پیدا کند، سود زیادی را برای دارندگان خود به همراه خواهد داشت.

  1. Basic Attention Token (BAT)

Basic Attention Token

Basic Attention Token به یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای دنیا بدل شده که البته قیمتی ندارد اما چون می‌توان آن را از طریق مرورگر Brave به دست آورد، استخراج آن اصلا سخت نیست. این ارز دیجیتال موارد استفاده‌ی زیادی دارد که خیلی‌ها برای اهدای آن به تولیدکنندگان محتوا از آن استفاده می‌کنند. تیمی که پشت ساخت این ارز دیجیتال است، یکی از سازندگان مرورگر فایرفاکس، Brendan Eich است که در ساخت جاوا اسکریپت نیز نقش داشته و به نظر می‌رسد نقشه‌های زیادی برای آن دارد. البته بعید است که تا زمان زیادی قیمت این ارز دیجیتال بالا رود و فعلا باید روی همان قیمت یک دلاری‌اش حساب باز کنید.

  1. Cardano (ADA)

Cardano

Cardano بیش از سه سال است که در حال فعالیت بوده و از آن ارز‌های دیجیتالی است که اگر چه قیمت بالایی ندارد، اما بازار بزرگ و طرفداران زیاد آن، ارزش بالایی برایش رقم زده که باعث شده Cardano به بازار 30 میلیارد دلاری برسد! این سیستم در واقع دو بلاکچین مختلف است که در کنار هم کار می‌کنند و پیش بینی‌ها بر ده برابر شدن قیمت آن طی سال آینده است.

  1. Bitcoin Cash (BCH)

Bitcoin Cash

Bitcoin Cash در سال 2017 از کنار بیت کوین درست شد و در حال حاضر قیمت آن به 500 دلار می‌رسد و پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که امکان دو برابر شدن قیمت آن بالاست و حتی ممکن است تا سال بعد به سه برابر قیمت فعلی نیز برسد. خیلی از طرفداران دو آتشه Bitcoin Cash اعتقاد دارند که بیتکوین راه خود را مدت‌ها قبل گم کرد و دیگر آن رمزارزی نیست که سال‌ها قبل شکل گرفت و به همین دلیل Bitcoin Cash شکل گرفته و مسیر اصلی در بلاکچین را پیش می‌برد. در حال حاضر بازار Bitcoin Cash چیزی حدود 9 میلیارد دلار وسعت پیدا کرده و به رشد خود ادامه خواهد داد.

  1. Binance Coin (BNB)

Binance Coin

و در آخر باید اشاره‌ای داشته باشیم به Binance Coin که در حاضر خیلی‌ها آن را برای خرید پیشنهاد می‌کنند. Binance Coin فعلا قیمتی 250 دلاری دارد و با توجه به تیم قدرتمندی که آن را ارائه می‌کند و بازاری که در حال رشد است، پیش بینی‌هایی قوی برای بیشتر شدن قیمتش طی ماه‌های آینده وجود دارد.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *