مایکروسافت به عنوان یکی از معروف‌ترین و قوی‌ترین کمپانی‌های دنیا، محصولات مختلفی را به جهانیان ارائه می‌کند و در ماه‌های اخیر، ویندوز ۱۱ را با ویژگی‌هایی جدید معرفی کرد. پس از آن لازم شد تا دستگاهی بسازد که این سیستم عامل بر روی آن‌ نصب شود. سرفیس این عمل را به عهده گرفت. آخرین ورژن سرفیس یعنی مایکروسافت سرفیس گو ۳ در پنجم اکتبر ۲۰۲۱ وارد بازار شد و در دسترس عموم قرار گرفت.

سرفیس گو ۳ یکی از پرکاربردترین محصولات مایکروسافت است که می‌توان آن را دستگاهی میان تبلت و لپ‌تاپ دانست. این دیوایس که به نسبت امکاناتش قیمت مناسبی دارد، گزینه خوبی برای کاربرانی است که می‌خواهند دائما آن را همراه خود داشته باشند و برای کارهای عمومی از آن استفاده کنند. در ویندوز ۱۱ این امکان فراهم شده که افراد کارهای خود را با برنامه‌ها، تنظیمات و داده‌ها بهتر انجام دهند. به این صورت که تنظیماتی برای ایمنی خانواده در نظر گرفته شده و حتی مایکروسافت اج از تنظیمات حالت کودکان بهره می‌برد. علاوه بر این، سرفیس گو با پایه‌ همیشگی به فروش می‌رسد تا امکان تماشای ویدیوها را راحت‌تر کند.

مشخصات سرفیس گو ۳ را به صورت زیر بازگو می‌کنیم تا در صورتی که قصد خرید این محصول را دارید، اطلاعات کافی در ابن مورد داشته باشید.

طراحی سرفیس گو ۳:

سرفیس گو ۳ از نظر طراحی شباهت زیادی به سرفیس گو ۲ دارد. وزن این محصول هم همانند سرفیس گو ۲ حدود ۵۴۵ گرم است. هر دو دستگاه نمایشگر ده و نیم اینچی، دوربین‌ها، اسپیکرها و ابعاد یکسانی دارد. سرفیس گو ۳ قلمی ندارد اما از پروتکل قلم مایکروسافت پشتیبانی می‌کند.

صفحه نمایش سرفیس گو ۳:

صفحه نمایش سرفیس گو ۳ با اندازه ۱۰.۵ اینچی، رزولوشن ۱۹۲۰×۱۲۸۰ با تراکم ۲۲۰ پیکسل بر هر اینچ را داراست. در این دستگاه اندازه‌ نمایشگر ثابت مانده و رزولوشن و تراکم پیکسلی هم نیز دقیقا مانند سرفیس گو ۲ است. نسبت این صفحه مانند نسل قبل ۳ به ۲ است و خبری از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی سرفیس پرو ۸ را نیست. مایکروسافت با ارایه این محصول تلاش کرده تا قیمت را به حداقل برساند. در مجموع کیفیت نمایشگر این سرفیس خوب است اما اگر به دنبال بهترین کیفیت ممکن هستید طبیعتا باید به سراغ جدیدترین سرفیس پرو بروید.

قیمت:

قیمت نمایش سرفیس گو ۳ از ۳۹۹ دلار شروع می‌شود که از پنجم اکتبر در دسترس خریداران قرار گرفته است. در واقع این قیمت برای مدل پایه این نوع سرفیس برای پردازنده‌ پنتیوم، حافظه‌ رم ۴ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده است. در صورتی که بخواهید دستگاهی با مشخصات بهتری تهیه کنید می‌توانید با پرداخت ۶۳۰ دلار، دارنده یک سرویس گو ۳ با پردازنده‌ Core i3، حافظه‌ رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی باشید. اگر نسخه LTE‌ آن هم به بازار بیاید، حدود ۱۰۰ دلار گران‌تر خواهند بود. علاوه بر این اگر بخواهید کیبورد و قلم نیز برای سرفیس خود سفارش داده و خریداری کنید، می‌بایست برای هر کدام ۱۰۰ دلار دیگر پرداخت کنید.

باتری:

مایکروسافت ادعا کرده است که باتری نسل جدید برای تمام روز شارژ کافی ارائه می‌کند. باتری یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک دستگاه هوشمند است که برای کاربران بسیار پر اهمیت خواهد بود. چرا که داشتن یک باتری خوب یک مزیت عالی محسوب می‌شود.

دوربین:

دوربین سرفیس گو ۳ از ویژگی تشخیص چهره‌ ویندوزWindows Hello بهره می‌برد که می‌تواند برای شما مفید باشد. برای یک لپ تاپ شاید دوربین در درجه اولویت به حساب نیاید اما یکی از بخش‌های مهم و جدانشدنی یک دستگاه هوشمند به شمار می‌رود. چرا که برای تماس‌های تصویری در هر لپتاپ یک وبکم لازم است. از طرفی سرفیس‌ها لپتاپ نیستند و تا حدودی تبلت نیز به شمار می‌رود. به همین دلیل مایکروسافت برای این سرفیس دو دوربین در نظر گرفته است. دوربین اصلی این سرفیس هم مانند سرفیس گو ۲ ۸ مگا پیکسل و دوربین جلوی آن ۵ مگا پیکسل است و عکسهایی با کیفیت مناسب و خوبی را ثبت می‌کند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *